Retro mtb:s!!!
Jag var inte långt ifrån ?.. Rullar väldigt trevligt men kommer aldrig köpa samma däck igen hahaGrattis! Det var så man skulle gjort alltså. Jag gav upp och skickade tillbaka mina.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag var inte långt ifrån ?.. Rullar väldigt trevligt men kommer aldrig köpa samma däck igen hahaGrattis! Det var så man skulle gjort alltså. Jag gav upp och skickade tillbaka mina.
Russin i choklad borde enligt lag förbjudasNu har jag nog smutsat ner tråden tillräckligt. Men känner mig nästan tvungen att uppdatera.. 2 däck, såpa,massage, 2bar övertryck och 2 hembryggda pale Ales och däcken var på plats!
Tryckte också en 100g frukt och mandel från marabou under tiden så får ni samma problem får ni helt klart köra precis samma upplägg
Nej, du har blandat ihop frukterna nu igen.Russin i choklad borde enligt lag förbjudas
Sinnesförvirring hos herrnNej, du har blandat ihop frukterna nu igen.
Du tror att russin ser ut så här:
Visa bilaga 711452
Men det är fel. Bilden ovan visar apelsin, och apelsin i choklad är en styggelse som borde bestraffas.
Russin ser ut som på bilden nedan och är jättegoda tillsammans med choklad :)
Visa bilaga 711453
Frukt och mandel funkar alltid. Det är sen gammalt.Nu har jag nog smutsat ner tråden tillräckligt. Men känner mig nästan tvungen att uppdatera.. 2 däck, såpa,massage, 2bar övertryck och 2 hembryggda pale Ales och däcken var på plats!
Tryckte också en 100g frukt och mandel från marabou under tiden så får ni samma problem får ni helt klart köra precis samma upplägg
Jag har en likadan fast röd, här ute på en minitouring:Blev ju inte så tokigt det här, skulle haft ett bmx styre eller ett med högre rise bara men detta var vad som fanns i lådorna.. "Mycket snabbare än mammas cykel pappa"
Visa bilaga 711522

Nej, du har blandat ihop frukterna nu igen.
Du tror att russin ser ut så här:
Visa bilaga 711452
Men det är fel. Bilden ovan visar apelsin, och apelsin i choklad är en styggelse som borde bestraffas.
Russin ser ut som på bilden nedan och är jättegoda tillsammans med choklad :)
Visa bilaga 711453
Det behövs fler röda cyklar, håll dig till ursprungsidén.Visa bilaga 712244
Tänkte från början röd, men sen såg jag @Archtop hoj och som var riktigt fin, fastän jag annars tycker svart är rätt trist
Så. Det BLEV ett ramfynd. Plockade upp en Hooger Booger Team Eagle i stockholm efter att den annonserades här på Happy.Visa bilaga 698245Har just hjälpt till och småfixat en släktings Marin Sausalito från mitten av 90-talet. Inget superfint i nivå med en del av mästerverken i tråden men tycker ändå den blev fin. Fick anledning att gräva lite i bra-att-ha-lådan - sitter nu niodelat Sorareglage och -bakväxel. Diverse lossa och smörja mest överallt, den har stått still utomhus i femton år… Blev lite ställd när jag provcyklade. Den känns lätt, tight och pigg. Är nu på väg ner i LetaGamlaMöjligaRamarträsket. Hoppas jag kommer upp igen med nån fin fångst :)
Berätta mer om skivbromsadaptern mm. Visste inte ens att det fanns sådana.Chansade hej vilt på en skivbromslösning bak och är glatt överraskad, det funkar ju!Visa bilaga 712260
Skitväder idag…
Passar perfekt för att se vad däck och bromsar går för
Ny (gammal) styrstam gjorde åket både bekvämare och snyggare
Ska köra cykeln ett tag som den är och se att allt går bra, sen blir det putsa och lacka.
Tänkte från början röd, men sen såg jag @Archtop hoj och som var riktigt fin, fastän jag annars tycker svart är rätt trist
Skivbromsadaptern: https://www.aliexpress.com/item/1005003438638275.htmlBerätta mer om skivbromsadaptern mm. Visste inte ens att det fanns sådana.
