Pellsson
Aktiv medlem
Retro mtb:s!!!
Du ska göra den där OEM++, imo.Sådärja! Hittade sadeln efter ett par timmars letande. Den hade klämt fast sig mellan en hylla och en garderob...![]()
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du ska göra den där OEM++, imo.Sådärja! Hittade sadeln efter ett par timmars letande. Den hade klämt fast sig mellan en hylla och en garderob...![]()
Frågan är var gränsen mellan det och neo-retro går. Jag har redan bytt original vridreglage till modernare tumreglage.Du ska göra den där OEM++, imo.
Jag tänker att man tittar på katalogen, kollar spec sheet och om det finns en nivå över i dess groupset, ex XT -> XTR så kör man XTR, av den årgången.Frågan är var gränsen mellan det och neo-retro går. Jag har redan bytt original vridreglage till modernare tumreglage.
Jag skulle framförallt vilja ha ett par vevar som är kortare än 175mm. Det är nog första gången som jag riktigt känner i knäna att det inte riktigt lirar. Skumt, på landsväg brukar jag ha 172,5 och det är ju inte så mycket kortare. Kanske skulle dra fram sadeln en bit på dalen också....XTR M950 vevar på den Dalen hade varit vrålsnyggt
Fy fasen vad fin! En Karakoram också, drömfynd ju. Bara att gratulera och välkommen tillbaka till GT-kultenÄntligen ägare till en GT igen. Lika roligt som när man var liten grabb på 90talet... Köptes av en äldre herre som ägt den sedan ny. Renoveras med tanke att bara byta ut det som är obrukbart. Nödvändiga slitdelar utbytta och även däcken som är original ska bytas mot fräscha. I övrigt som den såldes för snart 30 år sedan.
Det där är enligt mig den bekvämaste sadeln som någonsin gjorts. Jag har köpt mer än en cykel enbart för att den hade en sådan sadel.Denna 91-a flyttade in nyligen, tyckte den förtjänade ett par Araya-hjul med WildgrippersBlir Suntour XC Pro thumbies snart och lite annat skoj..
Visa bilaga 822416
Beredd att hålla med, den är grym! Just denna satt på en Backwoods från -96 originalDet där är enligt mig den bekvämaste sadeln som någonsin gjorts. Jag har köpt mer än en cykel enbart för att den hade en sådan sadel.
Yes i princip sammaÄr det här en sån? Inte reflekterat över vad det är för något men alltid tyckt den varit förvånansvärt bekväm Visa bilaga 822460
Ser ut som att det ligger ute en sådan sadel på tradera? Och med en übermäktig 24"BMX på köpetDet där är enligt mig den bekvämaste sadeln som någonsin gjorts. Jag har köpt mer än en cykel enbart för att den hade en sådan sadel.
Jag var tvungen att köpa den. Behövde verkligen inte en cykel till, men den var häftig. En gammal Haro från när de gjorde bra cyklar. Geometrin var väldigt lik min nuvarande, så jag ska försöka "klona" min nya och se om jag kan sätta liknande varvtider med den här gamla klenoden när den har bra däck, bra vevparti och liknande styre som min race-hoj. Och så sadeln så klart! Funderar redan på vilken av mina andra cyklar som ska få äran att ha den sadeln.Ser ut som att det ligger ute en sådan sadel på tradera? Och med en übermäktig 24"BMX på köpet
![]()
Haro BMX 24" T bone
Pris: 900 kr. Typ: Köp nu Köp & sälj begagnade & oanvända Övriga cyklar på Tradera.www.tradera.com
Men fuck yes!Jag var tvungen att köpa den. Behövde verkligen inte en cykel till, men den var häftig. En gammal Haro från när de gjorde bra cyklar. Geometrin var väldigt lik min nuvarande, så jag ska försöka "klona" min nya och se om jag kan sätta liknande varvtider med den här gamla klenoden när den har bra däck, bra vevparti och liknande styre som min race-hoj. Och så sadeln så klart! Funderar redan på vilken av mina andra cyklar som ska få äran att ha den sadeln.
