Red Bull Rampage 2012

cruxet

Aktiv medlem
Red Bull Rampage 2012
På söndag är det dags för galningarna att släppa loss igen i Red Bull Rampage kommer bli kul att se vad dom hittar på i år, extra kul att Söderström är med.

http://www.redbullusa.com/cs/Satellite/en_US/Red-Bull-Rampage-2012/001243253259861

Pinkbike visar dessutom filmer från 2002 och 2003 om man vill se hur det begav sig en gång i tiden.

Någon som vet om dom kommer att visa någon replay från Rampage? Blir lite jobbigt att sitta och titta på natten och jag vill helst inte vänta till den 8 dec för att se på NBC.

Red Bull Rampage 2012
Är det någon som har startlistan för finalen? ..spänd på kanoner som kommer. Attans att Söderström inte satte landningen, men han tycktes iaf gå därifrån oskadd.

Red Bull Rampage 2012
Men det är ett åk kvar. Vinnaren förra gången satte inte heller sin 360 i första åket.
Om Martin sätter nästa åk får han nog en bra plats.

Red Bull Rampage 2012
Kurt värdig vinnare, grymt kört. Men vad höll domarna på med i övrigt? Cam McCaul 7a, med 70p för första åket? Det var ju helt grymt!

Red Bull Rampage 2012
Jag håller med jag fick hicka när Cam körde. Men åkarna är nästan för bra nuförtiden, jag tycker man fick bättre känsla för hur svårt det var förr i tiden. Nu ser allt lätt ut när dom kör.

Red Bull Rampage 2012
Bara en liten observation, måste säga att jag blev förvånad över den nästan totala avsaknaden av nack-kragar i år. Var det nån förutom Martin som använde en? Särskilt med tanke på hur pass enorma hopp och drops som görs, och med tanke på hur ofta det faktiskt skrotas i tävlingen. I Rampage 2010 har jag för mig att de flesta tävlande hade en, även de som annars bara körde i typ t-shirt, hjälm och handskar. Har big mountain freeriding-stilpolisen nyligen klubbat igenom att kragar bara är för racepyjamas-töntar eller vad?

Tillbaka
Topp