Re: VR 2010 start 04:32 Team Antil sub9 - Mission accomplished!

Hallå Team Antil!

Hur ser d ut med "folks" i gruppen?!
Förstår om jag/vi e "ngt" sent ute men tänkte höra om ni kanske behöver tillskott på dragsidan.
Finnes 2 st friska viljor från Uppsala ett par lopp bakom oss.
Siljan 09 på en 27 resp 28:e plats..
VR09 på 9:04
Siljan/Orsasjön 2010 på tiden 4:39 (fast då åkte vi luugnt tempo första halvlek ca med 2 bekanta sen efter dom kroknade drog vi på, Tror banne mig att vi kan gått i mål med samma klunga som MTBAndretti
Beskriver 5 inlägg upp.. Dock bara en kännsla men med farten han angivit kan d stämma.
Inga större problem att snitta 34-40 på träning då på 2 pers ock har väl ca 130 mil i benen hittils.
Vore kul att ha klar klunga från start.
Har iof helt andra starttider som det ser ut nu men det va utan problem dessa byttes förra året.

Hoppas på positivt svar!

Mvh
Danne/Krille

Köpte mig ett par nya hjul idag =) Tror nog att det är dom jag kommer köra på runt vättern! Är det någon mer som kör på tub i våran grupp? Hur förbereder ni er för ev. punktering? Det borde väl räcka att ha med en extra tub? Och sen funderar jag på punkaspray, någon som har erfarenheter av det?

1.jpg ht=432

Kom nyss in från sista riktiga passet innan vättern. Det blev 4 mil solo med ett snitt på 34,85 km/h. Har läst någonstans att man ska kunna hålla tänkt snittfart på vättern i en timme solo, och det har jag ju klarat nu.... Nu blir det att ladda ladda ladda!!

Imorgon åker jag till Motala för att hitta den rätta stämningen.

Jag kör också tub, har med en reserv och biltemas mc punkterings "slime". Glöm inte att förstretcha reserv tuben och gärna förkunna den.

Toxy skrev:
-------------------------------------------------------
> Kom nyss in från sista riktiga passet innan
> vättern. Det blev 4 mil solo med ett snitt på
> 34,85 km/h. Har läst någonstans att man ska
> kunna hålla tänkt snittfart på vättern i en
> timme solo, och det har jag ju klarat nu.... Nu
> blir det att ladda ladda ladda!!
>
> Imorgon åker jag till Motala för att hitta den
> rätta stämningen.

Måste varit hjulen som gjorde det ;)
Ses i Motala.

Hej alla,

ser att MTBAndretti och danne123 (2 gubbar) gärna hänger på. För mig helt OK.

Limmar in sista listan - är alla på fortfarande?

1. Toxy, XL, XL (Vårgårda)
2. Cyklopat, XL,L, Örebro
3. Perda, L, L (Ronneby)
4. Botis, XL, L (Göteborg)
5. Kvisten (christer S), XL, M (Nacka)
6. Sara B, M, M (utan hängslor) (Hägersten)
7. Mattias S, M, S (Sala)
8. poscar, L, L (Trosa)
9. XCP, L, L
10. Tobias, L, M (Lund)
11. MrLi
12. marbe L, M - (Norrköping)
13. Cycledoctor, XL, L (Skövde)
14. PP, XL, L (Katrineholm)
15. eberth XL, XL (Göteborg)
16. åskan, XL, L - (Norrköping )
17. Tunaborg, XL, XL - (Uppsala)
18. MCMLXXII, XL, XL - (Sala)
19. MarcusM, XL, L - (Alnö, Sundsvall)
20. danne f, XL, L - (Katrineholm)
21. Andreas81, M, S

8.30 gruppen

1. ason
2. wheelon
3. Rickard

Ses i Motala 18.00 på fredag!

//poscar

Hej! Jag vill också va med i Sub 9 gruppen, om det går bra. Har fått ett fint team antil klädsett redan.

aronake: Har du fått tag på ett Antil-ställ så borde du ju vara given :) Jag tror jag vågar säga att du är välkommen i gruppen!

Ikväll blir det en lugn tur på runt 1,5-2 timmar och sedan skall jag äta mig i form :) Hur bor ni andra? Jag och eberth tänkte bila upp och sova i en idrottshall som vi fixar på plats, har läst att det skall fungera fint. Misstänker dock att det kan vara lite svårt att sova ifall det springer ut folk hela tiden, men ser man till att vara utvilad innan så skall man väl klara sig på några timmar.

