Ride of Hope

rekrej

Aktiv medlem
Ride of Hope
Idag var jag med vid starten av Ride of hope. På grund av min stränga diet så körde jag bara en lite prolog de första 4 milen sen vek jag av hemåt.

Här kommer lite bilder från starten

DSCN2710b.jpg ht=544

En något smalare jag, från 106 till 92 sen i midsommras.

DSCN2712b.jpg ht=544

Jag och mina töser utanför Barn och ungdomskliniken i Lund

DSCN2717b.jpg ht=544

Start

DSCN2739b.jpg ht=544

Klungan drog iväg efter så fort vi lämnat Lund

DSCN2742b.jpg ht=544

Själv hade jag svårt att hitta en passande grupp eftersom jag inte hade någon energi och inte skulle cykla så långt.

Hoppas nu att riktigt många hänger på och cyklar.
/Jerka

Ride of Hope
Nu är jag anmäld och klar till sista etappen från Uppsala till Stockholm. Startlistan såg lite klen ut så jag hoppas att fler anmäler sig.

Ride of Hope
Rock skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu är jag anmäld och klar till sista etappen
> från Uppsala till Stockholm. Startlistan såg
> lite klen ut så jag hoppas att fler anmäler sig.

närvarhur? transport till start? 42-16, funkar det?

Ride of Hope
Det blev en trevlig runda. Lite osis med regnet bara. Eftersom det inte var ett lopp utan en välgörenhetscykling så skulle vi vänta in hela klungan innan målgång. Det blev lite mer som en happyride. Kul att de nådde insamlingsmålet på 250.000.-
Gott med öl på Sorbon efteråt. :)
/J

Ride of Hope
Detta var ett mycket trevlig initiativ. Som medmänniska och pappa känner jag stenhårt för denna typen av manifestation.

en god vän till mig miste en dotter i cancer för några år sedan. För att hedra henne och samla in pengar till barncancerfonden åkte han inlines skåne runt. Jag var med honom under några mil och det han gjorde kändes väldigt värdefullt. Läs mer här http://www.inlinesskanerunt.se/ (varning för starka känslor).

I wouldn´t miss it for the world!

/Jerka

Ride of Hope
Ja ett verkligt bra initiativ, något man utan minsta problem kan ställa upp på i alla väder. Kul också att de nådde målet för insamlingen.

Miste en av mina bästa vänner för några år sedan i en hjärtinfarkt. Kort därpå fick hans lilla dotter diagnosen skelettcancer med metastaser i lungorna och gick bort ca. 8 månader efter sin far, ett tragiskt år.

För mig blev det också en ny upplevelse då jag aldrig cyklat i grupp förut. Hade lite svårt med alla tecken i början men till sist hängde jag nog med hyggligt. Många trevliga människor gjorde att det var lätt att "glömma" regnet.

Sen provade vi, 3st, att "tjyvåka" på Uppsalapendeln och spela lite dumma men åkte av i Märsta efter en lektion i SJ paragrafer och råddes att kontakta VD Forsberg om vi inte var nöjda. SJ satsar "enormt" mycket på utökat utbud av tjänster och service och erbjuder "fantastiska" möjligheter för cykeltransporter via ett annat företag, allt enligt vår nyvunne vän SJ-konduktören.

En trevlig dag blev det.

Ride of Hope
OT: Prova att ta pendel till Upplands Väsby och Upptåget till Uppsala

"Cykel
På Upptåget gäller att cykel får medföras, max 2 cyklar per tur, vardagar 09.00-15.00, efter 19.00 samt lördag och söndag, ej nattrafik. Pris: 40 kr.
Till/från Arlanda får cykel inte medföras."

Ride of Hope
rekrej skrev:
> En något smalare jag, från 106 till 92 sen i
> midsommras.

Menar du allvar, har du gått ner 14 kg sen midsommar ?? :-)

Isåfall, grattis, bra jobbat !

Ride of Hope
Det blev en blöt runda, jag ångrar fortfarande att jag lämnade skoskydden i bilen vid starten. Den ända missräkningen med det hela var att vi i den "snabba" gruppen fick vänta in de andra för den gemensamma målgången. Om vädret hade varit bättre så hade det inte varit något problem men blöt lycra värmer inge vidare.

Den starkast insattsen av alla var helt klart damen med cykelkorg som trampade de 84km.

Ride of Hope
Stewe skrev:
> rekrej skrev:
> > En något smalare jag, från 106 till 92 sen i
> > midsommras.
>
>
>
> Menar du allvar, har du gått ner 14 kg sen
> midsommar ?? :-)
>
> Isåfall, grattis, bra jobbat !

I morse vägde jag in på 89 kg.

/Jerka

Ride of Hope
Jo, Rock hade du varit kvar till prisutdelningen dom ropade upp dig så hade du vunnit däckavdragare eller annat cykelrelaterade saker...jag vann ett lås...bara så du vet.

