Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Anus . Ha den till kedjan istHallå!
Hittade en flaska PTFE-spray från Biltema i städskåpet och har helt glömt av vad jag köpte den till. Jag tänker som uppfräschning av innerben på gaffeln, bra eller anus?
Gaffeln i fråga är en rockshox Pike.
- Det mest kemikaliebeständiga av alla kända plastmaterial.
- ...
- Bryts inte ner av UV-ljus, ozon eller syre till skillnad från andra termoplaster.
- Åldras inte.
Det bästa sättet att fräscha upp innerbenen är väl att göra en underbensservice?Jag tänker som uppfräschning av innerben på gaffeln
Borde inte PTFE i flytande form eller sprayform vara typiskt obra ur miljöhänseende?
Från wikipedia:
Det bästa sättet att fräscha upp innerbenen är väl att göra en underbensservice?
www.cykelgear.se
Ja tanken är ju inte att "göra service" med en sprayflaska utan att som du säger få bort lite smuts och fräscha upp gaffelbenen. Jag ville bara veta om just PTFE-spray är kasst för skrapringar till exempel. Man torkar som sagt bort överflöd efter att ha pumpat gaffeln upp och ner ett par gångerJag använder Brunox Deo frekvent för att rengöra innerbenen. Jag sprayar på lite och låter det rinna ner till packboxarna. Väntar därefter en liten stund och pumpar sedan gaffeln ett par gånger. Upp kommer oftast en liten ring med smuts som man kan torka bort. Detta ersätter såklart aldrig en underbensservice.
Borde inte PTFE i flytande form eller sprayform vara typiskt obra ur miljöhänseende?
Från wikipedia: