Randonnée - Slottsrundan 200KM Södertälje med start 09:00

ÄNTLIGEN!
Ta chansen och gör nåt vettigt av nationaldagen.
För att fira den 6 juni så arrangerar vi både korta och lite längre lopp.
Välkomna att anmäla er på vår hemsida!

Nu skriver jag i tråden att jag ska köra den här. Har lyckats skrapa fram tid nog för en kortis i kalendern. Senaste månaden har det varit glest med längre sträckor i cykelloggen så det blir toppen att sträcka ut lite lagom.

För er som vill testa randonneurcykling men inte vågat/haft tid tidigare är detta ett kanontillfälle. Finns också en informationsträff/nybörjarträff den 1/6 som sedan kan följas upp med detta brevet. Finns någon anmälan till den på Stockholm Randonneurs sida.

Ser ut att vara en väldans fin bana. Kör halvvättern med frun dagen efter, men kanske att det går att få till ändå. Borde kunna bli många bra fikor på den här 20-milaren.

Rutten justerad för start i Södertälje.
Det blir kontroller på Nynäs slott, Södertuna slott och Mälsåkers slott.

På Södertuna slott erbjuds 2-rätters lunch för 195:- eller räksallad för 125:- (förbokas). Alternativt passar Gnesta bra för lunch så räcker det med fotokontroll vid Södertuna.

Mälsåkers slott har café öppet till 16:00. Om man kommer senare får det bli fotokontroll på Mälsåkers slott och fika vid t.ex. Gripsholms slott istället.

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=fqolfqshgextqoiy

Hur funkar fotokontroll? Tar man en bild på sig själv/cykel och skickar till arrangören under/efter loppet?

GoranS skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur funkar fotokontroll?

Jättedåligt om man har en smartphone och kalla och blöta fingrar :)

GoranS skrev:
> Hur funkar fotokontroll? Tar man en bild på sig
> själv/cykel och skickar till arrangören
> under/efter loppet?

Måste väl räcka med att twittra bilden med rätt haschtagg?

DT skrev:
> GoranS skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hur funkar fotokontroll? Tar man en bild på
> sig
> > själv/cykel och skickar till arrangören
> > under/efter loppet?
>
> Måste väl räcka med att twittra bilden med
> rätt haschtagg?

Bild på sig själv och slottet såklart!
Twittra bilden till #slottsrundan eller mailas till randonneursthlm@gmail.com

Nu måste jag bara lära mig Twitter...

Nu är jag anmäld. Ska bli kul det här och jag hoppas på lite nice väder, för jag har fått för mig att jag är gjord av socker.

Ser ut att bli en underbar slottsrunda prognosmässigt, en snabbkoll sa 25 anmälda hittills. Daniel Säfström kommer att köra en Audaxklunga med "alla ska med fart".

VH Henrik

Bara måttlig risk för någon liten regnskur på fm så det fick bli en anmälan. Med gissningsvis 25-30 startande bör man ju kunna hitta ngn grupp som håller ett lagom tempo.

Hur tänker ni som kör angående Södertuna, lunch eller fotokontroll? Lutar själv åt det sistnämnda med ngn form av lite enklare proviantering i Gnesta. Tänker mig en runda med totaltid som inte drar iväg så mkt över 8h (så länge vädergudarna inte fixar alltför hemska förhållanden).

Jag hittar nog stora delar när jag tänker efter. Det är mer om man råkar missa någon mysigare småväg.

Anmälde mig igår, skall bli skoj. 28 km/h och lite paus total tid 8 timmar skulle passa mig bra, någon som går i samma tankar?

mmmrrrr skrev:
> Kommer det finnas nötter eller är det
> GPS-tvång?

Det finns nötter. / Åsa

erskaperska skrev:
> Missade att anmäla mig 48 timmar innan start
> anmälningen stängd nu.
> ok att anmäla på plats?

Det är inte OK att anmäla sig på plats.

VH Henrik

Det blev 30 anmälda innan vi stängde anmälan. Vilket även var antalet brevetkort vi hade hemma. Vi stängde anmälan ett bra tag efter 48 h timmars gränsen så ingen som anmälde sig i tid blev drabbad.

Alla svar hittills om huruvida man vill finluncha på Södertuna slott har varit jakande. Vilket innebär att lejonparten kommer att äta ståndsmässigt på slottsrundan.

