Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det stämmer bra. För de som siktar på sub 24 är nog inte 34 km/h en orimlighet och för oss övriga blir det en soft inledning. Vi kör på 6:30 från Lövlundsgatan 6, som tidigare utannonserats.Start 06.30 ger 55 min att ta sig till färjan ca 30km bort om man har bråttom eller 1h25min om man vill ta det lite lugnare. Kan det stämma?
Nu blev jag lite förvirrad. Är det inte start från Cirkle K vid Östertälje station? GPS- filen antyder att jag skulle vara rätt informerad?Ja, det stämmer bra. För de som siktar på sub 24 är nog inte 34 km/h en orimlighet och för oss övriga blir det en soft inledning. Vi kör på 6:30 från Lövlundsgatan 6, som tidigare utannonserats.
Ja, vi kör lite special nu i Coronatider. Det är start hemifrån oss för att inte belasta CircleK i onödan. Vidare vill vi ha in alla Swishningar 24 h innan för att minska köandet. Sist men inte minst förordar vi att man intygar åt varandra, för att utomstående ska slippa hantera korten, så ta med penna. Vi tänkte köra master till GPS spåret, men har man bråttom till färjan gör man nog klokt i att kolla kartan. Det är väldigt lätthittat. Det finns avgiftsbelagd gatuparkering i området.Nu blev jag lite förvirrad. Är det inte start från Cirkle K vid Östertälje station? GPS- filen antyder att jag skulle vara rätt informerad?
Jag planerar att anlända med pendeln vid kl 6
Ah, fint. Skönt att slippa bli varse det först på lördag morgon :)Ja, vi kör lite special nu i Coronatider. Det är start hemifrån oss för att inte belasta CircleK i onödan. Vidare vill vi ha in alla Swishningar 24 h innan för att minska köandet. Sist men inte minst förordar vi att man intygar åt varandra, för att utomstående ska slippa hantera korten, så ta med penna. Vi tänkte köra master till GPS spåret, men har man bråttom till färjan gör man nog klokt i att kolla kartan. Det är väldigt lätthittat. Det finns avgiftsbelagd gatuparkering i området.
Ja, det stämmer bra. För de som siktar på sub 24 är nog inte 34 km/h en orimlighet och för oss övriga blir det en soft inledning. Vi kör på 6:30 från Lövlundsgatan 6, som tidigare utannonserats.
Om det blir en skur i Jönköping gör inget för där kommer inte jag att vara. ?Enl. YR ser det ut att kunna bli någon skur i Jönköping. Lite moln tror jag bara är välkommet, men hade tänkt att plocka av skärmar men dom får nog bli kvar på. Så mkt kläder ska ju inte behövas iaf
Om det blir en skur i Jönköping gör inget för där kommer inte jag att vara. ?
I GPS filen får jag det till 27,6 km till färjan. 3 någonting km flyttad start (i motsatt riktning mot färdriktningen) borde väl ge 31-ish km?Jag får det till att vara 33,9 km till färjan så att ta sig dit på 55 minuter, lite lagom morgontrötta verkar jobbigt :-)
Men det bästa vore ju om starten "råkar" gå några minuter innan utsatt tid då slipper vi pressa.
Vi kan nog justera starttiden något, men det förutsätter att alla har kommit.Det tar ju minst 5 minuter från Lövlundsgatan till CK som är den "normala" startplatsen.
För att få till 34 Km/h i snitt kräver nog en marschfart på 37-38, vi ska ut från Södertälje och sen är det en del vägkorsningar att passera.
37-38 Km/h är på gränsen vad jag klarar och att börja en 60 mil runda med maxfart de första 3 milen är inte så smart, jag har gjort det misstaget förut (flera gånger dessutom). Jag tror det är lättare att hämta hem den halvtimmen senare under dagen om man inte går ut så hårt.
Är det inte lite taskigt att köra ifrån de andra efter färjan?Om ni skyndar er till färjan får ju inte de lite långsammare cykla med er. Jag minns biten till färjan som mycket trevlig just för att alla var samlade. Efter färjan var det tack och adjö. :)
Du menar ett touretteklungdrag och sedan dö?Är det inte lite taskigt att köra ifrån de andra efter färjan?![]()
De 10 första hann. De tre sista missa färjan med en minut. Så nu är det bonuspaus vid färjelägret!Hur gick det till färjan?
Vilka tog första respektive andra båtturen?
Lycka till i värmen och drick ordentligt!
En missad färja är också en färja.De 10 första hann. De tre sista missa färjan med en minut. Så nu är det bonuspaus vid färjelägret!
Ska man tolka valet av svart tröja som att personen ifråga gillar när det är varmt och skönt!?När vi var samlade som flest
Nu är mitt namnminne obefintligt, men en i täten kör helsvart o har varit ruskigt stark så länge jag va med. Jag körde rosa för att synas bra, det va tydligen inte alls bra.Ska man tolka valet av svart tröja som att personen ifråga gillar när det är varmt och skönt!?
Fortsätt cykla och klaga inte så mycket ;) sagt med stooooor ironi. Salt salt salt magnesium zink, B12, i stora lass en sådan här dagTäten är nu desarmerad till 4 man. Jag är tydligen inte acklimatiserad till värmen. Började bli jobbigt redan runt 180km o efter 240 började jag må illa o få ont i huvudet så jag släppte.
Då låg vi på 30km/h i snitt, så det har gått undan.
Nu sitter jag i Tjällmo. Kastar in handduken här.
Borde vara snabbast hem o vända om o ta pendeln från Gnesta? Sitter någon på ett bättre förslag så tas det emot med värme :)
Mälartåg ska visst ta cyklar från Nyköping/ Norrköping.Täten är nu desarmerad till 4 man. Jag är tydligen inte acklimatiserad till värmen. Började bli jobbigt redan runt 180km o efter 240 började jag må illa o få ont i huvudet så jag släppte.
Då låg vi på 30km/h i snitt, så det har gått undan.
Nu sitter jag i Tjällmo. Kastar in handduken här.
Borde vara snabbast hem o vända om o ta pendeln från Gnesta? Sitter någon på ett bättre förslag så tas det emot med värme :)