Privat meddelande till Kebarb. Smygläs inte!

rouster

Aktiv medlem
Brelvlåda full..

Jag har kört med 45mm styrstam och ingen setback. Så jag kan ju utöka längden lite. Jag tror inte en medium skulle bli för stor för dig dock.

Det pratas på tok för lite dämpare här.
-kan jag se på min rp3:a när det är dags för service? eller talasen för den delen... dåda funkar toppen och innerben/kolv ser fina och självfettade ut.

Preacher skrev:
-------------------------------------------------------
> Atlas, en gång per år är det dags för service
> va. :)

Står det på dämparen när den tiden har gått..;)....det var fan en skön funktion..=D

Du tycker alltså att jag skall ta min arbetslösa tumme ur rumpan och gosa lite med leksakerna... ja det kan ju vara en god ide, tror jag tar med dem till gbg i jul och använder dem som utmärkt flyktskäl ner i snickarboden hos föräldrarna. Då kan jag göra servicebeskrivning och glögga samtidigt, fenomenal plan!

Vad behöver jag för servicepack? Kan Nenja fixa hem dom? Kommer han läsa detta? The plot thickens...

Oj, jag trodde att detta var tråden för alla snuskiga PM jag skickar till tjejerna på forumet (för även om vissa tror att det är "flicka + cykel" tråden som skrämmer bort dem så är det faktiskt jag).

Något lättad över att inte behöva stå till svars offentligt för dessa PM tackar jag trådskaparen för att tillgodose mig med efterfrågad input.

Och för att bjuda övriga trådläsare på något som de kanske förväntar sig i en tråd där man kan hitta min signatur:

Vad gäller dämparservice vill jag inte uppmana folk att smaka på oljan längs gaffelbenen, främst eftersom det krävs ett mycket väl utvecklat smaksinne för att kunna veta inom vilket spann av degraderingsfasen oljan befinner sig och en missbedömning här kan senare visa sig ha fatala konsekvenser i spåret.

Bild3.png ht=384

Detta är ollfors gaffel efter att han gjorde en missbedömning av oljans skick. Ett typiskt misstag för den ej invigde att bortse från de hos esterbaserade oljor avvikande aromatiska intrycken. Olles olja var mineralbaserad vilket har en klar och tydlig svavelaktig bokeh, distinkt urskiljbart för en konnässör.

Analakademiker, se multivariatindex nedan:

Bild1.png ht=571

Vidare är det viktiga att aktivera doftorgan innan man utför ett smaktest, eftersom smakpaletten står i direkt relation till doftdito. Detta kan man enkelt göra med en liten hemmabyggd doftaktivator för stötdämpar olja, den ser ut ungefär som ett vinglas. Aromataktivator DIY:

Bild2.png ht=253

Det är viktitigt att gurgla någon lösande substans (som klorin eller kaustiksoda) innan man genomför ett sådant smaktest. Mest för att smaken av DOT vätska ej skall ligga kvar och blockera smakcellerna efter det tidigare genomförda bromstestet.

Bild5.png ht=417

Peter Verdone har på sin site låtit upprätta ett aromindex enligt SAE skalan för aromatiskdegradering, spännande läsning för den intresserade analakademikern:

http://www.peterverdonedesigns.com/

Vidare vill jag inte rekommendera någon att slicka min inoljade ben, då mitt genetiska handikapp inte endast låtit mig berikas med en näsa som kan lukta sig till era svenska tjejer, er BMW och svarta pengar utan även rejält hårbeklädda ben:

Bild4.png ht=430

//K

Tillbaka
Topp