Precis, ett hus som kostade 300.000kr att bygga 1980 kostar 5-6 miljoner nu. Är ju inte klokt, det borde ju max vara värt 5% av nypriset! Skandal!

Jag menar, jag vill inte kalla någon för delusional men när någon säljer en cykel för ett pris som överstiger nypris. Så om det är en tandläkarcykel som bara har cyklats halvvättern och som har tvättats varje dag är det tufft om den personen köpt den i en svensk affär, för först ska vi slajsa bort prisskillnaden mellan en svensk och utländsk affär.
Men visst det finns säkert de som köper, jag tvivlar.
Men nu kommmer nog inte tråden längre för jag har inte kommit fram till ett skit. Tack för alla svar dock.
Bara en sista sak: Det spelar ingen roll att saker landar i ett varuhus i EU, det är URSPRUNGSLAND som avgör. Det gäller till och med gällande Brexit, om företaget i UK har köpt från Kina ska alla avgifter betalas såsom det har köpts från Kina. Med andra ord, det går kanske att komma igenom men egentligen ska det betalas och det är en risk man tar när man köper. Frågan är om det blir så billigt.