Randonnépackning, olika distanser

GoranS sa:
Hur hårt körde du under testrundan? Min känsla är att om man drar ner intensiteten lite så minskar svettningen en del. Dessutom, om du med långlopp menar 4-5 timmar och du startar "fulltankad" så är det inte säkert att du behöver få några problem, se till exempel http://www.runnersworld.com/sweat-science/haile-gebrselassies-world-record-marathon-fueling-plan för exempel på någon som svettas MYCKET och presterar på världsrekordnivå trots det.

Du ser en korrelationen mellan en världsmästare och mig :)
Intressant att läsa, och lite lugnande.

NLC sa:

Och lite mer fakta, tack. Tror faktiskt att det felaktiga påståendet från SOK figurerat i någon/några trådar här på Happy. Men låter som att det inte är något större problem med svettning då. T.ex. hockeyspelare förlorar rätt mycket vätska under en match, alla skydd etc. och typ rumstemperatur.

Jag svettas väldigt lätt, när det är riktigt varmt har jag alltid sett det som en fördel, har aldrig haft problem med värme (om jag druckit ordentligt), men det kanske inte beror på annat.

När man ska (väder-)täta usb kontakter, vad använder man då?
Vill minnas att jag läst något listigt om detta någonstans.
Fästmassa?
Typ grått klet eller finns det något bättre?

Spacekitty sa:

Från Classes hemsida:

"Idealisk för tillfällig lagning av läckor i rör och slangar.
Självvulkaniserande gummitejp.
Kan användas som grepptejp på verktyg eller vid ympning av växter.
Tål bensin och diesel."

Låter süper.
Blir det ett permanent förband?
"tillfällig" från Classes text indikerar att det inte blir det.

heklamama sa:
När man ska (väder-)täta usb kontakter, vad använder man då?
Vad är det för GPS?
Flera av Garmins modeller har USB kontakten nedåtriktad på undersidan,
tex både gamla Edge 705 och Edge 1000.
De klarar båda regn utan problem (eller så har jag haft tur).
Edge 1000 har dessutom den bästa displayen, för navigering, av alla Edge-modeller.

/Håkan

Har aldrig haft något lås med. Sov eventuellt med ena armen om cykeln på min 100-milare...

Alla lås är väl för all del bättre än inget lås. Men ett dåligt lås är inte mycket bättre än att knyta ett snöre eller knäppa hjälmen genom hjulet.

Tänkte mig nånting som håller fast cykeln max 10 minuter medan man stämplar på suspekta ställen som snabbköpet i Ljungbyhed tex :)

garfunkel sa:
Tänkte mig nånting som håller fast cykeln max 10 minuter medan man stämplar på suspekta ställen som snabbköpet i Ljungbyhed tex :)

Statoil i Halmstad på 60-milaren kan vara ett tillhåll för motorburen ungdom när man kommer dit strax efter midnatt en lördag.
I Ljungbyhed finns ju även möjlighet att stämpla på conditioriet där man hela tiden kan se cykeln.

Kommer man i grupp finns ju också möjligheten att delegera en cykelvakt.

Skarvar på från en annan tråd, om man inte vill köra med styrväska med kartfodral i locket finns det lösa som fungerar nästan lika bra. Nedan en modell från Sea to Summit med fästöglor I hörnen så man kan ha den i en slinga över axeln.

DSC_2633_20160428082920352.jpg

Tillbaka
Topp