Visa bilaga 822668
Rosa Oury-grepp, fan vad dom är värdelösa, vrider ju sig så in i helvete, men dom är ju snygga![]()
Väldig snygg ram och gaffel!Visa bilaga 822668
Rosa Oury-grepp, fan vad dom är värdelösa, vrider ju sig så in i helvete, men dom är ju snygga![]()
Jädrans vad fin! Säg till om du vill säljaVisa bilaga 823393
Har haft denna ett tag men inte riktigt bestämt vad jag ska göra med den.
Har beställt lite grejer i helgen så det kommer bli svart gaffel och svart sadelstolpe till att börja med.
Ja den är helt ok för att vara 33 år.Jädra
Jädrans vad fin! Säg till om du vill sälja![]()
Köra en fyrkantsvev med N/W Stridsland/budgetalternativ som klinga?Det sitter ett riktigt fint Jis fyrkant 117mm vevlager i så det får nog sitta kvar.
Funderar på att köra 1x så hur löser man det bäst tror ni? Eller är det bäst att byta vevlager för det?
Alternativt att köra klassiskt med en 3x grupp?
Så en random trippelvev med klinga i mitten blir hyfsat ok kedjelinje?Köra en fyrkantsvev med N/W Stridsland/budgetalternativ som klinga?
Har funkat bra för mig. Då kan man ju dessutom ha snygga vevar...Så en random trippelvev med klinga i mitten blir hyfsat ok kedjelinje?
Tänkte annars gå ett tråkalternativ o köpa nåt nytt typ Cues men det verkar funka dåligt av vad jag hittat om det.
Brukar alltsomoftast funka om man sätter drevet på insidan. Har ibland behövt köpa lager med kortare axel, men det brukar bli bra nog!Så en random trippelvev med klinga i mitten blir hyfsat ok kedjelinje?
Tänkte annars gå ett tråkalternativ o köpa nåt nytt typ Cues men det verkar funka dåligt av vad jag hittat om det.
Är det 104 eller 110BCD kan klingorna vars tokbilliga. Är det 94 blir det dyrareSå en random trippelvev med klinga i mitten blir hyfsat ok kedjelinje?
Sett det också nu när jag kollar lite.Är det 104 eller 110BCD kan klingorna vars tokbilliga. Är det 94 blir det dyrare
Osäker på om det där var ett aprilskämt eller inte?Finns nån form av adapter från 94 BCD till 110 BCD såg jag nyss. Atelier Medium. Vad den kostar är dock oklart.
Visa bilaga 823589
På den bilden är det felmonterad btw. Såhär ser den ut från andra sidan. Den övre är en adapter från lilla klingan. Hålen hade gått av och jag tyckte veven kändes onödig att skrota!Osäker på om det där var ett aprilskämt eller inte?
Jag har dock fått en tillverkad åt mig
Visa bilaga 823591
Hehe. Lite väl mycket julgran för min smak.Finns nån form av adapter från 94 BCD till 110 BCD såg jag nyss. Atelier Medium. Vad den kostar är dock oklart.
Visa bilaga 823589
Alltså den gröna färgen är olagligt fin!Första vårrundan.
![]()
![]()
![]()
Är en 19” Tunturi Equillar 500 i Easton Ultralite rolig? Har en sån i Linkan. Grävde upp den ur en container helt strippad så har inga fler prylar till denNågon sugen på en riktig pangram? Blev lite väl ny för mig och byter gladeligen mot en annan i runt large. Nån sugen? Gängorna på högerveven är slut, så man kan se det som att vevparti ingår!
Visa bilaga 824859
Hört på kontoret: "Det står en gammal cykel ute i förrådet som ska slängas, den kanske du vill ha"
Cyklar slänger man väl inte i onödan tänkte jag, så nu står jag här med den här:
Visa bilaga 825471
(Ja någon har kört den till jobbet på trainerdäck)
Fina hjul, luftgaffel, men sen vet jag inte så mycket mer. Hittade nån tråd här på happy där någon köpt en cykel med samma namn för 15 000kr, år 2005?
Nåja, gratis är gratis!