Är bike discount pålitligt?

Mtboscar

Medlem
Funderar på att köpa en fjäder till min Fox dhx från bike discount och tänkte kolla ifall det är pålitligt. Så det inte är nån sort av lurendrejeri. Någon som kan dela med sig om upplevelser

De stora tyskarna, bike-discount, bike24, bike-components och r2-bike är alla mycket pålitliga.

Jag har returnerat hos BD. Betalde frakt själva, som hos många tyskarna.

Har vid några tillfällen fått skadade eller felaktiga produkter från bike-discount, men å andra sidan har de då betalat tillbaka värdet för produkten utan krångel. Har dock bara handlat rätt billiga saker som kedjor och någon kassett osv.

Jag handlar nästan bara där, bra priser och frakten är görsnabb, har flera gånger beställt på söndag kväll och har fått varorna tisdag-onsdag, har aldrig blivit fel grejjer 🙂

Handlar massor på B-D och de har alltid levererat. Har haft lite strul med trasiga saker ett par gånger, men de har skött det exemplariskt. Returer har också funkar bra. Ruggigt snabba leveranser har de med.

Har handlat på bike-discount sedan typ 15 år tillbaka och de är absolut pålitliga. Tappat räkningen på antalet ordrar jag gjort men i 100% av fallen har jag varit nöjd. Har 2-3 reklamationer genom åren och de brukar lösa det utan krångel.

Någon som kan säga med säkerhet, säg att priset är 5000 euro då tillkommer valutaväxling avgift men tillkommer något mer? Moms, tull, skatt?

Någon som kan säga med säkerhet, säg att priset är 5000 euro då tillkommer valutaväxling avgift men tillkommer något mer? Moms, tull, skatt?
Om du väljer leveransland Sverige i menyn så visas korrekt pris med svensk moms 25%

Det enda som tillkommer sen är fraktkostnaden. Ingen tull för handel inom EU.

Tillbaka
Topp