Recall på Öhlins.

Recall på Öhlins.
görveln sa:
Man kan ju undra hur lång tid det kommer ta innan Öhlins kommer upp med en lösning på ett enligt dem själva litet problem.

Är det vanligt att köpare utanför USA måste vänta på att saker och ting ska godkännas i USA?

Det är inte ovanligt att Öhlins gör lite fel, särskilt inte på MTB-sidan, och att det sen tar lite tid att rätta till det.
Inte heller är det ovanligt att Öhlins är lite nervösa för att riskera att behöva dyka upp i amerikanska domstolar. Det är de visserligen inte ensamma om att vara.

Den som väntar på något gott eller åtminstone något rätt ....

Recall på Öhlins.
Lutar åt loctite.

Update 2018-10-19

Update #3 to the stop ride stop sales of RXF Air forks

Our fix now has approval but unfortunately, we are still restrained by governmental authority formalities meaning we cannot communicate until these are also approved. On the positive side, the approved fix is extremely simple and can be made by any bike shop, service centre or even by competent home mechanics.

We apologize for this inconvenience and if you need race assistance or alike please contact your dealer, origin of purchase, primary

Recall på Öhlins.
Detta låter ju inte helt otrevligt :)

Från update 4:

"After a repair have been made, customers can register for a voucher at ohlins.com/recall giving them free of charge materials for a full service (labor not included) and a soon to be released performance upgrade to the RXF 36. The voucher form will be found here at ohlins.com and will go live the coming week."

Recall på Öhlins.
Antracith sa:
Detta låter ju inte helt otrevligt :)

Från update 4:

"After a repair have been made, customers can register for a voucher at ohlins.com/recall giving them free of charge materials for a full service (labor not included) and a soon to be released performance upgrade to the RXF 36. The voucher form will be found here at ohlins.com and will go live the coming week."
Jag trodde målgruppen var stark i sin tro och att detta inte skulle behövas.
Men man åker alltså på att betala för servicen, exkl ett antal o-ringar och lite vätska, fast man inte kunnat använda sin fina dämpare på en tid.
Vad var det förresten för fel på den? Och hur åtgärdades det?

Recall på Öhlins.
Jag var inne hos min handlare och frågade om de har fått information om vad som ska göras med gaffeln. Det som ska göras är att lägga på blå loctite och dra åt 32 Nm.

Mycket liv för en så enkel sak, tycker de kunde gått ut med detta för länge sen.

Recall på Öhlins.
mg25 sa:
Jag var inne hos min handlare och frågade om de har fått information om vad som ska göras med gaffeln. Det som ska göras är att lägga på blå loctite och dra åt 32 Nm.

Mycket liv för en så enkel sak, tycker de kunde gått ut med detta för länge sen.

Haha, ja verkligen.

Jag är mer sugen på performance upgrade grejjen. Lite mindre tighta bussningar, så man inte behöver serva lika ofta.

Recall på Öhlins.
Hej!
En fråga, vad händer nu?

Jag lämande in Cykeln hos min handlare.
De körde locktite enligt instruktion, detta var i höstast.
Lät som på handlaren att han inte visste om detta var en tillfällig lösning eller ej..

Tänkt att jag ska regga mig för den där kompensationen. Men då får jag hem lite vätska och o-ringar på posten?
Eller kommer det ligga som någon tillgoda när jag lämnar in gaffel på service?
Många frågor, vet någon?

Recall på Öhlins.
Per84 sa:
Hej!
En fråga, vad händer nu?

Jag lämande in Cykeln hos min handlare.
De körde locktite enligt instruktion, detta var i höstast.
Lät som på handlaren att han inte visste om detta var en tillfällig lösning eller ej..

Tänkt att jag ska regga mig för den där kompensationen. Men då får jag hem lite vätska och o-ringar på posten?
Eller kommer det ligga som någon tillgoda när jag lämnar in gaffel på service?
Många frågor, vet någon?

Jag skickade min till järvsö. Fick hem gaffeln uppdaterad till evo. Loctite är slutgiltig lösning.
Evo är lite andra ändringar med, bussningar med mer spel och så tror jag.

Gaffeln behövde köras in lite först. Märker ingen jätteskillnad nu, kanske lite smuttare.

Tillbaka
Topp