Råd angående köp av MTB

Råd angående köp av MTB
Tjenare jo det är så här att jag har bestämt mig för att börja cykla MTB och skulle behöva ha hjälp att hitta mig den bästa möjliga cykeln inom 6000 kr till ca 9000 kr klassen. Har cyklat dirt och BMW sedan jag var liten så är ingen nybörjare men inte proffs heller om man säger så.

Skulle verkligen uppskatta alla förslag och åsikter :D

Mvh

Råd angående köp av MTB
I den prisklassen är det bästa att leta en begagnad hoj, förslagsvis på Happys köp och sälj. En Scott Scale är alltid ett säkert kort.

Råd angående köp av MTB
Jag rekommenderar också en on one parkwood. Väldigt nöjd med min, om jag skulle kategorisera den skulle det vara (BM)XC. Kommer också från Bmx bakgrund och har prövat mig fram vad som fungerar för mig i skogen, från 24 tums cruiser via 26 tums dirt kona med avsteg mot enduroriserad dh till där jag är nu, 29 ht med kul geo.

De stora hjulen rullar fint över småstök så man har energi kvar att försöka manual spångar och spana efter små gaps och pumphål.

Med sadeln uppe känns den bekväm för att köra långt.

Alternativ till on one är ragley big wig eller Dartmoor primal 29.

Canfield, transition eller Banshee ryms nog inte i budgeten.

Senast ändrad:
Råd angående köp av MTB
Okej tack för alla svar! Jag har själv kollat in en voodoo bizango 2015 som har fått otroligt bra omdömme och har riktigt bra ballans, är även en 29" så det här blir ett svårt val men om det är någon kunnig så kan ni kanske kolla in den :)

Tillbaka
Topp