Vi har ju aldrig kört vättern innan så alla tips om vad man bör tänka ang. det praktiska är välkomna, själva cyklandet löser vi nog :)

Har man ställ är man given. Ni andra ta på er liknande kläder. Nu är ja på väg till Motala, ska campa på z-parken. Är de någon som kan skriva ut hur vi ska köra. Vore bra att gå igenom de på fredag kl 18. Jag går tyvärr ingen skrivare i husvagnen ;)

Märks på aktiviteten i tråden att det börjar närma sig :-)

Det är ju en del som inte har fått sina antil-ställ ännu. Jag tar med dessa till sporthallen på fredag. Tar även med ett gäng extra-ställ, ifall någon har tränat för hårt och behöver en storlek mindre eller om det tillkommer några personer i gruppen. Kul/bra om så många som möjligt kör i lika kläder.

Har tyvärr slut på storlek L, annars tror jag vi har alla andra storlekar.

I kväll kör jag sista cykelpasset, 4mil med ökande hastighet.

Ses på fredag!

/Fredrik

Det ska inte blåsa särskilt mycket iaf. Enligt smhi kan det komma regn kl 14 men då är vi ju redan i mål. ;)

Min formtoppning består i nuläget av att bekämpa en snorig näsa så det tänkta sista intervallpasset byttes helt sonika ut mot glass i soffan och fotbolls-vm. Känns ändå betryggande då träningen har gått som planerat fram till denna vecka.

Ses på fredag!

/Oskar

Toxy skrev:
> Har man ställ är man given. Ni andra ta på er
> liknande kläder. Nu är ja på väg till Motala,
> ska campa på z-parken. Är de någon som kan
> skriva ut hur vi ska köra. Vore bra att gå
> igenom de på fredag kl 18. Jag går tyvärr ingen
> skrivare i husvagnen ;)

Jag kan ta med 30 utskrifter av den lista som du la upp för nån vecka sen.

Tjenare alla!

Det känns att det börjar närma sig! KUL!!! Jag ska försöka ta mig till sporthallen men kan inte lova då jag reser med gruppresa. Det enda jag skulle vilja rösta för är en bokad pisspaus vid gränna någonstans. På mina tidigare rundor har jag aldrig klarat mig längre innan första stopp. Senast var det på håret att jag hann ikapp klungan efter en pinkpaus i backarna efter Jönköping.

Ser fram emot cyklingen!

/Rickard

pisspaus!? det gör man väl rullande? ;) jag rekomenderar alla att ta ett träningspass på denna ädla konst ikväll! ;) fast det blir lite svårare när vi ska köra i klunga.

Vore kanon :)

cycledoctor skrev:
> Toxy skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Har man ställ är man given. Ni andra ta på
> er
> > liknande kläder. Nu är ja på väg till
> Motala,
> > ska campa på z-parken. Är de någon som kan
> > skriva ut hur vi ska köra. Vore bra att gå
> > igenom de på fredag kl 18. Jag går tyvärr
> ingen
> > skrivare i husvagnen ;)
>
> Jag kan ta med 30 utskrifter av den lista som du
> la upp för nån vecka sen.

Är på väg mot Motala i skrivande stund! Väderutsikterna blir bara bättre o bättre!! Drog på mig en förkylning i tisdags, typiskt när man har varit kärnfrisk sen i November!!! Man får sluta att känna efter o bara borra på där framme. Syns i sporthallen på Fredag.
"Blekingeexpressen"

Hej!

Jag skulle vilja vara med i er sub-9-grupp. Jag cyklar tillsammans med Aron som redan är med. De senaste tävlingarna som jag gjort har varit 12-14mil och jag har hållit ett tempo på 36-37km/h.

Min nuvarande starttid är 03.58 men jag tänkte försöka byta till er starttid.

/Alex

Hallå, kört sista passet nu. 29km strax under 45min. Så nu är det bara att vänta på att det ROLIGA ska börja.... Ses imorrn!
//Peter

Bra pepp grabbar!

Sista passen avverkade innan!

Allena fick jag stå på Söndagens 8 mil på 2:06 samt en lugn 5,5 milsrepa i tisdags med 34 i snitt som känndes som en "walk in the park" bävar för nemas problemas att nå målet.
Nu är det bara upp till pannben samt möjligen högre makter att bestämma utgången!
(Å inget DJÄVLA dubb sabotage hoppas jag mer än innerligen!!)
See u all in Motala!

Over and out
Uppsala

8 mil med ett snitt på drygt 38 km/h låter sjukt starkt, det här kommer gå hur bra som helst för oss.

