ohellstrom
Aktiv medlem
Randonnépackning, olika distanser
garfunkel sa:ohellstrom sa:Det är lite smågrisigt att ligga på rulle efter mig i regnväder. Sorry.
Det är väl bara NLC som orkar hålla din rulle ändå :)
Iallafall på 20-milare kan det ofta vara lite mer folk med hela vägen, på de längre distanserna blir det lätt lite mer uppdelat efterhand. Både åkstyrka, ambitioner samt filosofi kring matstopp etc. bidrar till att det kan vara vettigast att dela på sig efter X mil. Hsitoriskt sett har jag haft sämre genomsnittligt väder ju längre breveten varit. Har aldrig blivit blöt på en 20-milare och aldrig hållt mig torr på en 60-milare... Murphy vs. Oscar 1-0.
Folk tycks också hantera skitväder olika, både fysiskt och mentalt. Det påverkar rimligen både hur det går ute på vägen i tillfälle av regn/kyla/vind samt hur mycket man väljer att gardera sig innan.
Är man rädd att tokbonka i pissregn tio mil från allting så är det såklart förnuftigt, både fysiskt och för den inre ron, att ha med sig varma kläder. Är man å andra sidan trygg i att man fint kan hålla igång kroppen och klara sig hem oavsett yttre omständigheter så packar man efter det, dvs mindre. Inget är mer rätt eller fel än något annat, utan beror på hur man är och hur man tänkt genomföra cyklingen.