raphafestive500

raphafestive500
Jag kommer inte greja festive500 i år. Livet kom emellan. Jag glädjer mig med er som klarat sträckan och åt att jag passerat 10000 cyklade km under året som gått och så klart åt min solo-december-200k.

Stort grattis till alla som grejade festiven! Ni är grymma!
Gott nytt år!

raphafestive500
Klar!

Varit kämpigt i år. Sista 3 milen idag var rätt sega med tanke på min kraschande garmin stal dem från mig på själva julafton =P.

Lite sol i morse men även isiga vägar och frost. Chansade på gp4000 och gick ju bra ;)

2016-12-3010.31.23.jpg

Kisspaus i kilometerfabriken.

2016-12-3014.28.17.jpg

Plats 50 verkar det som.

raphafestive500
Jenny W sa:
Jag kommer inte greja festive500 i år. Livet kom emellan. Jag glädjer mig med er som klarat sträckan och åt att jag passerat 10000 cyklade km under året som gått och så klart åt min solo-december-200k.

Stort grattis till alla som grejade festiven! Ni är grymma!
Gott nytt år!

Får man välja mellan rapha500 och ha ett liv som kan komma i mellan så hade jag gärna offrat rapha :)

Såg att jag ändå måste ut och cykla imorgon eftersom jag är 4 km kort på 700 mil..

raphafestive500
Klar.

Punkade imorse vilket gjorde att jag inte hade nån slang nu på eftermiddagen. Med 3 km kvar får jag pyspunka men lyckas stå sista biten och stannade Garmin på 502 km. Cykelgudarna ville tydligen att jag skulle klara detta, som grädden på moset så var jag bara 3 km hemifrån så blev en trevlig promenad med cykeln på axeln.

Nöjd, lite sliten och jävligt sugen på en kall öl!

Bra kämpat alla och Gott Nytt År. Tråden hjälpte mig när jag behövde en extra spark i baken!

raphafestive500
Mange. sa:
NLC sa:
Mange. sa:
Ska kasta min 510, var finns det bästa pris på 820?
Ä
Pröva att formatera enheten och låta den boota upp igen, ibland är det nån korrupt systemfil som orsakar dyl problem.

Till saken hör att jag redan bytt ut enheten ett par gånger nyligen. Så mitt förtroende för 510 är förbrukat.

I see, ja med ett sånt track record är det ju inget man litar på för framtida loggning.

raphafestive500
NLC sa:
Mange. sa:
NLC sa:
Mange. sa:
Ska kasta min 510, var finns det bästa pris på 820?
Ä
Pröva att formatera enheten och låta den boota upp igen, ibland är det nån korrupt systemfil som orsakar dyl problem.

Till saken hör att jag redan bytt ut enheten ett par gånger nyligen. Så mitt förtroende för 510 är förbrukat.

I see, ja med ett sånt track record är det ju inget man litar på för framtida loggning.

Nej, jag har även letat efter en anledning till att byta upp mig. Så detta kom lägligt ;)
Nästa års mål med rando serie vill jag inte tvivla på enheten, 820 har ju nån logvarisort där den stänger ner skärmen +annat och får jättelång batteritid

raphafestive500
Kämpa på Jeppe_E och alla andra som fortfarande har km kvar och ett STORT grattis till alla som kommit i mål! Bra jobbat alla. Själv sitter jag i soffan med ett glas Bowmore i handen. Lite tom, lite trött men ganska nöjd. Ganska?!? Ja, min snittfart blev nog bara runt 23 men jag fick som sagt problem med ena knät redan under 3 dagen så jag hade att välja på att kasta in handduken eller att sänka farten. Jag valde det senare.

Pga. ett ofrivilligt uppehåll från allt idrottande under 5 månader tog jag upp cyklingen igen i oktober vilket resulterade i lite för få mil i benen för att köra i det tempo jag önskade men man är såklart ändå lite stolt över att ha kört 50 mil på en vecka. Mitt i vintern. Med en sinnessjuk vind de första dagarna.

Ett gott nytt år på er alla!!!

Senast ändrad:
raphafestive500
Då var boken låst. 519 km loggade och bokförda. Helt klart enklaste Festive jag kört (3 året på raken) här på västkusten.
Liten sammanfattning:
Längsta tur 101 km
Längsta distans på 1 dag 150 km tor jobbet med skarv
*5 dagar med cykling, 2 dagar pappaledighet med 0km
2 dagar tor jobbet med skarv innan/efter jobbet
*06.00 start 2 dagar, senaste hemkomst 20.00
*50km sällskap av sambo
*450km solo
*150 km med dubbdäck
*Fick äran att cykla med Urd med hagel och regn till Ljungskile
*1 punka
*3 bars konsumerade
*1 kundbesök inkl bjudlunch i cykelstass
*1 dag med vinterjacka, övriga med Rapha Brevet longsleve och väst

Blir nog en bonusrunda imorgon då benen är fräscha och 600km hade varit kul att spränga.

