Pulsklocka m GPS

Pulsklocka m GPS
Det var väl en lite väl öppen fråga?
Prisklass?
Krav?
Önskemål?
Har du tittat på någon? Vad fastnar du för?

Första frågan för mig blev "pris", sedan "behov" och efter det "polar eller Garmin"? Jag läste en hel del runt ett par polar och en Garmin och valde sedan med magkänsla den som verkade passa mig bäst. Det ska sägas att det sällan var den som fick "bäst" vitsord, utan den som verkade passa mig bäst.

Jag är hur nöjd som helst!

Pulsklocka m GPS
Polar m400

Andra verkar ju tycka det räcker med en klocka utan motivering eller antydan till recension... Så då nöjer jag mig också utan :)

Pulsklocka m GPS
Jag köpte en Suunto Ambit3 Run för en vecka sen, väldigt nöjd med den klockan.
Inte provat den på cykeln än men för löpning är den allt jag behöver, läst en bunt recensioner och jämfört pris/funktioner.
Kolla upp Suunto också :).

Pulsklocka m GPS
Mitt val blev TomTom Multisport som jag haft över ett år nu. Funkar bra till allt! :)
Enkel att sköta med en rejäl fyrvägsknapp.

Frid!

Pulsklocka m GPS
Ställ dig först frågan vad du vill klockan ska kunna göra. Annars svårt att ge tips, även budget.. Har själv en Suntoo Ambit 2 som jag är nöjd med, klarar många sporter, programmerbar, schysst sida på nätet med sin statistik. Automatisk koppling till Strava finns om man vill ha det.
Då när jag köpte tyckte jag att Suntoo var snyggare än Garmin. Har haft Garmin också.
Så en Ambit nyare version kanske vore något?

Pulsklocka m GPS
Jag har använt min Garmin Fenix 3 Saphire i en vecka. Min Garmin Forerunner dog efter ca 8 års flitigt användande. Jag är imponerad av användarvänligheten, där jag älskar när jag kan greppa funktioner på tekniska prylar utan att behöva anlita bruksanvisningen för allt. Funktionerna som finns är jag också nöjd med. På minussidan noterar jag att blåtands-synken mellan klockan och telefonen loggar ur ibland. Därutöver är metallarmbandet som följer med helt värdelöst. Det väger dubbelt så mycket som själva klockan, och skaver duktigt vid användande. Tur att det följer med ett svart armband i gummi. Klockan kostar en del, men om den håller lika länge som sin föregångare är det en prisvärd klocka.

Helt utan andra referenser rekommenderar jag Garmin Fenix 3.

Marcus

Pulsklocka m GPS
Jag kör Garmin FR 620 för löpning, Edge 510 för cykeln och Vívosmart för allmän stegräkning/fitness etc. Älskar hur dessa tre modeller kopplar ihop mot telefonen med BT och synkar automatiskt etc - funkar flawless (åtminstone för mig) :-)

Pulsklocka m GPS
Eftersom det här är ett cykelforum så antar jag att du menar cykeldator och inte klocka och föreslår därmed Garmin Edge 510 eller 1000 beroende på om vill ha karta eller inte.

Pulsklocka m GPS
Tomtom multisport, den äldre modellen utan pulsmätning i själva klockan. Detta för att jag vill ha klockan på styret och då hade jag varit tvungen att köpa till ett separat bröstband, men den äldre modellen får man med pulsband och dessutom är den billigare. Men vill man ha den på armen så kan det kanske vara smidigt med pulsmätning i klockan.

Pulsklocka m GPS
Starcus skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har använt min Garmin Fenix 3 Saphire i en
> vecka. Min Garmin Forerunner dog efter ca 8 års
> flitigt användande. Jag är imponerad av
> användarvänligheten, där jag älskar när jag
> kan greppa funktioner på tekniska prylar utan att
> behöva anlita bruksanvisningen för allt.
> Funktionerna som finns är jag också nöjd med.
> På minussidan noterar jag att blåtands-synken
> mellan klockan och telefonen loggar ur ibland.
> Därutöver är metallarmbandet som följer med
> helt värdelöst. Det väger dubbelt så mycket
> som själva klockan, och skaver duktigt vid
> användande. Tur att det följer med ett svart
> armband i gummi. Klockan kostar en del, men om den
> håller lika länge som sin föregångare är det
> en prisvärd klocka.
>
> Helt utan andra referenser rekommenderar jag
> Garmin Fenix 3.
>
> Marcus