Prorace eller kinaram?

ooms

Aktiv medlem
Prorace eller kinaram?
Precis, ett hus som kostade 300.000kr att bygga 1980 kostar 5-6 miljoner nu. Är ju inte klokt, det borde ju max vara värt 5% av nypriset! Skandal!

Woodknocker

Medlem
Prorace eller kinaram?
Precis, ett hus som kostade 300.000kr att bygga 1980 kostar 5-6 miljoner nu. Är ju inte klokt, det borde ju max vara värt 5% av nypriset! Skandal!
:unsure:
Jag menar, jag vill inte kalla någon för delusional men när någon säljer en cykel för ett pris som överstiger nypris. Så om det är en tandläkarcykel som bara har cyklats halvvättern och som har tvättats varje dag är det tufft om den personen köpt den i en svensk affär, för först ska vi slajsa bort prisskillnaden mellan en svensk och utländsk affär.

Men visst det finns säkert de som köper, jag tvivlar.

Men nu kommmer nog inte tråden längre för jag har inte kommit fram till ett skit. Tack för alla svar dock.

Bara en sista sak: Det spelar ingen roll att saker landar i ett varuhus i EU, det är URSPRUNGSLAND som avgör. Det gäller till och med gällande Brexit, om företaget i UK har köpt från Kina ska alla avgifter betalas såsom det har köpts från Kina. Med andra ord, det går kanske att komma igenom men egentligen ska det betalas och det är en risk man tar när man köper. Frågan är om det blir så billigt.

Senast ändrad:

Woodknocker

Medlem
Prorace eller kinaram?
Jag beställd en ram från Trifox direkt efter den kom upp på Hambini, skulle ta 2 dagar med "a little delay because of covid". veckor efter och ständiga ursäkter som att "nu flyttar vi lager" eller "nu är det ledighet" eller annat skit har de fortfarande inte lyckats TA ramen och LÄGGA den i ett paket. Sådan här extrem jävla inkompetens gör att jag hoppas att ett företag kånkar snabbast möjligast. Hambini är fortfarande min idol och jag fick ett riktigt bra erbjudande ifrån de inkompetenta babianerna på Trifox men sånt här är bara onödigt och spär på mitt Kinahat. Kinaramar är verkligen en riktig jävla pajasverksamhet.

HÅLL ERA CYKLAR HELA för ni vill inte köpa nya grejer i dessa tider och gud må alla inkompetenta idioter snabbast möjligast få möjligheten till at omskola sig. Nu är jag lite extrem för jag tänder verkligen på effektiva människor och metodr (vilket är oerhört sällsynt) men kom igen sånt här skulle ju till och med irriterat den mest mysande öldrickande festcyklisten.

Min respekt för företag som Decathlon har bara höjts! Sälja en superram för 10000 kr, det är stort. Nu har de ju aldrig ramen i lager men ändå, det förtjänar att hyllas! De klarar av att handskas med babianer!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer