raphafestive500

raphafestive500
Raggamuffin sa:
Bengt-re sa:
Försöker hitta motivation till att köra i år igen. Går sådär....

Jag tänker alltid att jag inte ska och sen blir det så ändå. I år ska jag bara cykla mtb tänkte jag men nu så lockar det lite ändå.

Körde MTB med schwalbe ice spiker pro ifjol och det gick.
I år blir det cx. Vädret sade minus 19 på julafton. Hm...

raphafestive500
Varför har ingen lagt ett 500km randonee lopp i mellandagarna för? Hade varit perfekt att köra med lite sällskap.

Om jag skall få till det i år så får det nog bli i ett svep. Typ starta 20:00, i mål ngn nästa natt förhoppningsvis... ?

raphafestive500
NickPick sa:
Raggamuffin sa:
Bengt-re sa:
Försöker hitta motivation till att köra i år igen. Går sådär....

Jag tänker alltid att jag inte ska och sen blir det så ändå. I år ska jag bara cykla mtb tänkte jag men nu så lockar det lite ändå.

Körde MTB med schwalbe ice spiker pro ifjol och det gick.
I år blir det cx. Vädret sade minus 19 på julafton. Hm...

Jag tänkte mig mtb som i upp&ner Enduro, vilket är lite hårt att få in 7 mil om dagen.

raphafestive500
Har en tanke om att vara med, men ärligt talat vet jag inte om jag står ut med tristessen. Längsta rundorna jag kört hittills var runt 10 mil, och det var i somras. Tyckte mest det var jobbigt rent mentalt. Till det lär ju viss trötthet infinna sig p.g.a. avsaknaden av just distans/volymträning. Kanske blir övermäktigt detta.

raphafestive500
SGS sa:
Har en tanke om att vara med, men ärligt talat vet jag inte om jag står ut med tristessen. Längsta rundorna jag kört hittills var runt 10 mil, och det var i somras. Tyckte mest det var jobbigt rent mentalt. Till det lär ju viss trötthet infinna sig p.g.a. avsaknaden av just distans/volymträning. Kanske blir övermäktigt detta.

Jag tycker den roliga biten är att planera rutterna, kolla dem i t ex weatherbagel. Sammanställa och räkna på hur långt det är kvar och jämföra mot tidigare år.

raphafestive500
Härligt kämpat Muffin, Johan och alla andra som utmanar sig i mellandagarna. Själv är jag hjullös i hjul pga anledning och får nöja mig med att dregla över läckra misärbilder här och på Insta.

raphafestive500
Dagens aktivitet blev 100km, totalt 186km avklarade. Har 3 jobbdagar då det inte blir mer än 36km / dag så jag öppnar någorlunda starkt så jag kan avsluta lite lugnare (kortare).

raphafestive500
Så tungt. Frågan är om jag får ihop detta.
Missade igår.
55km @20km/h i nysnö i morse håller inte. Körde in 36km till ikväll. Långt kvar..

raphafestive500
Jag har halvkört ett par dagar då jag inte kunnat bestämma mig, har lallat ihop tio mil. Saknar motivationen men samtidigt är det något jag skulle vilja bocka av och vädret är väldigt snällt här i Dalsland i år.
Bestämmer mig i morgon bitti, hoppas jag känner suget och kan klämma ett riktigt distanspass så att jag är med i leken för jag gillar ju lite utmaningar och tokigheter.

Körde någon form av ultraintervaller på löpning för några år sedan, 6x10 km med start 2h30m isär så ju fortare man sprang desto längre fick man vila. Då jag absolut inte är någon löpare blev det lite tufft efter några vändor på vintervägarna, nu två knäoperationer senare tycker jag fortfarande att det var ett roligt påhitt.

//Porath

raphafestive500
Jag siktar på korta, lättkörda rundor i behagligt tempo och utan vilodagar. Trots bra väder i Stockholm och pinsam snitthastighet börjar benen bli slitna redan. 20 mil kvar, bara att bita ihop.

raphafestive500
Kärva mil här på Åland. 45km isgata i morse. Hoppas lägga till några mil till ikväll. Bara cykling i mörker. Och korta rundor. Tveksamt om det kommer räcka.
Typ 19mil körda.

raphafestive500
447/500
Har resdag imorgon. Får se om jag lyckas avsluta imorgon eller om det blir lite kvar till nyårsafton.
Men det har varit en riktig utmaning!

raphafestive500
Åh vad glad jag är att jag inte gav mig på detta :) Haft fullt upp med att nå de 15mil som var kvar av årsmålet och som visade sig vara svåra nog.

Starkt jobbat ni som kör fullt ut!

raphafestive500
Vintermil är mycket längre än sommarmil. Den största boven är nog dubbdäcken. Vilket ohyggligt slöseri med talang. Jag är rätt trött efter 133,6 km i dag. Knappt 50 km kvar till både 500 km sen i måndags och 20 000 km i år.

raphafestive500
Blev klar igår. Körde 2 pass med klubben och resten, ca 300k solo kvällstid då jag jobbat i mellandagarna.

Veckan var tuff, men ändå grymt rolig. Det är förvånansvärt vad ett tygmärke kan göra för motivationen :-)

Kämpa! Ni som har några km kvar!

Bild från Södertörn Sthlm

Bilagor

• D9A40759-FD79-40CB-B031-404626D7003A.jpeg
    D9A40759-FD79-40CB-B031-404626D7003A.jpeg
    91.7 KB · Besök: 167
raphafestive500
Steel is Real sa:
Blev klar igår. Körde 2 pass med klubben och resten, ca 300k solo kvällstid då jag jobbat i mellandagarna.

Veckan var tuff, men ändå grymt rolig. Det är förvånansvärt vad ett tygmärke kan göra för motivationen :-)

Backen strax efter Stora Vika va?
Snyggt jobbat!

raphafestive500
Tog vilodag igår så blev klar idag.
Dag 1: 100km i minus 13.
Dag 2: 70km i nollgradigt.
Dag 3: 102km i minus 1.
Dag 4: 52km i minus 2 (ensamcykling).
Dag 5: 100km i minus 3 (ensamcykling).
Dag 6: vilodag ?.
Dag 7: 80km i minus 4 (ensamcykling).

Ca 21h cykling på mest snöiga vägar med min "all purpose bike" (Specialized CruX) skodd med tunga hjul och schwalbe marathon winter 35-622.

Bilagor

• 20181224_080535.jpg
    20181224_080535.jpg
    112.9 KB · Besök: 159
  • 20181225_084529.jpg
    20181225_084529.jpg
    222.2 KB · Besök: 167
  • 20181228_093359.jpg
    20181228_093359.jpg
    486.7 KB · Besök: 177
  • 20181230_084502.jpg
    20181230_084502.jpg
    152.4 KB · Besök: 172
raphafestive500
Havoc 5 sa:
Steel is Real sa:

Backen strax efter Stora Vika va?
Snyggt jobbat!

Yes, det stämmer bra!

raphafestive500
NickPick sa:

Ca 21h cykling på mest snöiga vägar med min "all purpose bike" (Specialized CruX) skodd med tunga hjul och schwalbe marathon winter 35-622.

Idealiskt underlag för de däcken :) Bra jobbat.

raphafestive500
NickPick sa:

Snyggt jobbat! Måste bara ställa en lite udda fråga, är sista bilden tagen på Laggarbovägen i riktning mot Valbo?

Senast ändrad:
raphafestive500
Jag lyckades avsluta igår. Skönt.
Mycket tyngre än 2016 då jag senast körde.

Inte bara dubbdäcken sliter. Även kylan sliter. Och i mitt fall tidiga starter för att inte försaka familjen allt för mycket. Oftast var jag tillbaka från morgonturen (45-80km) innan de andra vaknat. Att jag lyckades lösa hela 500 var genom att få till ett kortare eftermiddagspass också, ca 1,5h eller 30-35km.

raphafestive500
Ove-Rall sa:
NickPick sa:

Snyggt jobbat! Måste bara ställa en lite udda fråga, är sista bilden tagen på Laggarbovägen i riktning mot Valbo?
Skarpt! Tror jag cyklade "från" valbo mot hedesundavägen dock :D

raphafestive500
I år kunde man välja att skippa tygmärket och istället skänka £2 till world bicycle relief.

2AFDE42C-BDB6-4577-B1AB-369641F3704A.jpeg

Belöningen är ju egentligen utmaningen och slitgörat, inte märket. Men jag gav en julgåva till wbr vid sidan av istället

raphafestive500
Jag fick också mitt kvitto på att jag är en idiot hem i brevlådan i dag. Är det meningen man ska gå omkring och må dåligt nu för att man valde att få en liten tyglapp i stället för att skänka en slant till WBR? Och vad ska man göra med den? Fick förslaget av en kollega att sy fast den på en kavaj vilket jag som hastigast viftade bort.

raphafestive500
Krumelurstyre sa:
Jag fick också mitt kvitto på att jag är en idiot hem i brevlådan i dag. Är det meningen man ska gå omkring och må dåligt nu för att man valde att få en liten tyglapp i stället för att skänka en slant till WBR? Och vad ska man göra med den? Fick förslaget av en kollega att sy fast den på en kavaj vilket jag som hastigast viftade bort.

Man lägger det i lådan bland övriga tygmärken såklart! Inte en chans att jag bytte märket mot välgörenhet. Flest tygmärken när man dör vinner! ?

Bilagor

• 5A1645DE-4D36-450E-8818-A59FF2BC86EF.jpeg
    5A1645DE-4D36-450E-8818-A59FF2BC86EF.jpeg
    194.5 KB · Besök: 153
raphafestive500
Steel is Real sa:
Krumelurstyre sa:

Man lägger det i lådan bland övriga tygmärken såklart! Inte en chans att jag bytte märket mot välgörenhet. Flest tygmärken när man dör vinner! ?

Helt rätt! Tillsammans med brevetmedaljer, motionslopssmedaljer, gamla trithlonmedaljer, simmärken och liknande "bevis" på att man släpat runt kroppen något fysiskt. Helt meningslöst, men inget man vill bli av med.

raphafestive500
Visst. Står med cykeln redo att ge mig ut på en spontan-60-milare om 39 minuter. Eller, nej, jag tror jag går och lägger mig i stället.

Lycka till ni som satsar på det.

raphafestive500
GoranS sa:
Visst. Står med cykeln redo att ge mig ut på en spontan-60-milare om 39 minuter. Eller, nej, jag tror jag går och lägger mig i stället.

Lycka till ni som satsar på det.

50 räcker!

Ska göra ett försök, hoppade förra året och det har gnagt hela året :) Lite för många dagar som försvinner i annat i år så blir kanske tufft.

Tillbaka
Topp