[Racer] - Göteborg, 10.00 Franssons, lördag

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Snart är det lördag och då kör vi igen. En runda på ca 15 mil blir det. Återkommer med karta under fredag kväll. Samling vid Franssons, korsningen Delsjövägen/Virginsgatan, 10.00 lördag. Vi ses!

/Leo

Så där ja, fixat karta också nu. Det blir premiär för Varbergsrundan utan fika. :-) Det blir med andra ord snabbdistans, +35km/h. Kort stopp vid rondellen innan Varberg innan vi vänder hemåt. Här är kartan:

file=125647

Senast ändrad:
Jag och Merve tänkte dyka upp imon! Men snabbdistans till Varberg är nog lite för långt och snabbt. Vi siktar på 2-3 h söder över, snitt 28-30 km/h. Jag paxar merves bakhjul!
Lisa

Behöver vi karta för denna tur? Bara så att vi inte missar rondellen antar jag. Trist att efter kopplat på autopilot upptäcka att man är i Halmstad...

Gabbo skrev:
-------------------------------------------------------
> Behöver vi karta för denna tur? Bara så att vi
> inte missar rondellen antar jag. Trist att efter
> kopplat på autopilot upptäcka att man är i
> Halmstad...

Ställ in timern på klockan, vi ska vända norrut efter två timmar... :-)

/Leo

Tänkte köra kortbibsat imorgon men tittade på benen och bestämde för att inte skrämma er andra med lurviga ben. Raka benen hinner jag inte eftersom jag skall iväg och träffa mina arbetskamrater för några öl nu (hoppas hövvet är med imrogon!).

Ses imorgon!
Patric

God morgon! Tänkte köra ner till anneberg, öster ut mot "sågen" och sedan norr ut via benareby. Då borde vi ta vinden på bästa sätt! Lisa

Tack för trevligt sällskap! och grym draghjälp, utan er hade jag nog fått fortsätta söder ut och tagit pendeln hem. Det hela inleddes med en punka innan Kållered, reva i däcket gjorde att vi delade på oss. De andra skulle shoppa i Kållered medan vi andra rullade söder ut. Vi hade bra snitt ner till Anneberg, sedan kom vinden och herregud va det blåste. Tur att mina medryttare var starka och trampade på som två lok. Vi hittade även en till cyklist som gärna hade lite sällskap i motvinden. Sedan körde vi mot Eskilsby och längs Landvettersjön var åter vinden i ryggen. Rundan blev drygt 7 mil och vi hade ett rullsnitt på 29 km/h på delarna utanför stan.

Lisa

Tillbaka
Topp