Radar falskvarnar alltid på samma plats.

Spacekitty

Aktiv medlem
Är det bondens värmepanna som sänder ut hemliga radiovågor till ryssen? Någon annan som kört förbi Laxmans Åkarp och upplever samma?

IMG_1853.webp

IMG_0557.webp

Kört där många gånger men tror inte jag haft några falskvarningar (men nu kommer jag givetvis cykla på helspänn nästa gång). Är det på båda hållen?

Hur snabbt cyklar du just där? Man får tydligen fler false positives när man cyklar långsamt, eller har stannat av, enligt internet.

Spooky poooky ! Ungefär som när man knallar runt med hörapparater 0 får in " missljud" lite här å var .. Men det är nog bara trasiga saker lite varstans ..

Jag säger att det är tvärtom. Det är synd att det finns så många bilar och att några bilister kör som de kör så att en radar har så stor nytta.

Själva vill jag inte att elektronika styr saker på min cykel men jag skulle överväga en radar om jag cyklade mer på landsvägar.

Jag har tre sådana ställen också, alla tre är vid hus så jag har alltid tänkt att det är någon rörelsedetektor eller liknade som använder samma frekvens som radarn.

Är det inte ett överlapp mellan lite nyare WiFi-band och radarfrekvenser? Vill minnas att det är något man ser i unifi-gränssnittet. Kan vara så att det sitter en datanerd på landsbyggden och funderar varför wifin detekterar radar varje gång det cyklar förbi en snabb cyklist...

Är det inte ett överlapp mellan lite nyare WiFi-band och radarfrekvenser? Vill minnas att det är något man ser i unifi-gränssnittet. Kan vara så att det sitter en datanerd på landsbyggden och funderar varför wifin detekterar radar varje gång det cyklar förbi en snabb cyklist...
Garmin varia är en k-band radar, dvs inte i närheten av wifi-fekvenser

Jag hade en Cycplus radar i en vecka men den falskvarnade hela tiden så den fick gå tillbaka.

Köpte då min andra Garmin 515 och den fungerar som den ska.

Tillbaka
Topp