raphafestive500

raphafestive500
Imponerad av de som redan är färdiga. Själv har jag dryga 6 mil kvar som jag bestämt mig dela upp i två tremilare, pga extrem seghet i benen samt för att behålla lugnet hemma... ?

raphafestive500
ghia64 sa:
Imponerad av de som redan är färdiga. Själv har jag dryga 6 mil kvar som jag bestämt mig dela upp i två tremilare, pga extrem seghet i benen samt för att behålla lugnet hemma... ?

Min plan var idag att komma iväg tidigt och få till 10-12mil men då den planeringen sprack och mina stackars tändsticksben gnällde tidigare i motse så får det bli detsamma för min del idag. Hoppas på att det funkar med en längre runda imorgon istället.

raphafestive500
jensclaudius sa:
ghia64 sa:

Min plan var idag att komma iväg tidigt och få till 10-12mil men då den planeringen sprack och mina stackars tändsticksben gnällde tidigare i motse så får det bli detsamma för min del idag. Hoppas på att det funkar med en längre runda imorgon istället.

Tändsticksben... ? ?
Hang in there Jens! Två dagar till sedan är det ett nytt år och nya mil... ???

raphafestive500
Idag blev även jag klar! Totalt blev det 503,2 km och 2698 höjdmeter. Första gången för mig, men kommer helt klart att köra igen, vädret gav ju, iallafall i Skåne, bra förutsättningar.

Bra kört alla och kämpa på ni som har lite kvar.

raphafestive500
Strax över 30 mil avklarat uppe i norr.. mycket snö senaste dagarna och kallt som fan första dagarna. Jag tar hellre nysnö än isftusna fötter iaf ? ca 18 km/h i snitt och 17 h . 3 dagar kvar nu kör vi!!

raphafestive500
364 km. Blev bara en kortis idag.

Bilagor

• IMG_20171229_140119_701.jpg
    IMG_20171229_140119_701.jpg
    406 KB · Besök: 228
raphafestive500
Det blev bara 58 km idag och jag skyller på att bakbromsen slutade fungera under första heatet av Abloc winter challenge race. Det positiva med det att jag fick se Richard Larsen och Isac Lundgren spurta om 11 000 på vintercyklar med dubbdäck och skärmar. Larsen drog längsta strået. Även Marie Rydne vann 11 000 genom att besegrad Ingrid Kjellström i en spurt. Tävlingen avgjordes på en folkracebana med lite asfalt och mycket lera.
Skrmklipp.PNG

Nu fixade jag 50 mil ändå men med hyfsat väder och ledigt i mellandagarna måste man ju sikta lite högre. 855 km just nu och om jag kommer upp ur sängen imorgon siktar jag på 1000.

raphafestive500
465 km. En runda till i morgon så är det dax för hummer, skumpa och oxfile sen!

Bilagor

• IMG_20171230_105138_356.jpg
    IMG_20171230_105138_356.jpg
    489.9 KB · Besök: 247
raphafestive500
Klar. Blev 520km, lyckades med bedriften att köra omkull när jag gick igenom isen på en pöl/mindre sjö och fylla ena skon med vatten. I -1grad blir det rätt kallt så vände hemåt efter 50km och fick iaf ihop 100km idag, merinoullstrumpor och elsulorna räddade nog min dag och fot. Nu ett par dagars vila sen återgå till trainerroad och sweetspot base

Bilagor

• 94F59BAE-3D3D-4337-B715-8BFF7DBE0C5D.jpeg
    94F59BAE-3D3D-4337-B715-8BFF7DBE0C5D.jpeg
    452.8 KB · Besök: 259
raphafestive500
Jag hade ett par nya bromsbelägg hemma så det blev ett distanspass idag med.
I klungan fick vi bla höra skrönor om utbrytningar ihop med Glenn Dahl. Kan det vara samma Glenn Dahl som numera besöker kyrkor?
Skrmklipp.PNG

966/1000km. Jag ska nog fixa de sista milen imorgon.

raphafestive500
Bama sa:
I klungan fick vi bla höra skrönor om utbrytningar ihop med Glenn Dahl. Kan det vara samma Glenn Dahl som numera besöker kyrkor?

En och annan utbrytning har man gjort i sina dagar... vem är det som jiddrat?

Nu för tiden när man har hus, 2 små kottar och är 40+ är det mest soloutbrytningar från hemmet med cykel. Men tanken är väl att köra vet-sm 2018 om det går som planerat.

raphafestive500
Glenn Dahl sa:
Bama sa:

Nu för tiden när man har hus, 2 små kottar och är 40+ är det mest soloutbrytningar från hemmet med cykel. Men tanken är väl att köra vet-sm 2018 om det går som planerat.
Rudelius låg som vanligt i rygg och sa helt plötsligt till mig: "Som Cyklist är du väldigt lik Glenn Dahl. En stark rygg som man gärna vill ha med i en utbrytning" Sedan fick vi höra lite skrönor om era prestationer.

raphafestive500
Bama sa:
Glenn Dahl sa:
Bama sa:

Rudelius låg som vanligt i rygg och sa helt plötsligt till mig: "Som Cyklist är du väldigt lik Glenn Dahl. En stark rygg som man gärna vill ha med i en utbrytning" Sedan fick vi höra lite skrönor om era prestationer.

Ja de kunde man tänka sig! Hälsa han så gott från mig och gott nytt år på er i Jönköping.

raphafestive500
507km. :)
Allt på min BMC Teamelite med ice spiker pro 29x2,25. Tyvärr 8 turer pga jäkligt ont i knäet från 29 mil och framåt. Nu ska jag halta in det nya året nöjd :) Vädret har varit som kallast -5/7 och varmast +3, men i regel typ -1 så bra förutsättningar.

raphafestive500
Sikket antiklimax! Skulle egentligen strunta i de sista 100 då det var riktigt segt igår, men steg upp o bytte om. Man kunde ju ut o känna efter i all fall. Kändes okay o efter några mil stötte jag på ett gäng som jag hängde på. Kört 2 timmar vid detta laget, då upptäcker jag att garminskiten har slocknat! Får igång mögel o sparar. Väl hemma har jag 62 km på en fil o 45 på en, yippie, klarat det! Nä, 45 km filen går ej att ladda upp. Så de slutade på 464, 5 km. Snopet. Väl kämpat ni andra som klarade det.

raphafestive500
Sådärdå! Fick bli mtb på grund av förstört bakdäck på crossen. Skitigt att cykla utan framskärm...

Bilagor

• 20171231_153418.jpg
    20171231_153418.jpg
    107.6 KB · Besök: 240
  • Capture+_2017-12-31-15-46-08.png
    Capture+_2017-12-31-15-46-08.png
    43.5 KB · Besök: 238
raphafestive500
Färdig, 521 km på fem dagar blev det till slut. Inte speciellt jobbigt väder här i Skåne i år, mest tiden som begränsar. Glad över min regnjacka i Event-tyg, suverän för landsvägsnötandet.
Nu återgår jag till skogscyklingen igen!

raphafestive500
Royal T sa:
Sikket antiklimax! Skulle egentligen strunta i de sista 100 då det var riktigt segt igår, men steg upp o bytte om. Man kunde ju ut o känna efter i all fall. Kändes okay o efter några mil stötte jag på ett gäng som jag hängde på. Kört 2 timmar vid detta laget, då upptäcker jag att garminskiten har slocknat! Får igång mögel o sparar. Väl hemma har jag 62 km på en fil o 45 på en, yippie, klarat det! Nä, 45 km filen går ej att ladda upp. Så de slutade på 464, 5 km. Snopet. Väl kämpat ni andra som klarade det.

Testa att laga filen med GoldenCheetah - det brukar gå laga trasiga garminfiler.

raphafestive500
Ciao & God Fortsättning! Hur gör ni när ni rapporterar in Stravaloggarna till Rapha? Tänker att man måste logga in på Strava och kopierar man en länk från en sida som krävt inlogg funkar inte URL:en (?). Tacksam för lite vägledning. Vänligen / Ragnar

raphafestive500
Guldragge sa:
Ciao & God Fortsättning! Hur gör ni när ni rapporterar in Stravaloggarna till Rapha? Tänker att man måste logga in på Strava och kopierar man en länk från en sida som krävt inlogg funkar inte URL:en (?). Tacksam för lite vägledning. Vänligen / Ragnar

Gå från din sida. Från menyvalet "din profil" väljer du kopiera länk och då får du en url som ser ut som:
håps://www.strava.com/athletes/2363424

Och för icke inloggad så hamnar man på en sida som visar dina trofeer.
https://www.strava.com/athletes/2363424

Tillbaka
Topp