Känns skönt att ha med en cyklist med sub8 kapacitet :)

danne123 skrev:
> Bra pepp grabbar!
>
> Sista passen avverkade innan!
>
> Allena fick jag stå på Söndagens 8 mil på 2:06
> samt en lugn 5,5 milsrepa i tisdags med 34 i snitt
> som känndes som en "walk in the park" bävar för
> nemas problemas att nå målet.
> Nu är det bara upp till pannben samt möjligen
> högre makter att bestämma utgången!
> (Å inget DJÄVLA dubb sabotage hoppas jag mer än
> innerligen!!)
> See u all in Motala!
>
> Over and out
> Uppsala

Har fått något skräpvirus i kroppen, så det är mycket tveksamt om det blir något åka av för mig, det verkar helt enkelt inte vara mitt år i år. Hänger på till Motala ändå och hejar på kompisarna och er i Sub9.

MTBAndretti skrev:
> Har fått något skräpvirus i kroppen, så det
> är mycket tveksamt om det blir något åka av
> för mig, det verkar helt enkelt inte vara mitt
> år i år. Hänger på till Motala ändå och
> hejar på kompisarna och er i Sub9.

Tråkigt med skit i kroppen :-(
Jag har en ersättare som gärna köper din plats. Daniel håller sub 9 tempo och kör gärna med oss i Antil. Skickar hans tlf-nummer i ett pm.

/christer

Det gjorde vi jävligt bra! Tack för en stark insats! Framför allt på västra sidan gick det bra när vi hade fått ordning på kedjan.

Som CK Ringen cyklist tar det lite emot att tacka Lunedi killarna, men dom bidrog riktigt bra också.

Jag börjar redan bli sugen på en Sub 8 satsning nästa år.

/killen i röda regnjackan och zipphjulen (a.k.a. Aron)

Vi splittrades tyvärr lite trots att vi skulle försöka hålla ihop. Men jag tror att alla klarade sub9 med god marginal. Jag körde in med största delen av Team Antil på 8:22.

Jag vill passa på att tacka de "riktiga" Antilarna för kläderna och ett STORT tack för Toxy som styrde upp oss!

Hej!

Mycket trevligt gäng och bra attityd. Tack för att jag fick hänga med och tack för kläderna! De passade utmärkt och funkade bra under loppet. Jag fick tyvärr släppa er vid 12 mil (strul med magen) men lyckades komma in under 9 timmar ändå. Cyklar gärna med er igen!

Kul att höra att ni höll på med IT; skulle ni behöva tjänster av en frilansande C/C++/Java-programmerare så kan ni höra av er ;)

/Alex

Halloj!
Riktigt bra kört idag!!! Tack alla Antilare som bidrog till en riktigt bra cykling. Ett stort tack för Antil kläderna, snygga och fungerade bra under loppet. Sen ett stort tack till Toxy styrde upp allt, bra organiserat. Att allt inte fungerade till 100% är kanske inte så konstigt med tanke på att de vara första gången vi alla körde tillsammans. Men i de stora hela tycker jag ändå de fungerade bra. Vi får göra samma satsning nästa år men med en sub8 grupp :) Nu ska cykeln få vila några veckor ;)

//En av Uppsala killarna

Tack skall ni ha alla i Team Antil för att ni lät släppte in oss och för gott sammarbete.

Ola och övriga från CK Lunedi.

Vill oxå passa på att tacka alla för en kanondag. Fick släppa strax före Askersund och slog sen följe med Toxy. SUB 9 blev ändå till SUB 8.30 då jag rullade i mål på 8.29.45 cirkus. :)
//poscar

Glömde ju tacka alla som var med och körde också, bra jobbet alla! Och CK Lunedi som var med och jobbade hårt, men så slog ni oss också med 2 minuter :)

Är det någon Antilare som gick i mål på 8:22 som har en garminfil (.tcx, .fit eller liknande) som visar hastighet? Jag söp bort runt 4 mil när jag råkat komma åt paus på cykeldatorn. Vore kul att se hur fort det gick under de olika delarna.

Passerade: 7588
Passerad av: 43

Många "håll höger" blir det.

Tjoflöjt!