Ride of Hope
Stämmer, dock fick vi höra ett det är max 2 cyklar per tåg som gäller, fler = konflikt där också.

> OT: Prova att ta pendel till Upplands Väsby och
> Upptåget till Uppsala

Ride of Hope
Mycket trevligt initiativ, och roligt att göra något kul (cykla anses av många vara det) och inte bara skänka pengar. Ska försöka vara med på nån av slutetapperna.

Ride of Hope
Om allt går som det ska så kör jag den sista etappen från Uppsala till Stockholm. Förhoppningsvis får vi bättre väder än förra året.
/J

Ride of Hope
Igår var det dags igen. Vädret var fantastiskt och humöret lika så. 150km i 30 knyck i snitt i strålande solsken och vindstilla, kan det vara bättre?
I år är målet högre ställt så kom igen cyklister och anmäl er till ett fantastiskt arrangemang.

Jerka

Ride of Hope
Jag vill köra sista etappen men har lite svårt att ta mig till uppsala. På tåget får det totalt bara finnas två cyklar. Nån som tänker åka bil från Stockholm? Jag har nog takställ för cykeln nånstans här hemma.

Ride of Hope
gille skrev:
> Jag vill köra sista etappen men har lite svårt
> att ta mig till uppsala. På tåget får det
> totalt bara finnas två cyklar. Nån som tänker
> åka bil från Stockholm? Jag har nog takställ
> för cykeln nånstans här hemma.

Jag ska oxå köra, men orkar nog inte ta bilen dit, sen så har jag inget takräcke till den. Man kanske kan ta cykeln på pendeln till Märsta och sedan därifrån cykla in till starten i Uppsala? Det är nog inte mer än 6-7 mil men man får se det som uppvärmning ;).

Ride of Hope
gille skrev:
> Cykla från Märsta är ingen omöjlighet. Det är
> "bara" 35-40km om jag fattat det rätt.

Det verkar stämma, enligt eniro och alternativet "kortast väg" mellan Märsta Centrum - Fyrisparksvägen så är det endast 38km och då längs med gamla Uppsalavägen där det inte är så mkt trafik, det blir kanoners det ;)..

Ride of Hope
Pendeltåget som går 07.23 från Karlberg kan kanske fungera. Då är man i Märsta 07.56 och har då 1.5 timme på sig att cykla 38 km vilket kräver ett snitt på 25 knyck. Realistiskt är att vi kanske kommer iväg ca 08.05 från Märsta och sedan måste tråckla oss igenom centrum där innan vi hittar ut till gamla Uppsalavägen. Hursom helst. kör vi belgisk klunga så blir det inga problem :).

Ride of Hope
Mjo, men vi måste vara där innan 9.15 för att få ut våra nummerlappar och då ska vi snitta lite mer..

Jag tror på tåget innan.. Urk, varför tar jag tåg tidigare till cykelevents än jag normalt gör till jobbet?

Ride of Hope
gille skrev:
> Mjo, men vi måste vara där innan 9.15 för att
> få ut våra nummerlappar och då ska vi snitta
> lite mer..
>
> Jag tror på tåget innan.. Urk, varför tar jag
> tåg tidigare till cykelevents än jag normalt
> gör till jobbet?

Ja, bara till att ställa klockan då, uff..

Ride of Hope
Jaha, då är jag och min cykelpartner anmälda (och ja, vi är partners på fler sätt än cykel,
har bl a 5 barn varav ett haft cancer, apropå loppets syfte.....).

Fast vi har aldrig cyklat i grupp, ere som i TdF, man ligger och bara småmyser nääära varandra ?

Ride of Hope
Hur mycket pröjsar du?

gille skrev:
> Ja typ, fast det är aldrig nån som hämtar
> vatten åt mig.

Ride of Hope
Aj då, kan bara bidra med vatten. Inga extrahjul och för dålig för att ligga framme och dra ;-)

Du kan få både vatten och sportdryck att välja på, det kan ju vara lite coolt och sitta och ropa -"schture, vatten tack!", -"schture, sportdryck tack! men fort innan jag blir irriterad!"

;-)

gille skrev:
> Bra fråga, lite kan jag nog tänka mig. Men då
> vill jag ha vatten och så även nya hjul när jag
> vurpar..
>
> Ingen vind vill jag ta heller.

Ride of Hope
Ha!
Äldsta grabben som skulle hämtas på Arlanda, får hämtning utan min medverkan.
Nu är jag anmäld till sista sträckan i morgon mellan Uppsala och Stockholm. Det blir klart bättre väder än förra året :-)
Återstår bara att försöka ta det lugnt och fint ikväll, och ställa klockan på tidigt eftersom jag cyklar från Skälby till Uppsala.

Ride of Hope
Hoppas du får en lika trevlig cykling som jag fick på Ride of Hope idag mellan Västerås och Sala, nästan lite väl varmt på tillbaka väg mot Västerås men varför klaga på värme.

Tillbaka
Topp