Regnbyxor för lågintensiv pendling

aahlborg

Aktiv medlem
Jag har 30 min till jobbet på elcykel och skulle behöva ett par nya regnbyxor. De jag har nu är gamla och släpper igenom en del om det ösregnar hela vägen. De är också lite för vida vid fötterna och helt kamouflage-svarta.

Jag vill alltså ha några som klarar ösregn, sitter åt runt fötterna och är smidiga att cykla med. Plus om de har lite färg och reflexer också. Jag hittade ett tips om Crafts byxor, kan de här kanske vara vad jag söker? 8000 mm vattenpelare inger dock inte mycket förtroende, de kanske passar bättre om man vill ha något som andas.

Sigr har några.

Haglöfs L.I.M Proof pant har jag använt i samma syfte i några år, har funkat finfint och är väldigt packbara.

Kan hittas på rea ibland, jag köpte mina för en femhundring på Intersport.

Köp ett par riktiga regnbyxor istället för någon membranhistoria, precis som du är inne på. Har dock inga tips på sådana, mer än att med vanlig cykel slipper du sitta av 30 minuter dötid och hade kunnat cykla dig varm även i regn.?

-för inte blir man särskilt överhettad av att elcykla. Väl?
Finns även i gult.
Jag brukar jämföra det med en rask promenad, brukar själv ta goretex-byxor om det regnar mycket, men får då hålla igen lite för att inte bli för svettig för när man kommer till kontoret.

Vaude Drop II. Täta, vida ben så att man inte behöver ta av sig skor för att dra på sig men kardborre för att tighta till benen och så är de lätta och tar liten plats.

Tillbaka
Topp