Racer 25-30000ny el beg

Racer 25-30000ny el beg
Jag ska köpa ny racer och vill ha tips på cykel i pris spannet 25-30000. Ny el bättre beg.
Kikat på canyon, bianchi aria där jag tycker canyon är mest prisvärd men jag är en glad amatör så tips mottages gärna.

DanielS

Aktiv medlem
Racer 25-30000ny el beg
Ja Canyon kommer ju att vara mer för pengarna än Bianchi. Vilken Canyon-modell är det du kollat på? För 25-30k får du en bra cykel om du köper nytt.

Det viktigaste är väl att man får en racer man sitter bra på. Vad har du idag och vad vill du uppnå med den nya cykeln?

Begagnat blir så klart ännu mer för pengarna men kan ju vara lite svårt att bedöma skick och värde. Om en cykel har några år på nacken kan det ju krävas en del reparationer som kostar en del. Letar man efter något speciellt så kan det ju bli en del väntan.

mzi

Aktiv medlem
Racer 25-30000ny el beg
Om du bor i typ Stockholm och kan tänka dig begagnat så finns det otroligt mycket ute. Bland annat en Bianchi med effektmätare.

Räserjonnar slits inte så mycket. Kolla efter skrapmärken och annat som tecken på att den är kraschad hårt (om det är kokosplast) och om slitdelarna verkar justera.

Storlek är det absolut viktigaste.

Racer 25-30000ny el beg
Ja Canyon kommer ju att vara mer för pengarna än Bianchi. Vilken Canyon-modell är det du kollat på? För 25-30k får du en bra cykel om du köper nytt.

Det viktigaste är väl att man får en racer man sitter bra på. Vad har du idag och vad vill du uppnå med den nya cykeln?

Begagnat blir så klart ännu mer för pengarna men kan ju vara lite svårt att bedöma skick och värde. Om en cykel har några år på nacken kan det ju krävas en del reparationer som kostar en del. Letar man efter något speciellt så kan det ju bli en del väntan.
Den canyon jag kikat på är ultimate cf sl 8.
Jag har en roadlite som jag både pendlat och tränat på men vill ha en riktig racer dels för att det är kul men främst för att cykla mer landsväg.