Ramstorlek Scott elite racing

• Trådstartare Trådstartare Adductor M
  • Start datum Start datum
A

Adductor M

Guest
hej!
Är 180 cm lång. Funkar en Scott elite racing i Large, eller blir det för stort?
Magnus

allt beror på hru långt toppröret är, jag skulle säga medium till dig, men då vet ja inte om scott är korta i överröret.

Jag är 177cm och har en sån, fast Medium. Den är verkligen inte för liten för mig, men det är väl bara att testcykla och känna efter - väl. Jag sköt fram sadeln rätt långt och funderar även på ett nytt styre för att göra sittställningen lite mindre rejsig. Men det är ju alltid en smaksak det där.

Men köp inte utan att testcykla!

Jag är 170 och kör en small Scott E R. Den är perfekt för mig. Skulle alltså kunna tänka mig att en medium är bäst för Adductor M som är 180 cm.
Himla skön hoj! Verkligen prisvärd, jag är helnöjd. Körde Finnmarken med den i fjol och allt höll måttet, även Scotts egna däck som sitter på vid köpet. De är riktigt bra faktiskt.

Hej igen!
Tack för hjälpen, problemet är att jag hittade en begagnad, så det är lite svårt att byta ramstorlek... nåja jakten fortsätter. Magnus

large kan passa..

jag var knappt 180 när jag köpte mig min 10" ram.. och det gick, fast en lite kortare styrstam (90mm) hade varit mer optimalt än min 120mm som jag har och hade.

Tillbaka
Topp