bruse skrev:
-------------------------------------------------------
> Tog fram volt- och ohmmätaren. Lokaliserade felet
> till strömbrytaren, det var fullt motstånd hur
> mycket jag än tryckte på knappen. Skruvade
> isär, mätte och då var det inget motstånd,
> satte ihop å nu fungerar det.
>
> Sitter en fjäder inuti som antagligen kommit
> snett eller nåt.
Grattis, men om dett kom som en överraskning för dig så har du inte följt DX-trådarna här, på MTBR eller CPF, särskilt väl.
En av anledningarn till att DX-lamporna är såpass billiga är att man själv får göra en del av jobbet, lite som med Ikea-möbler fast utan anvisning.
Att kontrollera strömbrytaren, det behövs ingen multimeter för det ett gem räcker,
och att skruva av fronten + reflektorn/linsen och kontrollera/fixa monteringen av LEDen är en annan självklarhet.
Dessutom är det bra att då förbättra värmeledningen.
Hoppas att din lampa fungerar nu.
/Håkan