Jättekul med uppslutning och ett stort lycka till.

VH Henrik

Om jag får till det blir det med sällskap blir det raskare cykling än audax men med slottslunch. Eller så börjar jag raskare och äter otroligt långsamt.

Men, vad är nu detta!? Börjar dyka upp regnskurar i prognoserna för lördag em. Jag kräver att någon gör något åt detta!

GoranS skrev:
> Men, vad är nu detta!? Börjar dyka upp
> regnskurar i prognoserna för lördag em. Jag
> kräver att någon gör något åt detta!

Fast vid 15-tiden borde ni ju vara i mål.

DT skrev:
> GoranS skrev:
> -----
> > Men, vad är nu detta!? Börjar dyka upp
> > regnskurar i prognoserna för lördag em. Jag
> > kräver att någon gör något åt detta!
>
> Fast vid 15-tiden borde ni ju vara i mål.

Sex timmar!? Inte rimligt för en vanlig dödlig!

Inte ens en start kl 8 skulle nog dessvärre säkerställa framkomst innan kl tre för min del. I synnerhet som det verkar som jag inte kan förlita mig på hjulsugande i den utlovade motvinden ner till Nynäs slott. Perset på en tjugomilare tror jag är 7.20-ish och det lär stå sig imorgon.

Nåja, prognosmakarna har ju haft fel förr. I värsta (bästa?) fall får man väl bara fika lite längre någonstans medan regnet drar förbi.

Dags för lite cykelmek! Undrar om det blir den cykeln eller en gammal som jag kör på imorgon ...

Jag och en kompis kommer imorgon och kör egen klunga med tempocyklar! Ska bli riktigt härligt att fika sig runt imorgon :)

Jannetuba skrev:
> GoranS skrev:
> -----
> > Dags för lite cykelmek!
>
> Lycka till!

Tack!

Peppar, peppar tror jag att jag lyckades klara mig utan att kvadda något. Fick en rengjord kassett på köpet och ett hjul dränerat på italienskt regnvatten!

Någon som har koll på vägnötterna vid Mälsåkers slott? Jag har försökt bli klok på följande rad, men i google streetview ser jag bara en grind ner mot slottet till höger. Är det ett tryckfel eller är jag helt ute och vimsar?

144,4 54,4 0,2 V Genom grind mot slottet

GoranS skrev:
> Någon som har koll på vägnötterna vid
> Mälsåkers slott? Jag har försökt bli klok på
> följande rad, men i google streetview ser jag
> bara en grind ner mot slottet till höger. Är det
> ett tryckfel eller är jag helt ute och vimsar?
>
> 144,4 54,4 0,2 V Genom grind mot slottet

Helt rätt ett tryckfel. Borde stått höger. Man kan även ta stigen ifrån officiella p-platsen som är på höger sida innan slottet.

Jaha, det gick ju att bli trött på 20 mil också!

Vi var ett gäng på nio stycken som höll ihop inledningsvis. Ner till Nynäs slott var motvinden lite småsur. Därifrån upp till Södertuna fick vi dock betalt för slitet i form av en fin medvind. På slottet i Södertuna stannade sju stycken för lunch medan jag och Martin (om nu mitt namnminne inte sviker mig) fortsatte, fortfarande med huvudsakligen fin medvind. En bit innan Stallarholmen började det skvätta. Det värsta regnet tror jag drog över medan vi fikade på caféet vid Mälsåkers slott även om det fortsatte några mil till och vägbanan var blöt ytterligare en bit. Här blev det åter lite vresigare vindar även om det nog mojnat en del. Efter 17-18 mil började jag bli lite krokig och jag tror även Martin kände av det. Vi tappade dock inte värre än att jag faktiskt lyckades putsa mitt tjugomilarekord med en hel minut till 7.20 (dock var rullsnittet klart lägre).

Medvind, motvind, regn, sol och alla tänkbara kombinationer av dessa bjöds. Funderar på att gå och spola av cykeln nu, meeeeen lite för god Syrah och för fin kväll. Tack för fantastisk runda alla inblandade!
Fredrik

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    99.2 KB · Besök: 17
Anna och jag hade supertrevligt idag. Tack för trevligt sällskap och kul rutt. Lunchen på Södertuna och fikat på Printz bageri gick inte av för hackor.

Tillbaka
Topp