Prylhetsen botad?

ttfh

Aktiv medlem
Prylhetsen botad?
Cyklade en runda på en 20 år gammal Trek. Cantileverbromsar,i stort sett inga komponenter bytta sen 90-talet o.s.v. Det var den här cykeln jag började på en gång i tiden. Den var tung, geometrin kändes konstig och nedförsbackar var förenat med dödsångest pga obefintlig bromsverkann och tvivel om dom sönderbromsade fälgarna.

Men...

Det var roligt, nästan lika roligt som på min "riktiga" cykel. Känner plötsligt att den där dom där nya hjulen jag tänkte köpa kanske inte behövs, att det är onödigt att försöka banta ner vikten på cykeln mer.

Har jag blivit botad?

Kommer happy tappa sin dragningskraft?

Prylhetsen botad?
Den känslan upplever nog många förr eller senare tror jag.
Innerst inne känner åtminstone jag att jag inte blir ett dugg snabbare av att lätta cykeln eller köpa dyra delar till den.
Rätt inställd cykel och rätt däck är det som gör skillnad för hastigheten.
Roligt har man på vilken cykel som helst bara den fungerar, ändå köpte jag en ny cykel i år och håller på att uppgradera den :)

Prylhetsen botad?
Det finns ju annat att lägga pengarna på som man kan bli inspirerad av, jag vill åka på cykelresa/fikatur varje gång jag läser en RR-tråd.

Prylhetsen botad?
Varje gång jag cyklar på min skräp-mtb skrattar jag av glädje. Den är så jäkla knasig =) Sjukt kul att cykla på dock!

Edit: Språkbruk

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp