Mapach
Aktiv medlem
[Projekt] Pimpa bojskänke
Tänkte starta en liten projekt tråd om min budgetpimpning av min nyköpta instegsracer. Här har vi då "offret" för denna behandling. En Crescent Nano av 2011 års modell. Vad är då tanken/meningen med detta undrar ni kanske?
Tja, att för små medel göra den snyggare, personligare enligt min smak och tycke. Lägre vikt är ju bara en bonus isf. Även om vissa säkert tycker att det är pengar i sjön...
Ram Aluminium, trippelreducerade rör
ramhöjd 55cm
Framgaffel Karbon/Aluminium
Växelsystem Shimano TIAGRA/SORA 18-VXL
Däck Vittoria, Zaffiro 700X23C
Bromsar Tektro, R350
Vikt 9,8 kg (55 cm)
Första steget kommer nog bli nya (röda?) snabbkopplingar och en sadelstolpe i kinesiskt bongo plast då dessa är väl tunga.
Hjulen från Maddux får nog hänga med ett tag då det är en så dyr utgift att byta dom. Känns iaf stabila och ser helt OK ut. Passar iaf in på färgschemat på resten av hojen. Vikten är kompletta med däck/slang och kassett. Rätt tunga känns det som?
Uppdateringar i tråden kommer ske löpande, när det dyker upp nåt skojsigt i brevlådan.
/Magnus
Tja, att för små medel göra den snyggare, personligare enligt min smak och tycke. Lägre vikt är ju bara en bonus isf. Även om vissa säkert tycker att det är pengar i sjön...
Ram Aluminium, trippelreducerade rör
ramhöjd 55cm
Framgaffel Karbon/Aluminium
Växelsystem Shimano TIAGRA/SORA 18-VXL
Däck Vittoria, Zaffiro 700X23C
Bromsar Tektro, R350
Vikt 9,8 kg (55 cm)
Första steget kommer nog bli nya (röda?) snabbkopplingar och en sadelstolpe i kinesiskt bongo plast då dessa är väl tunga.
Hjulen från Maddux får nog hänga med ett tag då det är en så dyr utgift att byta dom. Känns iaf stabila och ser helt OK ut. Passar iaf in på färgschemat på resten av hojen. Vikten är kompletta med däck/slang och kassett. Rätt tunga känns det som?
Uppdateringar i tråden kommer ske löpande, när det dyker upp nåt skojsigt i brevlådan.
/Magnus