r2-bike.com

kogoyo

Medlem
r2-bike.com
Samma som ovan. Har dock ett garanti-ärende hos dom just nu; en ks lev dropper som inte vill funka. Jag vet vad felet e o d e från fabrik - den fungerade aldrig bra. Återstår att se vad som händer. Jag litar på att det kommer att bli bra, men man vet aldrig.

Freddie L

Aktiv medlem
r2-bike.com
Farligt ställe. Det blir ofta dyrare än man tänkt sig, trots att de ofta har väldigt konkurrenskraftiga priser... Hur nu det hänger ihop?!? :-)

cykelthomas

Ny medlem
r2-bike.com
kogoyo sa:
Samma som ovan. Har dock ett garanti-ärende hos dom just nu; en ks lev dropper som inte vill funka. Jag vet vad felet e o d e från fabrik - den fungerade aldrig bra. Återstår att se vad som händer. Jag litar på att det kommer att bli bra, men man vet aldrig.
Hoppas det går bra! Du får gärna komma tillbaka och berätta hur det gick.

Makten

Aktiv medlem
r2-bike.com
Tips: Saker försvinner ur varukorgen efter en stund, så man måste skapa ett konto om man behöver betänketid. Detta gör att jag inte handlat där då allt är borta när man väl ska trycka på köpknappen. Helt idiotiskt och jag vet ingen annan näthandel som funkar på det viset.

Ustzeust

Medlem
r2-bike.com
R2 är reko, men handlar oftast ifrån bike24 nu då dom är lite snabbare.

Beställer man på lö-sö så är det inte alltid man får paketet nästa vecka, på bike24 så har dom alltid fått iväg paketet på måndagen.

cykelthomas

Ny medlem
r2-bike.com
Makten sa:
Tips: Saker försvinner ur varukorgen efter en stund, så man måste skapa ett konto om man behöver betänketid. Detta gör att jag inte handlat där då allt är borta när man väl ska trycka på köpknappen. Helt idiotiskt och jag vet ingen annan näthandel som funkar på det viset.
Ja, det där är störigt, men jag tycker det är mer regel än undantag i många butiker nu för tiden. Och ja, man kan undra varför det är så. De kunde ju åtminstone spara undan så man enkelt kunde få tillbaka.

Jensen

Aktiv medlem
r2-bike.com
Ustzeust sa:

Beställer man på lö-sö så är det inte alltid man får paketet nästa vecka, på bike24 så har dom alltid fått iväg paketet på måndagen.
Hmm min upplevelse är tvärt om. Båda du nämner är grymma. Men bike24 har börjat ta nån extra dag innan de skickar. R2 har nästan alltid skickat paketet vardagen efter, innan 09:00 när jag beställt kvällen innan vid typ 22:00

Summa sumarum, R2 tycker jag är bästa butiken!!

ooms

Aktiv medlem
r2-bike.com
Hur är det, r2 är fortf inte så stora heller att de behöver ta ut svensk momssats? Minns inte hur det var när jag köpte min Stages...

BuTTuS

Aktiv medlem
r2-bike.com
Om ni inte handlat där tidigare så se till att skapa konto och logga in innan ni lägger prylar i korgen, annars kan man bli besviken när de räknar om till 25% moms i kassan...

Supersonic

Aktiv medlem
r2-bike.com
Lätt den bästa butiken. Använder den alltid i första hand när jag ska köpa prylar.
Väldigt brett och bra utbud och det till mycket bra priser jämfört med andra butiker.

Sixten Fors

Ny medlem
r2-bike.com
R2 och Bike24 är mina två go-to butiker, handlar av dem typ varannan vecka. Båda är kanonbra. De andra tyskarna är också bra som Bike Components, Bike Discount, Starbike, HiBike, Rosebikes etc.

pbeijer

Aktiv medlem
r2-bike.com
Bara beställt ett fåtal gånger därifrån men än så länge grymt nöjd.

Beställde senast i måndags kl13 och fick paketet idag.

etnica

Medlem
r2-bike.com
Ustzeust sa:

Bleh för bike24 får alltid åka och hämta paketen från DHL i industriområde. Handlar bara där i nödfall.

r2-bike.com
ooms sa:
Hur är det, r2 är fortf inte så stora heller att de behöver ta ut svensk momssats? Minns inte hur det var när jag köpte min Stages...
Sedan 1 eller 2 år tillbaka så är det "lag" eller någon regel som trädde i kraft som gör att alla utländska butiker ska ta svensk moms oavsett om de säljer för mer eller mindre 500K om året till Sverige. De som ej gör det gör egentligen fel.

Fråga mig inte om källa för det har jag ingen. Har inte googlat på saken närmare än att jag upptäckte att alla favoritbutiker från Tyskland helt plötsligt tog 25% moms utan att de säljer större mängder till våra gränser.

Pepperazzi

Aktiv medlem
r2-bike.com
Tog en timme för dom att packa och skicka min order idag, så det är bara att instämma i hyllningskören :)

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer