D
Deleted member 74249
Guest
Randonneurcyklar.
Det här ser ju ut som en rando-kandidat. Ett tempostyre och ett par lampor bara... Punkafria däck är också ett plus.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Klassiker från dokumentär på GCN+, vilken var väldigt intressant.Visa bilaga 726969
Det här ser ju ut som en rando-kandidat. Ett tempostyre och ett par lampor bara... Punkafria däck är också ett plus.
Rando-idyll. Cykeln lutad mot en pall med naturgödsel, regnblöta kläder på tork och en halvdrucken Mango Loco. Man bara önskar att man var där och att det var jättelångt kvar till mål. ?En till i plastVisa bilaga 726987
Är det Ica i Vemdalen? I så fall har jag lutat min cykel mot den där pallen också (2021).En till i plastVisa bilaga 726987
Helgens grusrando-cykel, dock utan tre små väskor och en flaska.
Det är en 58T. Jag har även en Strael som är 61R. Ungefär samtidigt som jag fick hem min Secan gick min gamla landsvägscykel sönder. Jag trivdes väldigt bra på Secan och jag cyklade lika snabbt på den som på den gamla så jag beställde en Strael dock lite mer aggressiv. Min Strael har jag använt på både UTU1500 och MSR1200. Det är bra cyklar men jag har inte så mycket att jämföra med.Vad är det för storlek?
Jag var uppe i 62 km/h, men hade problem med att cykeln började vobbla och försökte hålla ner farten så andra lär ha varit uppe i mer. Backen ner från Klövsjö går det också att få upp hög fart i. På PBP och UTU var jag uppe i 68 km /h som mest. Jag är feg och gillar inte att köra över 60 km/h eftersom det kommer att vara väldigt lång stoppsträcka om man skulle behöva bromsa för något.Vemdalen för tankarna till backen upp mot Vemdalsskalet, kom förbi där i sommar från söder så det var uppför 300 hm eller nåt. Funderade på hur fort det skulle gå åt andra hållet, nedför?
Edit. Hittade svaret på Strava.
Jag var uppe i 62 km/h, men hade problem med att cykeln började vobbla och försökte hålla ner farten så andra lär ha varit uppe i mer. Backen ner från Klövsjö går det också att få upp hög fart i. På PBP och UTU var jag uppe i 68 km /h som mest. Jag är feg och gillar inte att köra över 60 km/h eftersom det kommer att vara väldigt lång stoppsträcka om man skulle behöva bromsa för något.
Jag tror att hur man packar (och hur mycket) kan påverka mycket, oavsett vad man har för cykel. Jag hade rätt mycket problem på Sverigetempot, men egentligen inga alls på UTU och PBP som jag körde på samma cykel (och var uppe i högre hastigheter).Underlaget är lite skumt där märkte jag när även min plasthoj vobblade lite för första och enda gången ever utförs. Det var som längsgående spår i backen. Men det var en sjujäkla dag, den där dagen under ST, så minnet kan spela mig spratt.
Naturligtvis. Tror ändå underlaget kan ha spelat in.Jag tror att hur man packar (och hur mycket) kan påverka mycket, oavsett vad man har för cykel. Jag hade rätt mycket problem på Sverigetempot, men egentligen inga alls på UTU och PBP som jag körde på samma cykel (och var uppe i högre hastigheter).
En hel del cyklar verkar ha ngn form av resonans mellan 55-65 km/h,Jag tror att hur man packar (och hur mycket) kan påverka mycket, oavsett vad man har för cykel. Jag hade rätt mycket problem på Sverigetempot, men egentligen inga alls på UTU och PBP som jag körde på samma cykel (och var uppe i högre hastigheter).
Jag är också lite försiktig, noterar att Per Andersson maxade 74,5 km/h under UTU 2022.Jag var uppe i 62 km/h, men hade problem med att cykeln började vobbla och försökte hålla ner farten så andra lär ha varit uppe i mer. Backen ner från Klövsjö går det också att få upp hög fart i. På PBP och UTU var jag uppe i 68 km /h som mest. Jag är feg och gillar inte att köra över 60 km/h eftersom det kommer att vara väldigt lång stoppsträcka om man skulle behöva bromsa för något.
Det är en 58T. Jag har även en Strael som är 61R. Ungefär samtidigt som jag fick hem min Secan gick min gamla landsvägscykel sönder. Jag trivdes väldigt bra på Secan och jag cyklade lika snabbt på den som på den gamla så jag beställde en Strael dock lite mer aggressiv. Min Strael har jag använt på både UTU1500 och MSR1200. Det är bra cyklar men jag har inte så mycket att jämföra med.
