Racer

Racer
Linnex:
Du vet , Stålmän tål lite mer än de dödliga. Vi brukar sätta hårt emot hårt:-)

Skämt åtsido så sitter sadeln nästan vågrätt monterad på racern.
Som du ser är bilden tagen snett nedifrån och det kanske förvillar dig:-)

Å andra sidan, när man ser cyklarna innan ett racerlopp så finner man alla tänkbara(och otänkbara) sadelvinklar.
Att utgå från vågrätt är ju ok, men sedan får de flesta justera lite för att det ska bli bra.
Är sadelspetsen för lågt så glider man framåt och måste lägga energi på att hålla emot. Sadelspetsen för högt=pain.
Men sadelinställning kan vi ju ta i en annan tråd, eller hur?

Jan

Racer
Kära Stålman: Du måste byta den där sadeln. Sätt åtminstone dit en San Marco Rolls, fast helst en Brooks. Och är det en carbonstolpe vi ser? Jag hoppas inte. Och när jag ändå leker stilpolis, den där styrstammen? Fab Five skulle svimma.

(med spretande lillfingrar ledde jag ännu en tråd till urspårning)

Racer
Markus F:

Styre och styrsam är utbytta mot Deda Magic.
Visst är det ett härligt stilbrott med den styrkombon, SLR sadel och karbonsadelstolpe.

På tal om Brookessadlar så har jag en härligt utsliten Brookessadel som jag själv har suttit in och nött ut. Det är på det viset man blir en stålman.
Första 300 milen är pain, sen börjar den bli rätt skön.:-)
ska jag då köra med Brookes och karbonstolpe för att fullända stilbrottet.

Jag måste ju tänka lite på er stilpoliser.
Sjukskrivningarna kostar redan oss för mycket och jag vill ju inte vara vållande till att stilpoliserna blir hemma från jobb för att jag har gett dem magsår:-)

Men kanske ett Campa flaskställ i carbon på "The old Ironlady"

vinterhoj.jpg

Jan, okynnescyklist

Racer
Steelisreal:

Vad sägs om det här flaskstället?

Cage2.jpg

King Cage "ti cage". 28 gram och 60 $ i USA. Därmed uppfylls den främsta esoteriska premissen - ett högt pris. ;) Det får säkert vara ifred för långfingrade typer också då det ser ut som ett normalt flaskställ för 100 lappen. Ett Campa Record/Chorus tror jag kommer se lite för high tech ut på din klassiska stålram.

Post Ändrad (04-02-26 22:34)

Tillbaka
Topp