Ramjig ,garage å skit

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum
Ramjig ,garage å skit
Ramlade in ett litet projekt från racing bike sweden?
20211105_163438.jpg

Ramjig ,garage å skit
Känns inte som om det skulle vara något större problem för en händig kille som dig att fixa lite sprucken kolfiber!
Det skall ju inte flyga till månen liksom?

Ramjig ,garage å skit
Linkage & Inventor men den är bara för att vi har på jobbet så mycket sämre än andra cad program jag använt innan som solid edge å solid works tex.
Nu sving fixad så projekt fortsätter svarvade sadelrör å pivothyllsor idag. Å man ska inte ha för långt utstick?
Dock slut på styrhuvuden....
20211111_145210.jpg
20211111_100544.jpg

Ramjig ,garage å skit
Linkage & Inventor men den är bara för att vi har på jobbet så mycket sämre än andra cad program jag använt innan som solid edge å solid works tex.
Haha själv gillar jag Inventor och tycker inte alls om solid edge ? jobbade dock endast en kort vända med det och det beror helt på vad man gör. Annars är ju Solidworks go-to för utbildningar och folk som vill lära sig, då det finns överlägset mest tutorials och är ett ganska trevligt program.

Ett annat tips för folk som aldrig ritat i CAD och vill prova är OnShape, är helt onlinebaserat så kräver ingen herrejössesdator.

Edit: Onshape är gratis också, jämfört med Inventor som kostar 30000SEK/år.

Ramjig ,garage å skit
Ja jag hade inte använt det ifall jag inte skulle ha det på jobbet det kan jag lova. Har mest jobbat med olika 3 d modeller för bearbetning innan. Ramar är bara på skoj?

Tillbaka
Topp