Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
erito sa:ingen tull och ingen extra svensk moms (inom EU betalar du moms i ursprungslandet), fungerade perfekt att beställa även om Postnord hade lite problem med stora paket :)
Som jag har förstått det så är det när handlaren har total försäljning över ett visst belopp till ett annat EU-land som det landets moms måste tas ut. Dvs när man handlar av mindre firmor i Tyskland betalar man tysk moms (19%), men från de stora (dit bike-discount hör) så blir det den svenska momsen på 25%.marr sa:erito sa:ingen tull och ingen extra svensk moms (inom EU betalar du moms i ursprungslandet), fungerade perfekt att beställa även om Postnord hade lite problem med stora paket :)
Angående moms har du fel. Tull är rätt.
Min cykel kom förövrigt med dhl hela vägen.
ooms sa:Som jag har förstått det så är det när handlaren har total försäljning över ett visst belopp till ett annat EU-land som det landets moms måste tas ut. Dvs när man handlar av mindre firmor i Tyskland betalar man tysk moms (19%), men från de stora (dit bike-discount hör) så blir det den svenska momsen på 25%.marr sa:erito sa:ingen tull och ingen extra svensk moms (inom EU betalar du moms i ursprungslandet), fungerade perfekt att beställa även om Postnord hade lite problem med stora paket :)
ooms sa:Som jag har förstått det så är det när handlaren har total försäljning över ett visst belopp till ett annat EU-land som det landets moms måste tas ut. Dvs när man handlar av mindre firmor i Tyskland betalar man tysk moms (19%), men från de stora (dit bike-discount hör) så blir det den svenska momsen på 25%.marr sa:erito sa:ingen tull och ingen extra svensk moms (inom EU betalar du moms i ursprungslandet), fungerade perfekt att beställa även om Postnord hade lite problem med stora paket :)