Och vad är det för framgaffel?
Riktigt ball!![]()
Säljes: Orange 26” Perfekta Pappacykeln
En favorit ska gå vidare! Den perfekta pappacykeln, cool, clean, retro och jävligt praktisk! Helt perfekt paphappyride.se
Köp den här! Jag har ägt den och blir sugen på att köpa tillbaks den. Tuff och faktiskt ännu roligare att cykla på än den ser ut att vara.
Fantastiskt ju, inte ofta man ser en uppfräschad 26" som säljs under 6k :D![]()
Säljes: Orange 26” Perfekta Pappacykeln
En favorit ska gå vidare! Den perfekta pappacykeln, cool, clean, retro och jävligt praktisk! Helt perfekt paphappyride.se
Köp den här! Jag har ägt den och blir sugen på att köpa tillbaks den. Tuff och faktiskt ännu roligare att cykla på än den ser ut att vara.
Jag köpte den av en som jobbade i cykelaffär och hade bra rabatt på saker. Han sålde den till mig för självkostnadspris. Jag sålde den vidare för samma pengar eftersom det kändes hyggligast. Ser att @cola också gör det, mycket hedervärt! Bara Oneup-pedalerna och däcken kostar ju en slant.Fantastiskt ju, inte ofta man ser en uppfräschad 26" som säljs under 6k :D
Nej, med gröna blad i chokladen blir man jätterolig. Beroende på vilka blad det är, då.Tjena!
Ni är starkt förvirrade båda två. Det är gröna blad man inte ska ha i choklad. Då smakar den tandkräm.
Knepigt det här med styren och styrstam. Tänkte att det kunde vara lika bra att byta till en kortare, modern och mer uppåtriktad styrstam, för att få ett större utbud av bredare styren med rise. Det skrivs inte så mycket om bredden på styrstamen där den fästs i gaffeln. Min mäter strax under 32 mm. Är det någon form av standard från 90-talet? Hur brukar det vara på nya cyklar?
Visa bilaga 713545
Tog tyvärr ingen bild men jag mäter diametern på röret som sticker upp ur ramen som jag skruvar fast styrstammen på.Det skulle underlätta med en bild av vad och var du mäter. Det korta svaret är att de flesta 90s MTB har 1 tums eller 1 1/8 tums quill-stam. Om du mäter den inre diametern på gaffelröret bör du se nåt nära 25.4 mm eller 28.6 mm. Om cykeln har Ahead så är den högst troligt 1 1/8 tum.
Ja skumt att jag fick det till närmare 32 mm ?Du får nog visa med bild ändå. Det där kronröret är med all säkerhet ungefär 28.6mm
Mäter du distansringen?Tog tyvärr ingen bild men jag mäter diametern på röret som sticker upp ur ramen som jag skruvar fast styrstammen på.
Visa bilaga 713551
Nä då, mätte röret. ?Mäter du distansringen?
Vilka anpassningar har du behövt göra för att få den att funka med 700c (som jag antar är 622 mm-fälgar enl. ETRTO). Det jag kan se är bromsarna och jag förmodar att även gaffeln är bytt.
@Kalle Kula (och @Tob)
Precis en gaffel plockat från en racer och Ultegra bromsar.
Såna mtb ramar tar 135mm nav och moderna lvg ramar brukar använda 130mm. Egentligen man borde byta ut axeln eller navet men jag fuskade med ett par brickor för att göra navet bredare. Nackdelen med detta lösningen är att kassetten flyttar inåt lite grann.
Sen var jag tvungen att tillverka en adapter för att montera bakbromsen, ganska lätt med denna här GT ram därför att den har ett förstärkningsplatta bakom sadelröret, blir nog lite svårare på en vanlig mtb ram. Men jag tror att det finns adaptrar att köpa också.
Visa bilaga 713821
Kan inflika att min GT bravados originalframgaffel klarade 622-fälgar med 28mm däck. Hade ca 10mm till godo.Vilka anpassningar har du behövt göra för att få den att funka med 700c (som jag antar är 622 mm-fälgar enl. ETRTO). Det jag kan se är bromsarna och jag förmodar att även gaffeln är bytt.