Red Bull?

nille

Ny medlem
Red Bull?
Vankelmodig..kollar racercyklar,måste bli en ny innan våren.Men vilken??Är sugen på Cykelcomponents Surly Pacer men då med 105.Men har en stålracer nu,och har aldrig haft någon lätt aluminium,så är lite sugen på det också.Länge lutat åt en Trek 1400 el 1500 då jag kollade butiksrecensionerna här på Happy och halkade in på en tysk butik,Roversand.Där får man en Red Bull Pro-SL 3000 - model 2005,med full ultegra+dura ace bakväxel för 1450 euro.Men det är klart Red Bull!! bara namnet annars verkar det vara en snygg cykel.Tacksam för råd o synpunkter.

Red Bull?
En snabbsökning på nätet ger idel positiva intryck av Red Bull Pro SL 3000.

http://www.rennrad-news.de/forum/showthread.php?t=2007
Ich kann das Rad ohne Einschränkung empfehlen, es ist einfach Klasse!
Soweit mein subjektiver Eindruck. Wenn du (relativ) objektive Werte willst, schau dir den Test aus der Tour 4/03 an. Red Bull hat mit Bulls nichts zu tun. Red Bull ist die Hausmarke von Rose, Bulls gehört zu den ZEG-Händlern. Von Vergleichen von Marken halte ich selbst nichts. In dem Tour Test wurde er verglichen mit Principa, Cube, Cannondale, Storck und Klein.

Översatt (lätt koncentrerat):
Jag kan utan inskränkningar rekommendera ramen, den är helt enkelt toppen! Så långt mitt subjektiva intryck. Om du vill ha (relativt) objektiva värden så ska du titta på testet i Tour (4/03). Red Bull är Rose's egna märke. I "Tours" test jämfördes cykeln med Principa, Cube, Cannondale, Storck och Klein.

http://www.dk-forenserver.de/tour/showthread.php?t=30700 (Många positiva omdömen på det här forumet, orkar inte översätta allt)
Best of tour-Test: Die "tour" testete in den letzten 10 Jahren über 750 Räder und Rahmensets. Den 2. Platz in der Qualitätswertung (für Gewicht, Steifigkeit, Fahrstabilität und Haltbarkeit) belegt das RED BULL Pro SL Rahmenset in der anodisierten Ausführung. Unglaublich! Denn dieser Top-Rahmen ist um ein Vielfaches preiswerter als seine Top-Mitbewerber.

Översatt:
Best of tour-Test: Tour har under de senaste 10 åren testat över 750 cyklar och ram-satser. Andra plats i deras kvalitetsutvärdering (för vikt, styvhet, åkstabilitet och hållbarhet) fick Red Bull Pro SL ramsatsen i den anodiserade versionen. Otroligt då den här topp-ramen är flera gånger prisvärdare än sina medtävlare.

http://www.quaeldich.de/Forum/Diskussion.pl?DiskAktion=Detail&ID=14122
Von dem Red Bull SL 3000 habe ich bisher nur Positives gehört, bzw. gelesen, dazu hatte ich mit Rose auch nur gute Erfahrungen.

Översatt:
Av Red Bull SL 3000 har jag hittils bara hört och läst gott om, desutom har jag bara bra erfarenheter av Rose.

Hoppas det hjälper!

Red Bull?
Jag låg i badet och läste Roseversands 500-sidiga katalog igår, och kunde konstatera att RV´s egna märken måste vara dom tråkigaste cyklarna jag nånsin sett. Rent utseende ligger Pacern hästlängder före, och vi ska inte ens ge oss in på att diskutera ram-material och integrerade styrlager...
Nä, nu ska jag vara tyst, alla vet var jag står i den här frågan i allafall. Men köp du en Red Bull om du står ut med namnet.

Red Bull?
Markus F Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag låg i badet och läste Roseversands 500-sidiga
> katalog igår,

aha, det var därför som du inte dök upp i ursvik. Var det nåt att ha i den katalogen då? billiga mustashstyren och SS-crosshandtag kanske?

/rikard

Red Bull?
Markus, visste du att Red Bulls huvudkontor ligger i F---- -- --- ?

Nä! Tänkte väl det!

(Herr Dietrich brukar flya loopingar över vår lilla ort i sina andravärldskrigsflygplan.)

Red Bull?
Ja men det är väl drycken? Som jag fattar det har cykelmärket och läskeblasken inget som helst samband.
Skärpning nu, vi spårar ur den här tråden.

Red Bull?
Markus F Skrev:
> Jag låg i badet och läste Roseversands 500-sidiga
> katalog igår, och kunde konstatera att RV´s egna
> märken måste vara dom tråkigaste cyklarna jag
> nånsin sett. Rent utseende ligger Pacern
> hästlängder före, och vi ska inte ens ge oss in på
> att diskutera ram-material och integrerade
> styrlager...
> Nä, nu ska jag vara tyst, alla vet var jag står i
> den här frågan i allafall. Men köp du en Red Bull
> om du står ut med namnet.
>
> Mighty Lion Rocker
>

Vad är det för fel på deras rammaterial? Har själv en CC-600 werks och ser inte att den skulle ha annat material än endurocyklar från andra tillverkare. (Kan dock hålla med om att Rose kanske inte har dom snyggaste modellerna och att namnet är mindre lyckat)

Rose har för övrigt en suverän support

Red Bull?
Tråkig? Jag hade lätt kunnat tänka mig att ha den här som tävlingshoj. Fastän det står Red Bull på ramen.. Snygg och snabb är vad den är! :)

PRD1_17934.jpg

Red Bull?
Markus F Skrev:
> MrT Skrev:
>
> > Vad är det för fel på deras rammaterial?
> Grundämnet.

