Ramjig ,garage å skit

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum
Ramjig ,garage å skit
Hittade ett gammalt superStar bakhjul med 150 nav. Kedjelinjen ser bra ut?

20191225_202846.jpg

Drev å styrare på plats med

20191225_202909.jpg

Ramjig ,garage å skit
Jag är med grymt nyfiken!
Svarvade ner adaptern till framhjulet idag den var lite för tjock.
Får snart reda på om gaffeln går att rädda eller inte...

20191226_141530.jpg

Ramjig ,garage å skit
Jaha om man gillar Mattoc så kan jag bara säga att den nya kommer men att älska så Nice det är nästa nivå!
Annars har jag fått upp dh bygget på hjul?

20200103_115414.jpg

Ramjig ,garage å skit
skier sa:
Fint! Hunnit provköra Manitoun?

Japp klart jag har?
Å satan vilken gaffel jag gillar ju magen men detta var en annan nivå. Janne testade den å ska ringa Per å se vad han får ge efter ca 400 meter. Nä men på riktigt min förra favorit var helm coil gaffeln men denna är fan grym. Ändrade hela karaktären på cykeln så jag fick börja ändra bak dämparen mm. Så satans nöjd så funderar nån på gaffel så är det bara att slå till. Han hade flera hemma. Jag tog den med 44 offset?

FB_IMG_1578072773538.jpg

Ramjig ,garage å skit
EST sa:
skier sa:

Japp klart jag har?
Å satan vilken gaffel jag gillar ju magen men detta var en annan nivå. Janne testade den å ska ringa Per å se vad han får ge efter ca 400 meter. Nä men på riktigt min förra favorit var helm coil gaffeln men denna är fan grym. Ändrade hela karaktären på cykeln så jag fick börja ändra bak dämparen mm. Så satans nöjd så funderar nån på gaffel så är det bara att slå till. Han hade flera hemma. Jag tog den med 44 offset?

Coolt! Kul att det finns lite mindre dyra endurogafflar att välja på oxå. Såg att den sitter på Vitus nya endurohoj till i år.

Ramjig ,garage å skit
skier sa:
EST sa:
skier sa:

Japp klart jag har?

Coolt! Kul att det finns lite mindre dyra endurogafflar att välja på oxå. Såg att den sitter på Vitus nya endurohoj till i år.

Är inte det där en mezzer som kostar en bit över 10?

Ramjig ,garage å skit
marr sa:
[

Är inte det där en mezzer som kostar en bit över 10?[/quote]

I listpris ja, men verkar iaf kosta några tusen mindre än Fox i vanliga webshoppar. Jag skrev inte billig, mindre dyr ;)

Ramjig ,garage å skit
skier sa:
marr sa:
[

Är inte det där en mezzer som kostar en bit över 10?

I listpris ja, men verkar iaf kosta några tusen mindre än Fox i vanliga webshoppar. Jag skrev inte billig, mindre dyr ;)[/quote]

Uppfnattat! Glöm inte dvo ;)

Ramjig ,garage å skit
Kedja å bromsar monterat blev 20,5 kg
Nu ska jag bara byta kolvar i främre bromsen som veloteket fixat fram åt mig så tack Neil ?
Sen kan man prova!

IMG_20200104_122602_157.jpg

Ramjig ,garage å skit
DH’n blir ju görfin! Det ser onekligen ut som en modern version av något Bender skulle kunnat cykla på, ifall han brytt sig om hur cykeln såg ut dvs (med tanke på hur hans cyklar sett ut kan ju knappast estetik varit prio)!

Ramjig ,garage å skit
Ett mästerverk som vanligt, Dan!?

Skulle vara kul att testa din moderna Zumbi mot en original typ som på ett ”hotlap”.

Ramjig ,garage å skit
Tackar :) Ja detta ska bli spännande att testa!! Hoppas allt kommer att funka å dämparna att hålla de var ju inte i nåt vidare skick.

Ramjig ,garage å skit
Jaha detta funkade ju :) Men hårdare fjäder eller en bättre gaffel skulle vara nice :)
Nu ska jag locktighta lite saker...Vill köra mer :)

P1100061.JPG

Ramjig ,garage å skit
Tackar testade lite mera nu. Fick till gaffeln okej nu ska jag bara få lite mera popp i baken med. Isigt & lerigt samtidigt idag men det funkade att hoppa med :)

P1110004.JPG

Slirigt.....

P1110002.JPG

P1110017.JPG

P1110053.JPG

P1110063.JPG

Tillbaka
Topp