Grymt jobbat alla!

Senast ändrad:
raphafestive500
Frukost i Våxtorp, Halland. 32 km körda. Det är varmt. Visste ni att en 1-liters youghurt förpackning passar alldeles utmärkt i en flaskhållare?
IMG_4339.JPG

raphafestive500
Dagens och årets sista tur hade två syfte. Att klara Festive 500 och passera 7000km. Båda sammanföll och krävde 120km.
Summering av Festive: Längsta tur 132 km, kortaste tur 30km (julafton). 24,8 km/h i rullsnitt. Samtliga mil solo. Total tid: 23h 13 min. Det kändes nästan som en enda lång randonne-tur ;)
Inga punkor (nu heller). Så börjar väl närma mig 2500km utan punka med mina Strada hBianca.
Så jäkla nöjd nu :)

Senast ändrad:
raphafestive500
Härligt alla!

Själv gav jag upp redan i torsdags. Insåg att jag varken kunde prioritera 25 mil cykel på två dagar framför min bättre hälft och dessutom inte kännde att jag hade benen för det.
Är ändå otroligt tacksam att jag antog utmaingen. Kom ut och cykelade pass jag aldrig skulle gjort annars. Är redan taggad inför nästa år då jag vet mer om hur jag ska förbereda mig och ha ett bättre upplägg.

Sista passet för året blev igår och avslutades med en fjärde punka och taxi hem :)

raphafestive500
Barrett sa:
Härligt alla!

Själv gav jag upp redan i torsdags. Insåg att jag varken kunde prioritera 25 mil cykel på två dagar framför min bättre hälft och dessutom inte kännde att jag hade benen för det.
Är ändå otroligt tacksam att jag antog utmaingen. Kom ut och cykelade pass jag aldrig skulle gjort annars. Är redan taggad inför nästa år då jag vet mer om hur jag ska förbereda mig och ha ett bättre upplägg.

Sista passet för året blev igår och avslutades med en fjärde punka och taxi hem :)

Du får skaffa tjockare däck till nästa år. Vinterpunkor är svårt insperationsdödande....

Säger det samma - nästa år skall jag försöka igen och gå ut hårdare så att man slipper ha 20 mil kvar på nyårsafton...

#visomfailade

raphafestive500
Nöjd fixat,blev sista 40 k i gråväder o riktigt blåsigt,är något med vintercyklingen som tilltalar,lyckas på något konstigt vis alltid få till mer cykling på vinterhalvåret,så nu nyårsfirande med en skön känsla i kroppen o hövvet.Grattis till alla som klarat festiven o ha ett riktigt gött nytt cykel 2017!!!

raphafestive500
Jag gick i mål runt klockan två med en 117 km lång runda på Södertörn. Tyckte att jag såg fler cyklister än en vanlig helgdag. Kanske var de också festive500ister?

Hur som helst hade jag piggt sällskap på fixie så pulsen gick upp och jag blev tvungen att äta för första gången under årets Festive 500. Ett litet nederlag, men helt klart värt det för att slippa bonken. Jag fick också en punka och lyckades klämma båda våra reservslangar. Jävla tubelessfälgar.

raphafestive500
Härligt att man lyckades klara det första gången man cyklar detta. Kan tänka mig att det varit rejält jobbigare andra år då jag kunnat köra racer 6 av 8 pass. Stormen Urd har ju inte underlättat dock.

Stort grattis till mig själv och alla andra som genomfört detta!

raphafestive500
Första året jag försökte och första gången jag klarade de. Avslutade med 96km skitkul grus +annat runda söder om Stockholm igår med kul sällskap :D Tror inte jag hade kunnat ha en bättre sista runda på året :D 509km totalt sen i tisdags

raphafestive500
cerro sa:
Första året jag försökte och första gången jag klarade de. Avslutade med 96km skitkul grus +annat runda söder om Stockholm igår med kul sällskap :D Tror inte jag hade kunnat ha en bättre sista runda på året :D 509km totalt sen i tisdags

Galet tufft att köra det på 5 dagar (säger han som gjorde det på 6)

raphafestive500
cerro sa:

Bra gjort.
Om möjligt kikar jag gärna på dina rundor för att få lite uppslag på turer på södra sidan stan. Är det enklast att kika på Strava?

raphafestive500
desmo sa:
cerro sa:

Bra gjort.
Om möjligt kikar jag gärna på dina rundor för att få lite uppslag på turer på södra sidan stan. Är det enklast att kika på Strava?

Tack. Visst, Lägger upp allt på Strava https://www.strava.com/athletes/131235

Tillbaka
Topp