Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
larsaw sa:Hahaha :D Oj va’ fel det blev!!!
Nåja’ TS fattar nog... ;)
staine sa:Kass nödlösning om man tror man kommer bli rånad: Lås fast 1 eller 2 hiplock på ramen. Säg att du inte har nycklarna med dig. Då får dom åtminstone lite pyssel. Samt en mikroskopisk chans att man kan hitta cykeln med polisen i släptåg och nycklarna i handen.
Hasse#7 sa:staine sa:Kass nödlösning om man tror man kommer bli rånad: Lås fast 1 eller 2 hiplock på ramen. Säg att du inte har nycklarna med dig. Då får dom åtminstone lite pyssel. Samt en mikroskopisk chans att man kan hitta cykeln med polisen i släptåg och nycklarna i handen.
Jag tror nog mer på att slita fram ett par utslitna, kissluktande randobibs av märket Assos. Hota med dem och verka allmänt galen. Att mumla "Olla allt" kan kanske också hjälpa.
Karikari sa:Jäkligt trist att höra, vill hålla med att en cykel.. är inte värd ens liv (velominati) men en fickkniv kanske är ngt man ska börja bära med sig,
marr sa:Karikari sa:Jäkligt trist att höra, vill hålla med att en cykel.. är inte värd ens liv (velominati) men en fickkniv kanske är ngt man ska börja bära med sig,
Eller en uzi...
Hasse#7 sa:marr sa:Karikari sa:Jäkligt trist att höra, vill hålla med att en cykel.. är inte värd ens liv (velominati) men en fickkniv kanske är ngt man ska börja bära med sig,
Eller en uzi...
Happy Uzi-ride
Karikari sa:Jäkligt trist att höra, vill hålla med att en cykel.. är inte värd ens liv (velominati) men en fickkniv kanske är ngt man ska börja bära med sig,
Paco sa:Karikari sa:Jäkligt trist att höra, vill hålla med att en cykel.. är inte värd ens liv (velominati) men en fickkniv kanske är ngt man ska börja bära med sig,
Som fd huligan och buse kan jag säga att rycker du fram en kniv så ska du även vara beredd att använda den oxå. Annars kan du låta den ligga i byrålådan.
TS gjorde helt rätt som inte gav sig in i en onödig strid.
Tomcaten sa:Hade de några tillhyggen?
Frågar du så har du förmodligen inte råd, skulle du svarat.miklax sa:Träffade på ett gäng hårdingar idag med kamphund.
"Vad kostade din cykel?".
Tänkte på den här tråden, var lite rädd, cyklade vidare...
miklax sa:Träffade på ett gäng hårdingar idag med kamphund.
marr sa:miklax sa:Träffade på ett gäng hårdingar idag med kamphund.
Jag rånade den!
Stream sa:Nu rör vi oss farligt nära ämnet politik. Snart kommer moralkärringen och stänger tråden.
Hasse#7 sa:marr sa:miklax sa:Träffade på ett gäng hårdingar idag med kamphund.
Jag rånade den!
Ja hade du haft lite mer balls hade du sagt "Det här är ett rån", tagit kamphunden under armen och cyklat ifrån dem. :)
1888 sa:Å Sverige som aldrig varit säkrare ?
Det är ett rån och inget bus.Tomcaten sa:1888 sa:Å Sverige som aldrig varit säkrare ?
Snakka om va ute o cykla.
Näh men jag fick också påhälsning av ett gäng "Grabbar" i Bagis för några år sedan. Jag höll på att pilla med styret och en av de ville erbjuda hjälp, de var tre st och en var märkbart stor medan de andra två halvräkor. Jag markerade fort att jag inte ville ha deras "hjälp" sen stack de.
Tyvärr är sånt här bus vanligt förekommande nu eftersom skolorna har stängt.
sdx sa:Det är ett rån och inget bus.Tomcaten sa:1888 sa:Å Sverige som aldrig varit säkrare ?
Näh men jag fick också påhälsning av ett gäng "Grabbar" i Bagis för några år sedan. Jag höll på att pilla med styret och en av de ville erbjuda hjälp, de var tre st och en var märkbart stor medan de andra två halvräkor. Jag markerade fort att jag inte ville ha deras "hjälp" sen stack de.
Snuten sa:sdx sa:Det är ett rån och inget bus.Tomcaten sa:1888 sa:Å Sverige som aldrig varit säkrare ?
Inte för att man skall märka ord i onödan, men det var ett viktigt påpekande av sdx - om man går med på att byta ut orden mot sådana som låter mildare och som inte beskriver de jävligheter som faktiskt inträffat, då befinner man sig på ett sluttande plan.
trailbiker sa:Hände dagtid, två uttråkade i 15-25 årsåldern. Lär bli lite mer misstänksam i framtiden men tänker inte sluta hoja...
MatteXC sa:Vad menar man egentligen med "buset"?
RockyM sa:om pepparspray var förbjudet så vore det dumt av polisen att använda pepparspray? =)
En punkaspray som man har på sadelstolpen går utmärkt att byta ut till peppar eller tårgas om man är elak.
Annars funkar vattenflaska med bensin otroligt bra men kräver att man har med sig tändare.
(att en SAS i skarpt läge lämnar över allt han har, strider mot hans utbildning ;)
Skarpslipad motorsågs kedja kräver inga tillstånd.Hep sa:Just peppar kräver tillstånd (precis som en Uzi), men det finns annan laglig spray.
sdx sa:Skarpslipad motorsågs kedja kräver inga tillstånd.Hep sa:Just peppar kräver tillstånd (precis som en Uzi), men det finns annan laglig spray.