PRO stealth vs PRO stealth curved?

Någon som provat båda varianter och kan ge ett utlåtande? Stor skillnad?

Allmänna åsikter om sadlarna kan också vara intressant, spec ifall ni även provat specialized power.

glitch

Aktiv medlem
Jag har / har haft alla du nämner.
Curved passar mig bättre än vanliga, upplever den som något mer förlåtande i stoppningen och den något smalare nosen ger mer frihet för låren men är ändå skönare att sitta på bär man kryper ihop. Överlag av de tre tycket jag stealth curved är den som man tänker minst på när man cyklar :)

Jag har / har haft alla du nämner.
Curved passar mig bättre än vanliga, upplever den som något mer förlåtande i stoppningen och den något smalare nosen ger mer frihet för låren men är ändå skönare att sitta på bär man kryper ihop. Överlag av de tre tycket jag stealth curved är den som man tänker minst på när man cyklar :)

Okok. Är curved bredare eller smalare i nosen än spec power?

glitch

Aktiv medlem
utan att ha mätt skulle jag säga att den är snäppet bredare men lite plattare / mer yta att sitta på

superdea

Aktiv medlem
Inte provat curved men många mil på vanliga stealth och spez power, för mig vinner pro alla dagar i veckan. Tog en tur igår på min hoj med power-sadeln och det andra halvan av rundan och längtade efter pro…

Credy

Medlem
Pro stealth bästa sadeln jag testat,
Skönt med bredare nos fram,

körde 12 mil+25 mil på 2 dagar.
inga problem med domningar och konstigheter...

Dock kändes baken öm och ihoptryckt efter de milen, men beror nog på timmar i sadeln😅

glitch

Aktiv medlem
Svårt att få på bild men Pro curved 152 vs power 143 - bredare plattare nos på pro ger mer yta att sitta på. lite mer rundad också mindre skarpt tryck. IMG_20220813_092159.jpg IMG_20220813_092244.jpg IMG_20220813_092252.jpg

glitch

Aktiv medlem
Tror ej att den vanliga är bredare...
tror det handlar mer om hur bakre delen är formad... curved...
Du behöver inte tro, på Pros produktsida står det tydligt:

Design med kort längd, bred nos (något smalare nos än PRO Stealth Sadlarna

Jag som har haft en vanlig skrev samma sak högre upp, men det kan vara svårt med att överge sin tro ibland;-)

n3wton

Aktiv medlem
Du behöver inte tro, på Pros produktsida står det tydligt:

Design med kort längd, bred nos (något smalare nos än PRO Stealth Sadlarna

Jag som har haft en vanlig skrev samma sak högre upp, men det kan vara svårt med att överge sin tro ibland;-)
Det måste vara den nya Tro Stealth som avses.😉

Köp & Sälj

Topp