Kan bara instämma med tidigare "talare" TUSEN tack för ett sjukt trevligt rejs som jag tycker med tanke på förutsättningarna genomfödes med bravur.
Med risk för att bli tjatig men Toxy för iniativet samt Antil för ställen (Hälsa chefen å tacka)
sen sist men absolut inte minst samtliga deltagare för hjälpen runt pölen!
Så om inte förr så till nästa år hoppas jag se flertalet av er igen så klipper vi under 8:an
;)

//Danne123 (Gaphalsen i svart väst)

Grattis allesammans!
Jag släppte en bit efter jönköping. Vid Hjo var jag nära på att bryta men fortsatte trampa i olika klungor delvis tillsammans med Alex(?). Vid Boviken hängde jag på Happy sub 10 som körde in på 8:54. Nöjd med att klara det uppsatta målet
/Erik

Grattis allihop till en bra prestation!
Vi i TeamSportGPS.se plockade ju bara upp två av er i Team Antil så jag antar att alla faktiskt klarade sitt mål!

Poxeman skrev:
> Grattis allihop till en bra prestation!
> Vi i TeamSportGPS.se plockade ju bara upp två av
> er i Team Antil så jag antar att alla faktiskt
> klarade sitt mål!

Ja vafan, utgår det någon form av ersättning till oss nu när vi har samlat upp skräp som ni lämnat efter banan?

//Erik

Tjena
Kan bara instämma med övriga lovord till de som har hållit i trådarna TOXY, TUNABORG & MCMLXXII och alla övriga som deltog i sub 9. TACK. Hoppas det blir en gemensam runda nästa år! En av dom utan benvärmare. // Pär

Hej alla Antilare!

Måste börja med att tacka alla för att jag fick äran att åka tillsammans med er! Det va bara positiva ord. Ända gången jag röt till va i början när jag sa till folk att INTE lägga sig i våran grupp. Men det va bara att ge upp det efter ett tag för det kom in alldeles för många oinbjudna. Och det va väl kanske det som gjorde att det blev väldigt ryckigt ner till Jönköping. Och det tog som fan på mina krafter och jag va väldigt nära att släppa i Bankeryd. Men efter några positiva tillrop valde jag att fortsätta och då kom medvinden =) Och vi susade fram i 40-45 och där rensade vi ut de flesta som inte tillhörde oss och då gick det genast mycket jämnare (men kanske något för fort för vissa av oss i team antil). Det flöt på hela vägen fram till Hammarsund, där va jag tyvärr tvungen att släppa för jag fick kramp i låren. Resten av resan va jag tvungen att balansera för att hålla krampen borta. Men lyckades ändå komma in 8 minuter efter er andra på 8:30!!

Stoppen funkade hur bra som helst!
Kisstopet i Gränna va så effektivt det kunde bli.
Vätskestoppet i Fagerhults snabbdepå kom lika plötsligt som förra året men vi hann in och alla hann pissa och fylla vatten utan att stressa.
Boviken va inte lika effektivt men det är ju pga allt folk som är i vägen, men det va ingen idé att stressa för vi hade gott om tid och ändå klara sub9.
Jag tror vi va still i 12 minuter totalt men eftersom jag hade rullande klocka så vet jag inte. Någon annan som har koll?

Egentligen va det onödigt att köra så fort som vi gjorde, vi tappade ju ändå en del efter vägen. Målet va 8:50 och dom flesta kom in 28 minuter snabbare. Men så verkar som flesta sub-grupperna kört, så jag gissar att det va så gott som optimala förhållanden i år =)

Återigen tack så mycket att jag fick köra med er! Kör vi sub8 nästa år...........?

Kan bara instämma i allt som sagts. Vilken känsla att glida in i målet med större delen av Antil-gänget med och nära 40 minuter snabbare än tänkt!!! :-) Stort tack för allt gott arbete. Fantastiskt att vi helt utan samkörning fick ihop ett kedjeåkande som fungerade så bra. Enda malören som jag tycker var att vi inte hade bättre koll på var snabbdepån efter Fagervik låg. Blev lite rörigt vid infarten där.
Sub 8 i Antilfärger 2011 låter klart spännande :-) Broder Mattias tyckte det var lite surt att bara få skåda oss från sidan av vägen, och är väldigt intresserad av att få använda Antilkläderna i en gruppövning. :-)

Här med tycker jag att vi bestämmer en sub8 till nästa års drabbning!
Verkar ju iaf va ett stort intresse!!
Å kan ju va bra att stödja sponsorerna iaf med en repa till i samma utstyrsel!
Ja jag jag sticker iaf ner till Gotland på tisdag - sön å då åker cykeln ock stället med
för att ta reda på om det finns möjlighet att kapa 22 till nästa ggn!

Kom igen Team Antil nu kör vi! ;)

Danne123

Tillbaka
Topp