Riktigt jävla bra dubbdäck

Med riktigt aggressiva dubbar som biter bra när det är ren is, finns det? Har kollat runt men tycker utsticket på dom flesta dubb ser dåligt ut. Har Suomi gazza extreme nu men är inte överdrivet imponerad, börjar bli slitna dock. Skulle vilja kunna cykla på plogade skriskobanor tex. Motionscyklar endast

Jo, det finns. Men tubdäck är det få som orkar med numera:

Edit: Hmm. Lite osäker på om detta är tubdäck ändå. Dom nämner innerslang i beskrivnnngen.

Jo, det finns. Men tubdäck är det få som orkar med numera:

Edit: Hmm. Lite osäker på om detta är tubdäck ändå. Dom nämner innerslang i beskrivnnngen.

Tubdäck innehåller oxå slang. Framgår ju tydligt i texten att det är ett tubdäck och inget annat.

Kolla här !

som andra sagt, ISP tycker jag också funkar riktigt bra. Har cyklat en del på blankis (sjöar). I början så kommer jag ihåg en gång när jag tvärnitade och det bet riktigt bra! Då var det iofs 2.8" och ganska lågt tryck. Men ändå. Dubbarna är det inget fel på ?

Hade en 27,5+ förut med dessa monterade:

Det är bästa vinterdäcket jag upplevt. Nu kör jag likadana i 2,25 bredd och det är bra det med, men greppet var på en annan nivå med breda 2,6", speciellt när det var blankis.

2,25orna är lite för rundade i profilen. med bredare fälgar får du tillbaka den bredare kontaktytan 2,6orna ger.

som jag skrivit tidigare; med 40i som här rundar jag i kurvor på naturisbana lätt kompisarna som kör identiska däck på smalfälg. på köpet bättre rull ffa i knaggel, och även bättre komfort.
8CEA5E9A-3D06-4ED6-81F0-1DE448E52396.jpeg697E8EF3-3407-40FD-A482-4948F05B7614.jpeg

Tillbaka
Topp