Problem med bakbromsen.
Tjena!
Jag har fått problem med min bakbroms som är av märket AVID Juicy 7 (09). Problemet uppstod mitt under ett åk, om bromshandtaget brukar gå in 1cm i vanliga fall sjönk det in kanske 1-2cm extra. Och efter detta går bromshandtaget tillbaka mycket långsammare än vanligt, annars tar bromsen som den ska. Jag har haft bromsen inne och fått oljan bytt, och luft ska där inte vara något i samband med det. De hade kollat lite på packningarna men kunde inte se något som såg ut att vara i sönder. Ska tilläggas att detta var andra gången som jag körde med bromsarna som är nya.
Någon som haft liknande problem? Eller har en aning om vad det kan vara?
Vi har pratat om att reklamera bromsen men är det ett enkelt problem känns det ju enklare att lösa det...
Tack på förhand!
Jag har fått problem med min bakbroms som är av märket AVID Juicy 7 (09). Problemet uppstod mitt under ett åk, om bromshandtaget brukar gå in 1cm i vanliga fall sjönk det in kanske 1-2cm extra. Och efter detta går bromshandtaget tillbaka mycket långsammare än vanligt, annars tar bromsen som den ska. Jag har haft bromsen inne och fått oljan bytt, och luft ska där inte vara något i samband med det. De hade kollat lite på packningarna men kunde inte se något som såg ut att vara i sönder. Ska tilläggas att detta var andra gången som jag körde med bromsarna som är nya.
Någon som haft liknande problem? Eller har en aning om vad det kan vara?
Vi har pratat om att reklamera bromsen men är det ett enkelt problem känns det ju enklare att lösa det...
Tack på förhand!
Senast redigerad av en moderator:
