Nytt år, nya rallyn?
Har vi några tävlingar på gång under våren? Jag har lite egna idéer, men har svårt att tro att det blir något på denna sidan av semestern. Behöver både lite mer tid för rekning samt övertyga några om att hjälpa till vid behov..
Sedan tycker jag nästan det gått inflation i proffsighet/nivå på de senaste rallyna. Fem-sex sträckor, jättefina priser och allmän proffsighet. ;-) Arrangerar jag något så blir det kanske några steg tillbaka istället. Varför inte begränsa sig till två-tre sträckor och klara av rallyt på en halvdag istället, vilket borde vara lättare att planera in än en heldag beroende på familjesituation? Mitt fokus är att få till sträckor som till största delen går utförs och minimera klättringen, men det tycker jag är upp till var arrangör att bedöma hur den fördelningen ska se ut.
Tidtagningssystemen från de senaste tävlingarna är ju definitivt något som bör behållas eftersom det ger flexibilitet i deltagarnas startordning samt att man inte behöver köra en sträcka i taget. Sedan hoppas jag att segrarna kan acceptera att priserna består av guldlackade gamla cykeldelar.. Får väl kalla det Bike Rally Sprint eller liknande om det inte anses vara fullvärdigt SBR om man tar några steg tillbaka.
Inlägget får väl mest ses som att jag "tänkte högt", men det var bara lite idéer för att fler kanske ska våga ta på sig arrangörsrollen om man inte gör det lika avancerat.
/David