Problem med GPX-fil Garmin 1000

DE

Medlem
Tänkte cykla Kattegattleden från Göteborg till Helsingborg och vill gärna ha en GPX-fil i min Garmin 1000 att följa. Jag har laddat ned filen och placerat den i ”new files”. När jag sedan öppnar banor så finns där två stycken banor som endast är på kortare sträcka av leden. Har fått det att fungera på telefonen med hela leden så borde inte vara något fel på själva filen kan jag tycka.
Gör jag något fel?
Har ni varit med om något liknande?

Här är GPX-filen (se fråga 5):

Tbird

Medlem
Jag kunde av någon anledning inte öppna den i Garmin Mapsource, konverterade den i GPS Visualizer och nu kan jag öppna den i Garmin.
Mycket riktigt som Weldion säger så är den indelad i flera etapper, 10st, men som jag tolkade dig så såg du enbart 2st.
Testa denna fil eller konvertera den du har i GPS Visualizer (webb verktyg).

Bilagor

weldion

Aktiv medlem
Nu så har jag delat upp filen i etapper, om du är intresserad av det.
Så kan man ladda en och en i GPS:en.

DE

Medlem
Weldions fil fungerar perfekt i min Garmin och nu ser jag hela rutten. Provade även i telefonen och den fungerar bättre än original filen eftersom buggen med det konstiga spåret är borta.
Tack så mycket för hjälpen!
Jag vill gärna ha filerna med dom olika etapperna. Laddar du upp dom här eller vad är enklast?
Kontaktade Region Halland som administrerar Kattegattledens hemsida när jag hade problem först. Tydligen är jag inte den enda som haft problem med filen. Jag skickar filen till dom så kan det förhoppningsvis vara till hjälp för fler.

weldion

Aktiv medlem
Hoppas att de blev i rätt ordning, annars så få man döpa om filerna till lämplig ordningsföljd.

Bilagor

DE

Medlem
Jag har provat att lägga in dom tio etapperna men får bara in två banor. Jag har sparat ned dom tio filerna på datorn och drar dom till ”new files” i Garmin. Men när jag öppnar Garmin så finns det bara två banor. Har provat tre gånger och endast två banor finns i Garmin.
Väldigt konstigt.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer