Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Efter att ha gått ner för räkning över en blöt trä bro, så har mitt styre blivit snett.
Ska man rikta tillbaks styret? isf hur gör man det på bästa sätt?.
Eller är det bara till att köpa ett nytt?
Det är nog säkrast att köpa nytt, i alla fall om böjen sitter någonstans mellan handtagen.
Aluminium är nära på omöjligt att böja tillbaka, utan att försvaga materialet. På en så viktig del som styret vill man inte ha några dolda försvagningar...
Det beror väl på hur du använder cykeln. Är du tävlingsinriktat eller en mycket pigg entusiast så ska du väl byta styret. Men är du bara motionär så kan du lika gärna böja det tillbaks. Allt beror också på hur det sser ut i din plånbok.
Kom ihåg att vissa styren kan det vara jättefarligt att köra med när det är böjt.
Jaaa, det beror ju på hur mycket det är böjt. Det kan ju brytas av och då är det kanska farligt att cykla. (jag menar alltså extremfall) Dessutom är något som har böjts och sen blivit böjt tillbaka alltid lite svagare än en ny del. men är det bbara lite böjt så är det ok.
kör aldrig med böjt alu styre, o böj inte tillbaka, böjt = mattat. jag skulle aldrig tumma på en sån vital del, vill inte ens tänka på vurpan som skulle bli resultatet av att styret går av.
Det här är ju ett utmärkt tillfälle att uppgradera till biltemas kolfiberstyre.
Vill man gardera sig mot framtida utgifter köper man ett styre med bra garanti. Daner säljer vist några kolfiberstyren med bra garantier, även mot krasher om jag förstått saken rätt. På min bema har jag ett CrMo-styre med livstids garanti mot allt (utom vandlaism möjligen). Det känns tryggt med tanke på att jag slet av det gamla stålstyret jag hade.