Revelation med Charger RC2.1

SafeSurfer

Aktiv medlem
Hej,
Vill höra om någon updaterat sram rockshox revelation 2022 motion control till charger. Har en 2022 revelation gaffel och vad jag föstår behöver man endast byta motion control enheten mot en charger 2.1 (00.4020.169.005)
enhet för att få en pike ultimate 2022. Någon som vet om det stämmer och är det värt 3000kr? Är den något mer man behöver byta än motion control enheten?

Du kan knappa in serienumret här https://trailhead.rockshox.com/en/ så får du fram rätt artikelnummer på Chargerdämparen.
Ja, då blir din Revelation som en Pike. Skall man vara noga så skall väl luftfjädern monteras med ett annat fett jämfört med Revelation och att det skall vara en skvätt olja runt fjädern.
Har för mig att Revelation kör utan olja.

Tack! Jag knappa in serienr och fick det upgrade kit jag angav ovan som upgrade för min revelation, så den bör passa men ville bara kolla om jag missat något annat. Köper även lite sram butter och pike olja.
Tyckte inte revelation var jätte skön jämfört mot gammal fox gaffel så tänkte att det kunde vara värt att upgradera.

Hej,
Vill höra om någon updaterat sram rockshox revelation 2022 motion control till charger. Har en 2022 revelation gaffel och vad jag föstår behöver man endast byta motion control enheten mot en charger 2.1 (00.4020.169.005)
enhet för att få en pike ultimate 2022. Någon som vet om det stämmer och är det värt 3000kr? Är den något mer man behöver byta än motion control enheten?
Enkelt byte men jag tycker inte att det är värt 3000kr, avvakta jag köpte min för under 1500.

Verkligen en rc2.1 jag har inte sett dem så lågt jag har ändå kollat regelbundet sista året och tänkte när de når 250 euro slår jag till?
IMG_0735.jpeg

Drygt två år sen, nu är det charger 3 som gäller så jag tycker nog att den borde gå att hitta för mindre pengar.

Fast nu då jag ser din snygga charger upgrade blir jag bara mer sugen?. Det låter dock lite väl billigt för en rc2 dvs ultimate enhet. En rev ligger väl på ca 5000 och pike ultimate på 8000 sek så vore konstigt om man kan köpa rev och upgradera till pike för 1500 kr. Men om det får låter det som en bra affär.

Om man ska vara riktigt petig behövs väl ett low-friction seal kit också för att verkligen göra den till en motsvarande Pike Ultimate gaffel? Mig veterligen har både Revelation (Och Yari/Domain) de "vanliga"

Fast nu då jag ser din snygga charger upgrade blir jag bara mer sugen?. Det låter dock lite väl billigt för en rc2 dvs ultimate enhet. En rev ligger väl på ca 5000 och pike ultimate på 8000 sek så vore konstigt om man kan köpa rev och upgradera till pike för 1500 kr. Men om det får låter det som en bra affär.
1895kr kollade banken , hösten 2021….

Tillbaka
Topp