Själv är jag 190 cm.
Minns på UTU när du, jag, @mkallstrom @desmo var trötta och jävliga och vinglade omkring i regnet i fjällen. Då skrek Per Andersson:Per Andersson…….
Det var så jag fick stopp på det på Sverigetempot. Var lite läskigt innan jag kom på det och det bara blev värre av att bromsa.Var det du som tipsade om att det hjälper att trampa om cykeln börjar vobbla?
Han drog väl @desmo ända i mål, över 40 mil ?. För mig fick det räcka för dagen i Särna.Minns på UTU när du, jag, @mkallstrom @desmo var trötta och jävliga och vinglade omkring i regnet i fjällen. Då skrek Per Andersson:
JAG KÖR NU! JAG KÖR TILL SÄRNA!!!
Det var 8 mil till Särna och Per Andersson drog hela vägen. Vilken jävla maskin han är.
Klart det går. Funkar garanterat jättebra så länge det inte är den här varianten för den divergen är för ful för att cykla rando påFråga gällande lämplig cykel. Finns det något som skulle tala mot att använda en Specialized Diverge med dubbla klingor och 35mm slicks på fälgarna till längre randonneur-rundor? Plats för prylar på ramen finns det gott om.
Den är inte lika fartglad eller reptilsnabb i styrningen som en aeroracer, men den ger väldigt bra komfort.
Klart det går. Funkar garanterat jättebra så länge det inte är den här varianten för den divergen är för ful för att cykla rando på
Visa bilaga 727024
Gillar inte den dubbelfjädrade modellen heller.
Minns på UTU när du, jag, @mkallstrom @desmo var trötta och jävliga och vinglade omkring i regnet i fjällen. Då skrek Per Andersson:
JAG KÖR NU! JAG KÖR TILL SÄRNA!!!
Det var 8 mil till Särna och Per Andersson drog hela vägen. Vilken jävla maskin han är.
Precis, han drog mig hela vägen tillbaka till Uppsala. Som en maskin!Det var så jag fick stopp på det på Sverigetempot. Var lite läskigt innan jag kom på det och det bara blev värre av att bromsa.
Han drog väl @desmo ända i mål, över 40 mil ?. För mig fick det räcka för dagen i Särna.
Standardlösning är att klämma överröret mellan knäna.Det var så jag fick stopp på det på Sverigetempot. Var lite läskigt innan jag kom på det och det bara blev värre av att bromsa.
Det där liknar som något Tegner har lödat ihop. För visst är det en nytillverkad cykel?
Japp. Ramen och väskstödet fram har Patrik gjort. Själva bygget (inkl hjulen) är jag själv skyldig till.Det där liknar som något Tegner har lödat ihop. För visst är det en nytillverkad cykel?
Från Sverigetempot
Visa bilaga 726995
Mallis
Visa bilaga 727002
Från PBP
Visa bilaga 726997
En gravel och en cx, funkar i alla möjliga olika sammanhang.
Tack! ?
Det va värst, hälsa nästa gång ?
Det kramas för lite i cyklistvärlden. Blev så glad när jag läste detta!Du stod och kramades men någon polare. Va inte bekväm med att tränga mig på!
Det kramas för lite i cyklistvärlden. Blev så glad när jag läste detta!![]()
Genius.Truing love!
Vet du vilken?Klassiker från dokumentär på GCN+, vilken var väldigt intressant.
Ja, men om jag talar om det för dig måste jag döda dig.Vet du vilken?
Jag måste fundera en stund då.Ja, men om jag talar om det för dig måste jag döda dig.
Se ovan.Jag måste fundera en stund då.
Skrev du det från början eller ändrade du inlägget? Såg det inte från början. Tack i alla fall!Se ovan.
Vittoria pave med grön rand?Själv är jag bara amateurrandoneur, så hjälp mig med däckval, ni som är erfarna. Jag har ett par Fiemme-fälgar som ser ut att vara ca 20 mm breda som jag behöver nya tubdäck till. Vilken storlek på däck ska man skjuta efter? 25, 28 eller annat? Det får plats hyfsat med däck i ramen, men det är en gammal racer från slutet av 70-talet, så kanske inte för feta, tänker jag iaf. Hur tänker ni? Tipsa gärna om vad som är bra, punkasäkert, schnaizigt osv.
"WW1 - War On Two Wheels" var det.Ja, men om jag talar om det för dig måste jag döda dig.
(”The Great War by Bike” eller något sådant, hette den.)
Det däcket säljs inte längre, verkar det som.Vittoria pave med grön rand?