Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Cyklade ut förbi alelyckan häromdagen. Är aldrig där annars. Det var ju tydligt vilket trafikslag man lagt prio på i ta-planen. Men så är det ju alltid iofs."Är Göteborgs en säker cykelstad?" — Linda Mathiasson.
Man blir matt. Tala om att komma i kläm i byråkratin. Nån jeppe ”gör en bedömning” . Oklart på vilka grunder att just den skulle vara rätt."Är Göteborgs en säker cykelstad?" — Linda Mathiasson.
marcusoscarsson.se
Man får ju bara hoppas att det i så fall inte leder till riskabla omkörningar av cyklister över heldraget med risk för att bilföraren i panik, för att inte krocka med mötande trafik, slänger sig åt höger och "tacklar" cyklisten/cyklisterna. Som bilförare skulle jag nog vara skeptisk till att utnyttja en sådan "möjlighet" och snarare vänta till dess att jag kan köra om med god marginal i sidled och god sikt framåt.![]()
Nya regler på gång för bilister – ”Nu ska det tillåtas”
Transportstyrelsens förslag…marcusoscarsson.se
Förslag som jag hoppas blir verklighet.
Jag har varit stark motståndare till den typen av regleringar. Jag har ansett att sunt förnuft skall räcka. Jag har ombestämt mig; jag hoppas på lagstiftning i linje med förslagen i länken.![]()
Nya regler på gång för bilister – ”Nu ska det tillåtas”
Transportstyrelsens förslag…marcusoscarsson.se
Förslag som jag hoppas blir verklighet.
Fast det problemet finns ju redan på de lite mindre landsvägarna som helt saknar mittlinje.Man får ju bara hoppas att det i så fall inte leder till riskabla omkörningar av cyklister över heldraget med risk för att bilföraren i panik, för att inte krocka med mötande trafik, slänger sig åt höger och "tacklar" cyklisten/cyklisterna. Som bilförare skulle jag nog vara skeptisk till att utnyttja en sådan "möjlighet" och snarare vänta till dess att jag kan köra om med god marginal i sidled och god sikt framåt.
Det får en och tänka Sauk på fecbok och bil fientliga politiska beslut.![]()
Trafikforskaren: Därför tjänar alla på höjda p-avgifter
Forskaren: Parkering ska vara dyrt – och bilister måste förstå varför.www.gp.se