Projekt för en novis, bygga en egen cykel.
Har varit på jakt en längre tid efter en MTB. Dock är min ekonomi lite ansträngd så kan bara inte köpa den cykel jag vill ha, då pengarna inte finns. Hade bestämt mig för en Radon team 7.0, som min budget skulle klara av, men nu går den inte längre att köpa, och jag har inget bra alternativ till den cykeln, och min kunskap räcker inte helt till heller för att våga köpa ngt annat märke. SÅ nu till min fundering, går det att bygga ihop en egen cykel istället som ger mig en bättre cykel vad gäller komponenter, fast att jag då gör att jobb själv? Genom att bygga cykel, samt att leta efter komponenter på reor, är det möjligt? Finns det några här som skulle vilja hjälpa mig igenom ett sådan projekt? För på köpet, förutom en cykel, kommer jag lära mig massor kring allt runt cykeln, vilket jag definitvt kommer ha nytta av i framtiden.
Har sett att det går att köpa ramar från kina, kan det vara ett alternativ? Hitta en schyst ram beg?
Ja, är detta möjligt är helt enkelt frågan?
Har sett att det går att köpa ramar från kina, kan det vara ett alternativ? Hitta en schyst ram beg?
Ja, är detta möjligt är helt enkelt frågan?