Ramjig ,garage å skit

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Tack hoppas att det blir stadigt! Å att jämföras med fintysk det är inte illa😊
Nu har jag polerat å lackat & skickat iväg dämpare till bästa racing bike Sweden!

20191204_171258.jpg

Mathias

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Det där är en hoj man kan hålla i sig i när det blåser eller om någon skulle råka tappa en atombomb i närheten.

Hasse#7

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Det var förbanne mig det finaste jag sett sen jag konfirmerades! Vill du ha ett fikon?

Edit: Skevt citerat från K-Bs jul.

Senast ändrad:

Mathias

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Fast jag förstår fortfarande inte varför du inte svetsar fogarna hela vägen utan bara i småpartier. Vad är tanken bakom det? En svetsfog väger ju inget extra och ökar ju styrkan i det som ska hållas ihop. Nu är det som att du medvetet lagt in försvagningar?

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Hehe 5 knäckta ramar inte illa tack Tobbe!
Att jag inte svetsar hela vägen är att jag inte vill få in så mycket värme. Å visst blir det ett ställe som det kan börja spricka på vid start å stopp men va fan😊
Skulle köpa lager idag men ena sorten var slut kommer på måndag så det får jag vänta på...
Pressade i de jag fick idag iallafall.

20191206_111232.jpg

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Tack visst har de byggt fint😁
Är det nån som en bash dyrare att sälja jag får inte ihop nånting av mitt skrot..

20191207_172706.jpg

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Hehe jag hade ingen allmänbildning, från förorten där lär man sig annat😂

Behöver fortfarande en styrare dock..

Senast ändrad:

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Sving provmonterad nu måste jag bara svarva några distanser till den. Allt ser rakt å bra ut å inget motstånd när den rör sig😁

20191209_175923.jpg

Hasse#7

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
EST sa:
Sving provmonterad nu måste jag bara svarva några distanser till den. Allt ser rakt å bra ut å inget motstånd när den rör sig😁
Tänkte säga att det ser fabrikstillverkat ut, men sen kändes det som en förolämpning mot dig. Det ser magiskt bra ut.

Bonzo

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
EST sa:
Blir jävligt bra det där. Hade du byggt svingen också eller är det enda delen som är återvunnen?

roskai

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Är det bara jag som inte fattar vad det ska bli för hoj? Har kanske missat någon beskrivning? sadelröret och dämparen indikerar att det är en DH? Asnajs bygge iaf :D

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
roskai sa:
Är det bara jag som inte fattar vad det ska bli för hoj? Har kanske missat någon beskrivning? sadelröret och dämparen indikerar att det är en DH? Asnajs bygge iaf :D
Japp en dh helt rätt :)

Servade bromsar idag 3 av 8 kolvar var trasiga det var ju kul.....fattar inte hur......Men de har ändå funkat så skumt.

79349233_1387370668053300_5382244907001839616_n.jpg

79104200_559606731503118_858852614337462272_n.jpg

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Ja de finns Veloteket fixar men ändå jag har aldrig varit med om att flera kolvar är trasiga. Undrar hur & varför....Har inte haft dessa sen de var nya men jag servade de när jag köpte de å då var alla hela....

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Jaha blev drygt 16 papp till musikhjälpen!
Å idag kom ett paket från Neil på veloteket så ska försöka fixa bromsarna i veckan😁

20191217_163454.jpg

EST

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
Nä det var lätt😁
Gaffeln vill nog bara ha en ny o ring mellan luft kamrarna tror jag. Det är ändå dags att serva den var ju ca ett år sen jag rev den helt. Men är lite sugen på att byta så tror jag servar å säljer den. Till förmån för en med kortare offset..

xyz-saft

Aktiv medlem
Ramjig ,garage å skit
EST sa:
Nä det var lätt😁
Gaffeln vill nog bara ha en ny o ring mellan luft kamrarna tror jag. Det är ändå dags att serva den var ju ca ett år sen jag rev den helt. Men är lite sugen på att byta så tror jag servar å säljer den. Till förmån för en med kortare offset..
Gött om det inte är klurigare än så att laga. Brukar ju vara saker som spricker när du kör sönder saker annars. Nytt är ju inte fel heller. Vad blir det om du byter?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer