:)
Härligt att höra. Själv har jag fortfarande ömma triceps efter 300k. Men, med tanke på väderprognosen inför helgen, så är jag ändå lite sugen på att prova 400k redan nu den 9/5.
För 600k behöver du ju ordentligt med kläder/ombyte.
Personligen skulle jag köra med en kortärmad underställströja, lösa ärmar, vind/regnjacka med lösa armar, korta bibs, lösa ben samt ett par extra byxor att ta utanpå. Dubbla vantar och mössa.
Beroende på väderprognosen, även ett par regnbyxor.
Tabletter för att göra sportdryck, gel, nötter.
Vad jag läst på, så rekommenderas att köra upp till Ljungby (38 mil) och övernatta där. samt ta de avslutande 22 milen efter frukost. Problemet som jag har med det är att efter min 300k så var jag rätt svag dagen efter. Men är man i Ljungby, så är det väl bara att HTFU och sätta sig på cykeln igen.
Med andra ord, så skall du avverka 380k till Ljungby och det bör väl inte ta längre än 17h. Så då landar du in där kl 01:00. Sen sova fram till klockan 8. Frukost och avfärd kl 9 och sen 12h på det till Malmö. Då har du 3h tillgodo på maxtiden. Sen kan man ju alltid korta ner sovtimmarna.
Tempo: 25 km/h + pauser.
Förutsätter att det är samma saker att ha med sig, som på 300 och 400k i fråga om cykelattiraljer.
Jenny elelr någon annan kan säkert korrigera mig, eller komplettera med mer info, eftersom jag mest spekulerar över hur jag skulle göra :)