Radon SKEEN trail

Radon SKEEN trail
Som du kanske minns från den här tråden upplevde @Makten att Fox34 med grip-dämpare var känsligare över småstök än Pike Ultimate: https://happyride.se/forum/threads/...-skitkonstruktion.3686998/page-4#post-3925442
Dyrare är inte detsamma som bättre, och jag vet att jag på en cykel med 120/130 mm fjädring skulle prioritera plattstigsprestanda. Alltså Foxen.
Piken har precis som Berk skriver ett märkbart styvare chassie som i min mening helt klart är att föredra, särskilt med tanke på att de väger nästan exakt lika mycket.

Att min Pike inte betett sig bra beror antagligen ironiskt nog på att jag kör coil, vilket gör att högfartsreturen blir för snabb. Detta har tvingat mig att istället strypa lågfartsreturen vilket gör gaffeln kass över småstök i måttlig hastighet.
Att jag stoppade i coil var för att jag upplevde dåligt stöd mitt i slaglängden, vilket även foxen lider av. Det är så en luftfjäder beter sig helt enkelt.

Radon SKEEN trail
Det är som alltid, har du pengarna och vill unna dig, köp den dyrare. Båda kommer funka kanon, sen har vi individuella preferenser. Jag har aldrig haft problem med flex på 34an när jag hade en sån och upplevde den mycket smoothare än Piken jag ersatte 34an med. Men det var inte senaste utan Charger 2.1 eller nåt sånt. Men det är nyanser vi snackar om och preferenser. Båda kommer funka kanon.

Radon SKEEN trail
Ni som har köpt Skeen, är det några Radon specifika reservdelar som kan vara bra att beställa när man köper cykeln?
Precis som ovan, köp växelöra. Mitt var snett förra sommaren till min Skeen och de var slut i lager i många veckor. Som tur var mitt befintliga bara snett så kunde bocka till det och cykla ändå. Efter mail då jag ifrågasatte hur de kunde vara utan öra så länge så tipsade supporten om ett Cube- öra som var exakt likadant fast annan logga. Så det kan vara bra att ha hemma.

Radon SKEEN trail
Jag har en som är på väg, en al 8. Jag är 178cm gren 86cm och valde 18" kör inte så mycket nerför utan mest platt på östgötaslätten. Står lite i storleksrekommendationerna på bike discount. Jag kan återkomma när jag provsuttit. Lev början av nästa vecka.
Är sugen på en 8.0 AL. Hur har den varit på stigen ? Var finns du i Östergötland , om jag skulle vilja se på den "live". Jag finns i Mjölby.

Radon SKEEN trail
Är sugen på en 8.0 AL. Hur har den varit på stigen ? Var finns du i Östergötland , om jag skulle vilja se på den "live". Jag finns i Mjölby.
Hallå! Jag är jättenöjd med cykeln, den går att cykla fortare med än vad jag kan, väldigt kapabel. Hade jag handlat idag hade jag velat prova den större storleken också, men detta funkar ypperligt. Finns i Linköping, skicka PM om du vill komma och titta ??

Radon SKEEN trail
Hej
Nyfiken på hur ni upplever skeen. Letar efter något mer tramp effektivt som komplement till min enduro rigg, för långa turer trail/down country.
Hej, jag upplever den som skapligt trampeffektiv speciellt med halv låst bakdämpare. Min första fs men jag är supernöjd med hur rapp och icke seg cykeln känns. Det bästa med cykeln för mig är dämperiet och bromsar ??Inga problem att cykla längre sträckor. Det finns ju numera också Skeen trail AL utöver Skeen AL, en klättrare står det på radons sida. Oavsett så tycker jag det är riktigt prisvärda cyklar.

Radon SKEEN trail
Jo sneglar på en skeen trail 9.0, dåligt med reviews

Det finns många review i tyska Magazin. Skeen CF har relativt tung ram som är inte särskilt styv. Skeen AL verkar bra, men lite tung. Länkaget är tramp-effektiv, men inte särskilt sensibel. Här är en review av alu versionen på tyska (och det finns många av CF i samma Magazin):

Radon SKEEN trail
Det finns många review i tyska Magazin. Skeen CF har relativt tung ram som är inte särskilt styv. Skeen AL verkar bra, men lite tung. Länkaget är tramp-effektiv, men inte särskilt sensibel. Här är en review av alu versionen på tyska (och det finns många av CF i samma Magazin):

Tack
Den ska ersätta en HT pga ryggproblem så effektivitet låter bra och mer dämp bak ön HTn lär det va ?

Radon SKEEN trail
Jo sneglar på en skeen trail 9.0, dåligt med reviews

Helt ärligt tycker jag det är ett dumt val med tanke på att Skeen Trail 10.0 endast kostar 210 EUR mer och genomgående har klart trevligare spec. Som jag ser det finns det bara två alternativ i dagsläget; Skeen Trail AL 7.0 för 1995 EUR (löjligt prisvärd) och Skeen Trail 10.0 för 2730 EUR.

Radon SKEEN trail
Fick hem min Skeen trail AL 7.0 i veckan. Efter premiärturen har jag inget negativt att tillägga, kvick och responsiv cykel. Beställde en 20" för mina 186cm med 87cm innerbensmått, med droppern två steg från toppläget så passar den mig ?

För det priset (21k inkl. frakt)/komponenter så kan jag inget annat än rekommendera cykeln.

Tillbaka
Topp