Problem montera cykeln i Kickr

Mordaan

Medlem
Har problem när jag ska fästa racern i min Wahoo Kickr 2018. Körde med MTB I den förra vintern.

När jag skruvar åt axeln (quick release) så klämmer rammen fast kassetten så den låses. Ser att ytan som drt ska skruvas åt mot är mycket mer insjunken på Kickr än på det ordinarie hjulet. Se bilderna. Någon som vet hur det kan bli så här? Satt fast Kickr kasset felaktigt?

Går sätta dit adapter(som egentligenär till för "through axl") som löser problemet, men då måste ramstagen bändas ut några milimeter, vilket inte känns "rätt".

Någon som har tips på vad jag gör galet?

A2066A1F-A7CC-4C95-81D2-5B8CF49F9D53.jpeg
2A4DB9F5-7F97-4D42-879C-82413438E096.jpeg

Senast ändrad:
Hmm kan ha hittat felet. Det är nog inte den låsring som följde med Kickr, utan från en gammal cykel. Verkar funka bättre med den jag tror följde med.

Eller det var rätt låsring..ändå fick jag en milimeter till godo men en annan. Dock mindre än med vanliga hjulet på. Förvirringen ökar...:0

För elvadelat ska väl ingen distansring sitta på. Var din mtb tiodelad? Isåfall kanske distansen för den kassetten sitter kvar på bodyn på Wahoon?

Visade sig vara gängorna på orginal låsringen som var kassa. Men den andra fräscha låsringen gick det dra åt bättre och blev helt ok. Tack för tipsen även om distansringen inte var boven denna gång.

Tillbaka
Topp