Kolfiber? :P Det är bara smaskens.. :)

Red Bull?
freddan Skrev:
> Snygg och snabb är vad den är! :)

Och jag som trodde det var cyklisten som snabb...

Red Bull?
xc-mankan Skrev:

> Och jag som trodde det var cyklisten som snabb...

*Absolut helt ironifritt*
Nej nej, det här är ju elementärt, min gode xc-mankan. Det allra viktigaste för att nå bra resultat är att ha en(gärna fler förresten) cykel som är snygg, läcker, cool, fet, dyr.. ja du förstår. På så sätt skrämmer man sina konkurrenter från vettet redan på startlinjen. Och då blir den följdaktligen snabb..

Red Bull?
freddan Skrev:

> Det allra viktigaste för att nå bra
> resultat är att ha en(gärna fler förresten) cykel
> som är snygg, läcker, cool, fet, dyr.. ja du
> förstår.

Snygg, läcker, cool, fet, dryg - det trodde jag gällde mig inte cykeln. Aha det stod dyr! Kan inte vara jag, folk säger att jag är billig.

Red Bull?
Canoyonen är ju riktigt snygg o betydligt trevligare namn än RB-en.Man kanske skulle packa in sej i bilen o åka ner o kolla?Känns lite som att man vill känna på dom lite.Måste kolla var i tyskland det ligger!

Red Bull?
Canyon säljer enbart via postorder/nätet och enbart direkt till kund, om jag fattar tyskan korrekt. Det finns alltså inte några butiker där man kan klämma på hojarna. Däremot är det möjligt att dom har någon form av utställningslokal? Men det känns som dom tappar syftet med att bara sälja över nätet (hålla nere priset) om dom har en sån...

Red Bull?
Ja fy f-n, vilken ful logga på en i annars ganska snygg hoj. Man kanske skulle lacka om den och skriva k*k på och cykla vätternrundan, eller vad tycker du markus?

/Zeb

Red Bull?
Hmm... När jag läser igen så blir jag inte riktigt säker på det där med enbart postorder. Skoltyskan är inte den bästa.

Dom säljer helt säkert inte via mellanhänder i alla fall.

Red Bull?
Bra behöver bara lägga till fraktkostnad då eller om jag fattat rätt.Och sen det svåraste vilken storlek man skall ha.Otroligt att man kan få en så lätt o bra specad cykel för den pengen.?-tecken för hjulen bara okänt märke för mej.Kan dom engelska i tyskland?får nog ringa dom

Red Bull?
Som tidigare nämnts, får man betalt kan dom få skriva vad som helst på en cykel ;-)
Men ska jag betala själv tar jag hellre en Indie-racer från Minneapolis än ett tyskt precisionsverktyg från Bocholt. Jag kan inte förstå varför Rose Versand har såna otroligt fåna namn (och ful design) på sina egna prylar (Red Bull, Exteme, Red X) när dom faktiskt i övrigt har ett bra och prisvärt sortiment. Tyskar överlag har ju inte sämre smak än svenskar, så varför?
Zeb Skrev:
> Ja fy f-n, vilken ful logga på en i annars ganska
> snygg hoj. Man kanske skulle lacka om den och
> skriva k*k på och cykla vätternrundan, eller vad
> tycker du markus?
>
> /Zeb

Red Bull?
nille:
Frakten kostar €42,50 om jag inte minns fel. Storleken behöver du inte välja själv utan du anger dina mått och väljer om du vill har "sportlich bequem" eller "sportlich rennmässig" sittposition.
Jag vet inte riktigt vad det i praktiken innebär mer än att det antagligen påverkar ramstorleken till det större om man vill ha det "bequem" eftersom den borde ha mindre höjdskillnad mellan sadel och styre.

Markus F:
Har inte tyskar dålig smak? Halva landets befolkning går omkring med hockeyfrilla och snorbroms! =o)

Red Bull?
bekväm låter bra:)försökte mäta mej i deras program gick bra ända tills jag kom till fusslänge?och hur man skulle mäta torso och arm.är det axel till fingertopp när man mäter arm?och torson fattade inget skulle man sitta ner när man mäter den?Vad f-n är fusslänge?Får fixa nån som kan språket:)

Red Bull?
Fusslänge din fots längd. Inte samma sak som skostorlek (Schugrösse) som är din fotlängd + 1,5 cm delat med 0,666.

"Tyskar överlag har ju inte sämre smak än svenskar, så varför?"

Jag har bott i Tyskland och jag är benägen att inte hålla med. :-)

Red Bull?
Jordfräs Skrev:
>
> Ska själv beställa en Roadmaster Elite nästa
> löning. =o)

posta din recension när du testa hojen
är lite sugen på en Carbon Ultimate Elite
för 20tkr så verkar det en schyst hoj
hittade annars en Zegno på bikebuster.dk för 21tkr
hmm... finns mycket att välja på

Tillbaka