Pulver lack

• Trådstartare Trådstartare zabull
  • Start datum Start datum
Z

zabull

Guest
Pulver lack
Är det någon som vet var man kan pulver lacka sin ram, i Stockholms området? och hur myck det kan kosta att göra det?

Pulver lack
rikard skrev:
>Pulver, är inte det en kille i trasan och banarne?

Rätt, Nicko&Pulver är rollfigurer i Trazan & Banarne.

Troligen är det Pulver som ska lacka om sin ram :-)

G

Pulver lack
jag har ringt runt o kollat de flesta ligger 4-6 hundra exkl blästringen..

sedan så avrådde samtliga lackerar mig att pulverlacka pga att det bygger väldigt myccket samt att en billack håller bättre.

Pulver lack
Så här skrev Daner för ett tag sedan:

/Leo

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Postat av: Daner
Skriven: 8:e november

Jag anlitade BLS i Spånga för 3 år sedan. 500:- för blästring och svart pulverlack på min stål ram och gaffel. Det blev inte perfekt första gången, men de gjorde om det utan extra kostnad.

Blästring Lack o. Smide AB, B L S - Stockholm
Tel. 08-36 78 93
Magasinsv. 17, 16343 SPÅNGA

Pulver lack
Såg att bilden på min "Pulverlackade hade flyttats i inlägget som Max.K länkade till.

"Here you go"

bl03.jpg

ha det
Jan

Pulver lack
Tim Skrev:
-------------------------------------------------------
> sedan så avrådde samtliga lackerar mig att
> pulverlacka pga att det bygger väldigt myccket
> samt att en billack håller bättre.

Det var lustigt. Det är väl främst det tjocka lagret man vill åt som skogscyklist...

Pulver lack
Pulverlack brukar vara det man använder på väldigt utsatta ställen, till exempel stolsben. Vad skulle det vara för problem med att det bygger?

Pulver lack
oxr:
för att lackeraren inte kan garantera att det inte hamnar i gängor och på oönskade ställen och det blir som en emaljerad yta, dvs nästintill omöjlig att få bort samt som redan nämt, det spricker lättare än billack på en cykelram då det alltid finns lite flex.

Pulver lack
Hej!
Du kan ringa mig så kan jag tala om vart du kan pullverlacka. Sitter vid detta tillfälle på jobbet och har
detta uppskrivet hemma.
Kommer att kosta dig från 500 kr upp till ca 1200 kr (kan vara höjt nu) beroende på olika saker.

Sven-Gunnar Hjorth
Pilotgatan 9
128 32 Skarpnäck
08/604 57 96
PS. Håller själv på att renovera en gammal Rex Comet Cross, men vet inte riktigt om jag skall pullverlacka.

Pulver lack
I all färg av klass så kan man ha i mjukmedel som gör lacken mer felxibel. På bilar använder man mjukgörare till lackerade stötfångare, lackerae backspeglar m.fl. Vid pulverlackering är det som med vanlig lack att det går enkelt att maskera för att slippa och få färg i gängor och liknande.

Pulver lack
Jag har pulverlackat ett par ramar och kan rekommendera det. Lacken blir hård och seg och sitter hårdare mot ytan än vanlig lack (billack) med härdare. Det finns säkert många pulverlackare i Sthlm. och du kan nog få ramen gjord för 500 spänn.

Tillbaka
Topp