[Randonneur]Södertälje 60 mil 27/6

Start 06.30 ger 55 min att ta sig till färjan ca 30km bort om man har bråttom eller 1h25min om man vill ta det lite lugnare. Kan det stämma?
Ja, det stämmer bra. För de som siktar på sub 24 är nog inte 34 km/h en orimlighet och för oss övriga blir det en soft inledning. Vi kör på 6:30 från Lövlundsgatan 6, som tidigare utannonserats.

Ja, det stämmer bra. För de som siktar på sub 24 är nog inte 34 km/h en orimlighet och för oss övriga blir det en soft inledning. Vi kör på 6:30 från Lövlundsgatan 6, som tidigare utannonserats.
Nu blev jag lite förvirrad. Är det inte start från Cirkle K vid Östertälje station? GPS- filen antyder att jag skulle vara rätt informerad?
Jag planerar att anlända med pendeln vid kl 6

Nu blev jag lite förvirrad. Är det inte start från Cirkle K vid Östertälje station? GPS- filen antyder att jag skulle vara rätt informerad?
Jag planerar att anlända med pendeln vid kl 6
Ja, vi kör lite special nu i Coronatider. Det är start hemifrån oss för att inte belasta CircleK i onödan. Vidare vill vi ha in alla Swishningar 24 h innan för att minska köandet. Sist men inte minst förordar vi att man intygar åt varandra, för att utomstående ska slippa hantera korten, så ta med penna. Vi tänkte köra master till GPS spåret, men har man bråttom till färjan gör man nog klokt i att kolla kartan. Det är väldigt lätthittat. Det finns avgiftsbelagd gatuparkering i området.

Ja, vi kör lite special nu i Coronatider. Det är start hemifrån oss för att inte belasta CircleK i onödan. Vidare vill vi ha in alla Swishningar 24 h innan för att minska köandet. Sist men inte minst förordar vi att man intygar åt varandra, för att utomstående ska slippa hantera korten, så ta med penna. Vi tänkte köra master till GPS spåret, men har man bråttom till färjan gör man nog klokt i att kolla kartan. Det är väldigt lätthittat. Det finns avgiftsbelagd gatuparkering i området.
Ah, fint. Skönt att slippa bli varse det först på lördag morgon :)
Men visst ska jag fortfarande hoppa av i Östertälje? Ser ut att vara 3-4km så det funkar ju fint

...skriver inte i tråden... mår galet nog bättre efter en helt sjukt bra behandling av Jonas på Napralogica. Men lovat mig, sambon, släkt och vänner att starta kroppen långsamt, men Köpings 1000 i augusti lockar fortfarande så om några veckor kanske man vågar sig på en 200

Och vädret ser inte så dumt ut!

Bilagor

• C3D8AD78-8EDF-449D-9C55-14812CF001F8.jpeg
    C3D8AD78-8EDF-449D-9C55-14812CF001F8.jpeg
    461.9 KB · Besök: 168
Enl. YR ser det ut att kunna bli någon skur i Jönköping. Lite moln tror jag bara är välkommet, men hade tänkt att plocka av skärmar men dom får nog bli kvar på. Så mkt kläder ska ju inte behövas iaf

Jag får det till att vara 33,9 km till färjan så att ta sig dit på 55 minuter, lite lagom morgontrötta verkar jobbigt :-)

Jag får det till att vara 33,9 km till färjan så att ta sig dit på 55 minuter, lite lagom morgontrötta verkar jobbigt :-)
I GPS filen får jag det till 27,6 km till färjan. 3 någonting km flyttad start (i motsatt riktning mot färdriktningen) borde väl ge 31-ish km?
Jag saknar både lokalkännedom och lokalkänsla, så jag är helt utelämnad till tekniken. Man lär ju va med första färjan istället för en tidig paus om man vill köra under 24h. Att snitta 35-ish ska ju inte vara några problem eller så jobbigt om man hjälps åt och trafiken inte är allt för stökig.

För att få till 34 Km/h i snitt kräver nog en marschfart på 37-38, vi ska ut från Södertälje och sen är det en del vägkorsningar att passera.
37-38 Km/h är på gränsen vad jag klarar och att börja en 60 mil runda med maxfart de första 3 milen är inte så smart, jag har gjort det misstaget förut (flera gånger dessutom). Jag tror det är lättare att hämta hem den halvtimmen senare under dagen om man inte går ut så hårt.

Var tvungen att mäta lite i RWGPS och fick det till 30,1km till färjan. Det ger (om jag inte räknat fel, vilket är möjligt) att vi måste hålla 32,8km/h i snitt. Det borde vi ju klara tänker jag utan att bränna krutet för tidigt (Det har jag också testat några gånger) om vi hjälps åt. Men det bästa vore ju om starten "råkar" gå några minuter innan utsatt tid då slipper vi pressa.

Jag är hur som helst väldigt peppad och har fullt sjå att montera aerobarsen och bre mackor! Ses imorgon :)

För att få till 34 Km/h i snitt kräver nog en marschfart på 37-38, vi ska ut från Södertälje och sen är det en del vägkorsningar att passera.
37-38 Km/h är på gränsen vad jag klarar och att börja en 60 mil runda med maxfart de första 3 milen är inte så smart, jag har gjort det misstaget förut (flera gånger dessutom). Jag tror det är lättare att hämta hem den halvtimmen senare under dagen om man inte går ut så hårt.

Håller med dig Sven, men om vi startar typ 10 minuter före halv så behöver man inte få hjärtsnörp det första som händer.. Vi gamlingar har ju en del konstigheter med det ena och det andra, mest det andra så uppvärmning i lugn takt är en bra grej.

Om ni skyndar er till färjan får ju inte de lite långsammare cykla med er. Jag minns biten till färjan som mycket trevlig just för att alla var samlade. Efter färjan var det tack och adjö. :)

Hur gick det till färjan?
Vilka tog första respektive andra båtturen?
Lycka till i värmen och drick ordentligt!

Täten är nu desarmerad till 4 man. Jag är tydligen inte acklimatiserad till värmen. Började bli jobbigt redan runt 180km o efter 240 började jag må illa o få ont i huvudet så jag släppte.
Då låg vi på 30km/h i snitt, så det har gått undan.

Nu sitter jag i Tjällmo. Kastar in handduken här.
Borde vara snabbast hem o vända om o ta pendeln från Gnesta? Sitter någon på ett bättre förslag så tas det emot med värme :)

Ska man tolka valet av svart tröja som att personen ifråga gillar när det är varmt och skönt!?
Nu är mitt namnminne obefintligt, men en i täten kör helsvart o har varit ruskigt stark så länge jag va med. Jag körde rosa för att synas bra, det va tydligen inte alls bra.
Tråkigt när det alltid ska vara materialet som avgör ?

Täten är nu desarmerad till 4 man. Jag är tydligen inte acklimatiserad till värmen. Började bli jobbigt redan runt 180km o efter 240 började jag må illa o få ont i huvudet så jag släppte.

Borde vara snabbast hem o vända om o ta pendeln från Gnesta? Sitter någon på ett bättre förslag så tas det emot med värme :)
Fortsätt cykla och klaga inte så mycket ;) sagt med stooooor ironi. Salt salt salt magnesium zink, B12, i stora lass en sådan här dag

Mälartåg ska visst ta cyklar från Nyköping/ Norrköping.

Tillbaka
Topp